Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Vi skal antakeligvis kjøpe dette setet til vår 9 mnd gamle baby nå på mandag. Syns det virker så kjekt med et sete som kan brukes både for- og bakovervendt og som kan svinges ut til siden når barnet skal inn og ut av bilen. Men jeg syns kanskje at det ser litt lite ut i forhold til beinplass for barnet? Noen her som har setet? Hvor lenge får et barn plass til å sitte bakovervendt i det? Anonymous poster hash: cd1db...710
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Kjøpte det til tvillingene, men sendte i retur da vi så hvor små de er. Leste også om flere som måtte skifte igjen før beltestol fordi de er så små.. Anonymous poster hash: e6928...ab7
Pappi Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Kjempefornøyd med setet. Har det til gutten vår på 16 mnd. Er nok andre seter som er bedre med tanke på benplass, men det har så mange andre fordeler at vi var ikke i tvil. Men er selv spent på hvor lenge han kan bruke det.
Pappi Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Den første utgaven av stolen var veldig liten, men de har forlenget ryggen på setet nå.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Den første utgaven av stolen var veldig liten, men de har forlenget ryggen på setet nå. Hmm... Babyen har en storesøster som er to år eldre, hadde håpet at yngste kunne sitte i cybex'en til hun var tre og eldste fem, men kanskje det ikke holder.. Eldste er litt lang for alderen og det er yngste også.. Anonymous poster hash: cd1db...710
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Vi også vurderte det, men ser for lite ut Så her blir det maxi cosi 2way pearl Anonymous poster hash: f9cc2...b33
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Vi også vurderte det, men ser for lite ut Så her blir det maxi cosi 2way pearl Anonymous poster hash: f9cc2...b33 Vi har maxi cosi mobi til eldste og er veldig fornøyde med det, men det tar så mye plass at vi trenger et mindre et til lillesøster.. Hvordan kommer Pearl ut i tester? Anonymous poster hash: cd1db...710
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Vi også vurderte det, men ser for lite ut :(Så her blir det maxi cosi 2way pearl Anonymous poster hash: f9cc2...b33 Vi har maxi cosi mobi til eldste og er veldig fornøyde med det, men det tar så mye plass at vi trenger et mindre et til lillesøster.. Hvordan kommer Pearl ut i tester? Anonymous poster hash: cd1db...710 Det har vist kommet veldig bra ut, men nå er det nye krav, så bilen må være godkjent til det sete. Anonymous poster hash: f9cc2...b33
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Jeg vurderer også det setet og har målt litt på setet angående plass. Min 3-åring er 97 cm høy, og toppen av hodet rekker akkurat på toppen av seteryggen/hodestøtten når den står i øverste posisjon. Er jo ikke for lite før toppen av ørene når kanten, så rygghøyden holder nok til han blir fire år. Beina blr jo ganske bøyd, men går greit, iallfall uten sko. Nå er det ikke 3-åringen som skal ha setet, men lillebror, så er egentlig bare avhengig av å holde til han er 3 år, så kan han ta over storebrors britax hi way som er 3 cm lengre rygg og 4 cm bedre beinplass, Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 Vi også vurderte det, men ser for lite ut :(Så her blir det maxi cosi 2way pearl Anonymous poster hash: f9cc2...b33 Vi har maxi cosi mobi til eldste og er veldig fornøyde med det, men det tar så mye plass at vi trenger et mindre et til lillesøster.. Hvordan kommer Pearl ut i tester? Anonymous poster hash: cd1db...710 Det har vist kommet veldig bra ut, men nå er det nye krav, så bilen må være godkjent til det sete. Anonymous poster hash: f9cc2...b33 Ja jeg prøvde å Google på Maxi Cosi Pearl men fikk ikke opp noen norske sider HI Anonymous poster hash: cd1db...710
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Jeg vurderer også det setet og har målt litt på setet angående plass. Min 3-åring er 97 cm høy, og toppen av hodet rekker akkurat på toppen av seteryggen/hodestøtten når den står i øverste posisjon. Er jo ikke for lite før toppen av ørene når kanten, så rygghøyden holder nok til han blir fire år. Beina blr jo ganske bøyd, men går greit, iallfall uten sko. Nå er det ikke 3-åringen som skal ha setet, men lillebror, så er egentlig bare avhengig av å holde til han er 3 år, så kan han ta over storebrors britax hi way som er 3 cm lengre rygg og 4 cm bedre beinplass, Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6 Jeg tenker også at lillesøster skal overta storesøster sitt mobi-sete når storesøster blir 5 år. For da har nok storesøster vokst ut av sitt bakovervendte maxi cosi mobi, selv om hun sitter som en greve nå, 95 cm og snart tre år gammel Hmm, ikke lett å bestemme seg for dette bilsetet altså.. HI Anonymous poster hash: cd1db...710
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #12 Skrevet 11. januar 2014 Vi også vurderte det, men ser for lite ut :(Så her blir det maxi cosi 2way pearl Anonymous poster hash: f9cc2...b33 Vi har maxi cosi mobi til eldste og er veldig fornøyde med det, men det tar så mye plass at vi trenger et mindre et til lillesøster.. Hvordan kommer Pearl ut i tester? Anonymous poster hash: cd1db...710 Det har vist kommet veldig bra ut, men nå er det nye krav, så bilen må være godkjent til det sete.Anonymous poster hash: f9cc2...b33 Ja jeg prøvde å Google på Maxi Cosi Pearl men fikk ikke opp noen norske sider HI Anonymous poster hash: cd1db...710 Nei, er lite info. Jeg var og snakket med babyshop, og hun dama sjekket opp det hun ikke klarte og svare meg på! og ringte meg når hun hadde svar. Men husk og sjekk 2way pearl, og ikke bare pearl pearl kan bare brukes fremover men vist du går inn på YouTube, ser du film Anonymous poster hash: f9cc2...b33
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Jeg vurderer også det setet og har målt litt på setet angående plass. Min 3-åring er 97 cm høy, og toppen av hodet rekker akkurat på toppen av seteryggen/hodestøtten når den står i øverste posisjon. Er jo ikke for lite før toppen av ørene når kanten, så rygghøyden holder nok til han blir fire år. Beina blr jo ganske bøyd, men går greit, iallfall uten sko. Nå er det ikke 3-åringen som skal ha setet, men lillebror, så er egentlig bare avhengig av å holde til han er 3 år, så kan han ta over storebrors britax hi way som er 3 cm lengre rygg og 4 cm bedre beinplass, Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6 Men hvordan er det med setebeltene forresten, om setebeltene starter nedenfor barnets skuldre så er det vel ikke trygt selv om hodet ikke går over kanten? Takk for info om målingene Anonymous poster hash: cd1db...710
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #14 Skrevet 11. januar 2014 Jeg vurderer også det setet og har målt litt på setet angående plass. Min 3-åring er 97 cm høy, og toppen av hodet rekker akkurat på toppen av seteryggen/hodestøtten når den står i øverste posisjon. Er jo ikke for lite før toppen av ørene når kanten, så rygghøyden holder nok til han blir fire år. Beina blr jo ganske bøyd, men går greit, iallfall uten sko. Nå er det ikke 3-åringen som skal ha setet, men lillebror, så er egentlig bare avhengig av å holde til han er 3 år, så kan han ta over storebrors britax hi way som er 3 cm lengre rygg og 4 cm bedre beinplass, Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6 Men hvordan er det med setebeltene forresten, om setebeltene starter nedenfor barnets skuldre så er det vel ikke trygt selv om hodet ikke går over kanten? Takk for info om målingene Anonymous poster hash: cd1db...710 Har ikke testet med barn oppi, bare målt og sammenliknet det med britax hi way. Men det gjør ikke noe at beltet går litt nedenfor skuldrene sålenge det står bakovervendt. Men skal du har det forovervendt skal det ikke nedenfor skuldrene, så da har du jo et godt poeng. SÅ det bør jo sjekkes ut. Tenkte å prøve 3-åringen min i setet før jeg kjøper, men blir nok ikke før i begynnelsen av februar når det er tilbud på Babyshop :-) Ellers vurderer jeg Britax max fix. Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #15 Skrevet 11. januar 2014 Jeg vurderer også det setet og har målt litt på setet angående plass. Min 3-åring er 97 cm høy, og toppen av hodet rekker akkurat på toppen av seteryggen/hodestøtten når den står i øverste posisjon. Er jo ikke for lite før toppen av ørene når kanten, så rygghøyden holder nok til han blir fire år. Beina blr jo ganske bøyd, men går greit, iallfall uten sko. Nå er det ikke 3-åringen som skal ha setet, men lillebror, så er egentlig bare avhengig av å holde til han er 3 år, så kan han ta over storebrors britax hi way som er 3 cm lengre rygg og 4 cm bedre beinplass, Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6 Men hvordan er det med setebeltene forresten, om setebeltene starter nedenfor barnets skuldre så er det vel ikke trygt selv om hodet ikke går over kanten? Takk for info om målingene Anonymous poster hash: cd1db...710 Har ikke testet med barn oppi, bare målt og sammenliknet det med britax hi way. Men det gjør ikke noe at beltet går litt nedenfor skuldrene sålenge det står bakovervendt. Men skal du har det forovervendt skal det ikke nedenfor skuldrene, så da har du jo et godt poeng. SÅ det bør jo sjekkes ut. Tenkte å prøve 3-åringen min i setet før jeg kjøper, men blir nok ikke før i begynnelsen av februar når det er tilbud på Babyshop :-) Ellers vurderer jeg Britax max fix. Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6 Visste ikke at det kun gjaldt for forovervendt, tusen takk for info Anonymous poster hash: cd1db...710
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #16 Skrevet 11. januar 2014 Jeg vurderer også det setet og har målt litt på setet angående plass. Min 3-åring er 97 cm høy, og toppen av hodet rekker akkurat på toppen av seteryggen/hodestøtten når den står i øverste posisjon. Er jo ikke for lite før toppen av ørene når kanten, så rygghøyden holder nok til han blir fire år. Beina blr jo ganske bøyd, men går greit, iallfall uten sko. Nå er det ikke 3-åringen som skal ha setet, men lillebror, så er egentlig bare avhengig av å holde til han er 3 år, så kan han ta over storebrors britax hi way som er 3 cm lengre rygg og 4 cm bedre beinplass, Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6 Men hvordan er det med setebeltene forresten, om setebeltene starter nedenfor barnets skuldre så er det vel ikke trygt selv om hodet ikke går over kanten? Takk for info om målingene Anonymous poster hash: cd1db...710 Har ikke testet med barn oppi, bare målt og sammenliknet det med britax hi way. Men det gjør ikke noe at beltet går litt nedenfor skuldrene sålenge det står bakovervendt. Men skal du har det forovervendt skal det ikke nedenfor skuldrene, så da har du jo et godt poeng. SÅ det bør jo sjekkes ut. Tenkte å prøve 3-åringen min i setet før jeg kjøper, men blir nok ikke før i begynnelsen av februar når det er tilbud på Babyshop :-) Ellers vurderer jeg Britax max fix. Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6 Visste ikke at det kun gjaldt for forovervendt, tusen takk for info Anonymous poster hash: cd1db...710 Dette har jeg aldri hørt om, og jeg selger faktisk bilstoler - hvor har du det i fra at det med selene kun gjelder forovervendt? Selene skal ikke gå nedenfor skuldrene enten det er bak - eller forovervendt. Anonymous poster hash: 9df30...03e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #17 Skrevet 13. januar 2014 Jeg vurderer også det setet og har målt litt på setet angående plass. Min 3-åring er 97 cm høy, og toppen av hodet rekker akkurat på toppen av seteryggen/hodestøtten når den står i øverste posisjon. Er jo ikke for lite før toppen av ørene når kanten, så rygghøyden holder nok til han blir fire år. Beina blr jo ganske bøyd, men går greit, iallfall uten sko. Nå er det ikke 3-åringen som skal ha setet, men lillebror, så er egentlig bare avhengig av å holde til han er 3 år, så kan han ta over storebrors britax hi way som er 3 cm lengre rygg og 4 cm bedre beinplass, Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6 Men hvordan er det med setebeltene forresten, om setebeltene starter nedenfor barnets skuldre så er det vel ikke trygt selv om hodet ikke går over kanten? Takk for info om målingene Anonymous poster hash: cd1db...710 Har ikke testet med barn oppi, bare målt og sammenliknet det med britax hi way. Men det gjør ikke noe at beltet går litt nedenfor skuldrene sålenge det står bakovervendt. Men skal du har det forovervendt skal det ikke nedenfor skuldrene, så da har du jo et godt poeng. SÅ det bør jo sjekkes ut. Tenkte å prøve 3-åringen min i setet før jeg kjøper, men blir nok ikke før i begynnelsen av februar når det er tilbud på Babyshop :-) Ellers vurderer jeg Britax max fix. Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6 Visste ikke at det kun gjaldt for forovervendt, tusen takk for info Anonymous poster hash: cd1db...710 Dette har jeg aldri hørt om, og jeg selger faktisk bilstoler - hvor har du det i fra at det med selene kun gjelder forovervendt? Selene skal ikke gå nedenfor skuldrene enten det er bak - eller forovervendt. Anonymous poster hash: 9df30...03e Altså jeg skrev ikke at det ikke gjalt bakovervendt, men jeg skrev at ved bakovervendt kan selene gå LITT nedenfor skuldrene, (ca 1-2 cm, og det kan holde det for at man kan bruke setet de siste månedene før de er 4 år) mens forovervendt skal det ikke gå noe nedenfor. Detter er det trygg trafikk som sier. Har mailet med dem. Ellers står det også om det her.. http://www.sikringavbarnibil.no/faq/ Mulig jeg ikke spesifiserte godt nok at det gjaldt bare litt nedenfor, så beklager det. Anonymous poster hash: 8e1d8...7f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå