Tired mama Skrevet 12. januar 2014 #27 Skrevet 12. januar 2014 Det er vel ene og alene opp til dere. Noen ønsker seg fred rett etter en fødsel, andre ønsker besøk med en gang.
magica fra tryll Skrevet 12. januar 2014 #28 Skrevet 12. januar 2014 Regner med at det ikke gjelder besteforeldre og tanter og onkler til barnet. Så da er det helt greit synes jeg.
Gjest Løvemusene Skrevet 12. januar 2014 #29 Skrevet 12. januar 2014 Helt greit. Når jeg fikk nr 1 sa jeg til alle at jeg ikke ville ha besøk før det hadde gått 14 dager. Det gjorde jeg og
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #30 Skrevet 12. januar 2014 Regner med at det ikke gjelder besteforeldre og tanter og onkler til barnet. Så da er det helt greit synes jeg. Det gjelder nok alle. Slik forstod jeg det hvertfall Anonymous poster hash: 73d62...57b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #31 Skrevet 12. januar 2014 Et par dager er jo helt fint, 14 dager blir litt sært, tenker jeg. Da høres det nesten ut som man "bestiller" besøk. Folk kommer vel på besøk fordi de ønsker å gi deg en oppmerksomhet. Andres babyer går det mange av på dusinet, liksom. Men samme for meg. Regner uansett med at dette gjelder venninner osv, de aller nærmeste (besteforeldre, søsken, tanter osv) får vel komme når de selv vil. Anonymous poster hash: d1189...d4c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #32 Skrevet 12. januar 2014 Trenger du å sende ut meldingen å si det? Spør ikke folk om å komme på besøk før de dukker opp? Haha, de gjorde ikke det første gang i alle fall ;-)Anonymous poster hash: 74bf6...892 Wow, folk er frekke... Det er jo normal høfflighet å gi beskjed før man dukker opp. Hadde noen kommet på døra mi uten å gi beskjed først, tror jeg hadde sendt dem avgårde bare på trass, selv om jeg ikke var opptatt. Det er da vel ikke uhøflig å stikken innom noen, selv om man ikke høytidelig har avtalt besøk? Anonymous poster hash: d1189...d4c
Bustetroll Skrevet 12. januar 2014 #33 Skrevet 12. januar 2014 Trenger du å sende ut meldingen å si det? Spør ikke folk om å komme på besøk før de dukker opp? Haha, de gjorde ikke det første gang i alle fall ;-)Anonymous poster hash: 74bf6...892 Wow, folk er frekke... Det er jo normal høfflighet å gi beskjed før man dukker opp. Hadde noen kommet på døra mi uten å gi beskjed først, tror jeg hadde sendt dem avgårde bare på trass, selv om jeg ikke var opptatt. Det er da vel ikke uhøflig å stikken innom noen, selv om man ikke høytidelig har avtalt besøk? Anonymous poster hash: d1189...d4c Ikke direkte uhøflig nei, men det er jo normalt å ringe på forhånd og høre om personen er hjemme om ikke annet, Og når man nettopp har fått et barn, DA er det uhøflig og bare stikke innom syntes jeg
Sokkedyret Skrevet 12. januar 2014 #34 Skrevet 12. januar 2014 Jeg hadde ikke reagert på en slik melding. Det er da helt forståelig!
mamma_bergen Skrevet 12. januar 2014 #35 Skrevet 12. januar 2014 Det er jo en ærlig sak, men personlig syns jeg det er litt rart/sært, spesielt om dette også gjelder foreldre, søsken o.l.
Bananen Skrevet 12. januar 2014 #36 Skrevet 12. januar 2014 Hadde det vært nær familie hadde jeg nok reagert. Venner og fjern familie og familie jeg snakker lite med hadde jeg regnet med at ønsket å proritere egen familie foran meg. Men slik jeg forstår skal du ikke ha besøk av noen. Ikke engang din mor/søstee/mannens mor osv. Det syns jeg høres helt tullerusk ut. Men jeg var faktisk første til å besøke min bestevenninne på sykehuset. Hun orket bare besøk av meg, noe jeg satte veldig pris på.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #37 Skrevet 12. januar 2014 Nei dette er en melding de aller nærmeste også kommer til å få :-) Våre foreldre og søsken. De må mer enn gjerne komme på besøk på sykehuset faktisk, men de to-tre første dagene hjemme vil jeg ha i fred. Dette virker rart for noen, men alle er ikke like :-) Skulle gjort det med nummer en og... Den første kvelden hjemme kom ALLE. Mine foreldre, hans foreldre og mine søsken. Og det var rett og slett ingen god følelse når alt jeg ville var å slappe av og kose meg med babyen og kjøresten. Det er vel ikke så mye forlangt? ;-) Men igjen, vi er forskjellige, og takler situasjoner ulikt. Anonymous poster hash: 74bf6...892
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #38 Skrevet 12. januar 2014 Jeg forstår ikke hvorfor det er så sært om man ikke ønsker besøk av foreldre/søsken. Ikke alle har samme forhold til foreldre/søsken. Jeg ville ikke brydd meg om min eller mannens søster kom på besøk tidlig etter fødsel, men min far er skikkelig slitsom. Noen kan være mer slitsomme enn andre. Og for noen få dager ser jeg i alle fall ikke problemet:) Anonymous poster hash: 20058...74d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #39 Skrevet 12. januar 2014 Når det er snakk om nærmeste familie, så ville jeg forklart det på forhånd heller enn å sende ut en tekstmelding. Og kanskje er det greit å du at du vil se an hva du ønsker/orker av besøk? Kanskje er du selv sliten og synes det er godt om noen kommer og «underholder» det eldste barnet for eksempel? Anonymous poster hash: 04092...214
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #40 Skrevet 12. januar 2014 Folk er forskjellige! Jeg elsket å få besøk, gjerne uanmeldt! Gledet meg til det, faktisk. Var så hyggelig å få vist fram vidundrene mine, og ha noen å prate med. Jeg var heller slett ikke redd for å sette gjestene i arbeid. De fikk sette på kaffen selv, baksten fikk de hente fra fryseren og tine i mikron, og de kunne gjerne hjelpe til med å bysse og bære, eller skifte bleier. Forresten hadde de aller fleste gjestene med mat selv. Siste gang fikk jeg nesten ikke noe besøk på sykehuset, var så skuffa... Ensomme, lange dager... Jeg var i fin-fin form etter alle fødslene, det har vel mye betydning. Anonymous poster hash: 1f490...ee0
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #41 Skrevet 12. januar 2014 Når det er snakk om nærmeste familie, så ville jeg forklart det på forhånd heller enn å sende ut en tekstmelding. Og kanskje er det greit å du at du vil se an hva du ønsker/orker av besøk? Kanskje er du selv sliten og synes det er godt om noen kommer og «underholder» det eldste barnet for eksempel? Anonymous poster hash: 04092...214 Jeg skal nok informere om det på forhånd ja :-) Men noen trenger en liten påminnelse.. Og de tre dagene jeg vil ha hjemme alene, skal nok både jeg og samboeren få til å underholde nummer én ;-) Anonymous poster hash: 74bf6...892
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #42 Skrevet 12. januar 2014 Folk er forskjellige! Jeg elsket å få besøk, gjerne uanmeldt! Gledet meg til det, faktisk. Var så hyggelig å få vist fram vidundrene mine, og ha noen å prate med. Jeg var heller slett ikke redd for å sette gjestene i arbeid. De fikk sette på kaffen selv, baksten fikk de hente fra fryseren og tine i mikron, og de kunne gjerne hjelpe til med å bysse og bære, eller skifte bleier. Forresten hadde de aller fleste gjestene med mat selv. Siste gang fikk jeg nesten ikke noe besøk på sykehuset, var så skuffa... Ensomme, lange dager... Jeg var i fin-fin form etter alle fødslene, det har vel mye betydning. Anonymous poster hash: 1f490...ee0 Hihi, det er da du skulle gjort det motsatte av meg :-p sendt ei melding om: KOM PÅ BESØØØØØK :-D Anonymous poster hash: 74bf6...892
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #43 Skrevet 12. januar 2014 Har aldri helt skjønt greia med å bure seg inne og stenge alle ute idet ungen har født, men hvorfor ikke? Var ihvertfall ingen fornærmende melding du skisserte. Anonymous poster hash: 36d76...228 Nå skal jeg ikke bure meg inn så veldig lenge da ;-)Men jeg har tenkt å gjøre det, fordi jeg kjenner på kroppen og sinnet at det er set som trengs. Så klart skal alle få møte lillebabyen, men ønsker de første dagene i ro og fred, noe ingen tok som en selvfølge forrige gang.. Anonymous poster hash: 74bf6...892 Forstår deg SÅ godt! Svigerfamilien min vil helst være med på fødselen tror jeg!! Haha litt overdrevet, men de er så klare for å besøke, mens jeg syns det er bedre å få kommet meg hjem og litt til hektene først. Er jo tross alt et maraton man Jar vært igjennom. Helt fair å sende en sånn melding, og h is ikke du gjør det, kan de ikke vite at det er sånn du føler det heller. Lykke til med alt :-) Anonymous poster hash: 6d92c...730
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #44 Skrevet 12. januar 2014 Hvis du har veldig stor familie og mange venner så skjønner jeg det. Men slik som meg og samboer som begge har små familier og noen få gode venner så hadde det vært helt naturlig å la alle disse komme på sykehuset og når vi var kommet hjem. Jeg lå 5 dager på sykehuset og alle våre mære kom innom disse dagene. Jeg synes det var utrolig koselig og alle gledet seg med oss for at lillejenta vi alle hadde ventet på endelig var kommet Det var åtte år siden og jeg er forberedt på at det blir slik med nestemann også. Anonymous poster hash: 127b4...edd
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #45 Skrevet 12. januar 2014 Hvis du har veldig stor familie og mange venner så skjønner jeg det. Men slik som meg og samboer som begge har små familier og noen få gode venner så hadde det vært helt naturlig å la alle disse komme på sykehuset og når vi var kommet hjem. Jeg lå 5 dager på sykehuset og alle våre mære kom innom disse dagene. Jeg synes det var utrolig koselig og alle gledet seg med oss for at lillejenta vi alle hadde ventet på endelig var kommet Det var åtte år siden og jeg er forberedt på at det blir slik med nestemann også. Anonymous poster hash: 127b4...edd Så bra! :-) det er jo kjempe koselig å få besøk når man ønsker det. Og jeg gleder meg også til å vise frem lillevenn, det har ingeting med det å gjøre. Mmdu har også rett i at vi er en stor familie. Samboeren har sin mor og far, og to søsken med samboere. Jeg er fra en mine/dine/våre familie med mamma og samboer, pappa og samboer, fire helsøsken og to "stesøsken". Anonymous poster hash: 74bf6...892
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå