Gå til innhold

Drukner i klesvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt beste råd for å unngå å skitne så mye klær? Blir gal av klesvask.. Haugen vokser og det blir aldri tomt…har mann og 3 små barn

Anonymous poster hash: 82382...677
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset vaskes en vask om dagen. konsekvent! Lag en plan på det, så går et rundt!

Anonymous poster hash: f1664...d8d
Skrevet

Gi opp. Det blir aldri tomt eller mindre. Flere skittentøyskurver kamuflerer alt arbeidet ;)

Skrevet

Hehe, bare vent til ungene vokser deg over hodet og skal trene fotball 4 ganger i uken i tillegg til de digre hettegenserne, dongeribuksene o.l. som blir kastet på vask etter en halv dags bruk fordi det ikke går an å vise seg i samme klærne to dager på rad, det blir ikke mindre klesvask etterhvert akkurat ;)

Anonymous poster hash: bd21b...bca
Skrevet

HOHO!

Her heller blir det aldri tomt, nå i helga er jeg godt i gang med å nå bunnen, men det er bare fordi to av bonus barna er borte, tenker hvis jeg klarer å få gjennom tre eller fire klesvasker i morgen er jeg i mål!
Idag har den gått konstant fra klokken 10 :P

Familien består av meg og mann pluss tre barn på 16, 15 og 11, ikke noen bebis enda, men han kommer i mai og da blir det vel eeenda verre!

Du skal trøste deg med at ikke du er aleine i verden...Gjør som hun over her sier, kjør minst en vask om dagen og ta en skikkelig skjau hvis du har en rolig helg i ny og ned som jag :)

Skrevet

Jeg har glede av å ha 4 forskjellige kurver slik at tøyet allerede er sortert. Så vasker jeg gjerne et par maskiner på rappen. 60 først, og kjører så det i trommel mens jeg vasker 40-klærne som trenger tørkestativ. Og en så evt ull til slutt, for det tar så kort tid.

Ellers er jo spm av og til om man kan la ungene gå en dag til med en genser som har en liten flekk. Der kunne jeg selv spart meg for mye jobb...

Anonymous poster hash: f9cfb...daf

Skrevet

Hei og takk for svar

Godt å høre det er flere i samme båt. Jeg vasker minst to maskiner hver dag... Føler jeg drukner.

For å lage litt mindre klesvask pleier barna tørke seg med samme håndklede etter dusjen. De dusjer/ bader ofte sammen. Og ullundertøyet holder mer enn en dag. Og ja de kan godt gå med samme ullsokker to dager på rad... Er jeg ekkel som gjør dette?

Hi

Skrevet

Herregud, du er langt fra ekkel!

Jeg bruker også håndkler, stilongs og ullsokker mer enn en dag av gangen..Guri malla, er jeg ekkel??

Jeg dusjer og skifter truse hver dag!

Skrevet

Bruker og samme håndklær flere ganger og synes ikke jeg er ekkel :) Når barna ikke har flekker på genser/bukse bruker de det i to dager, men det er jo svært sjeldent det skjer da ;)

Skrevet

Ha ha:) ja når jeg endelig har tømt en kurv så er en annen smekkfull. Har nylig fått vaskerom hvor jeg har 3 dunker som klærne sorteres i. Er vegg i vegg med badet så slipper å gå halve huset med skitne klær.

Vasker også 2 maskiner hver dag da vi har en skikkelig gulpeunge i tillegg til ei jente på snart 3 år og en treningsglad samboer.

Apropos vask- har en ullvask som henges opp. Oh joy!

Anonymous poster hash: ccd76...a18

Skrevet

Kjøp en frisørkappe. Her bruker alle det ved måltider. Det fungerer supert. Den eneste ulempen er at ungene nå har gått dårlig finmotorikk fordi kappen strammes slik at de hemmes litt.. men mindre klesvask har jeg

Anonymous poster hash: 25ca8...bb4

Skrevet

Hei og takk for svar

Godt å høre det er flere i samme båt. Jeg vasker minst to maskiner hver dag... Føler jeg drukner.

For å lage litt mindre klesvask pleier barna tørke seg med samme håndklede etter dusjen. De dusjer/ bader ofte sammen. Og ullundertøyet holder mer enn en dag. Og ja de kan godt gå med samme ullsokker to dager på rad... Er jeg ekkel som gjør dette?

Hi

Synes det er ekkelt om barna deler på et håndkle Da er det bedre med hver sitt som henges opp etter bruk. Men på en annen side, så trenger du ikke mase for å få dem opp av badekaret, om sistemann må tørke seg med et vått håndkle :)

Anonymous poster hash: 5d259...38e

Skrevet

Må bare fortelle at akkurat nå er vaslerommet mitt tomt for klær!!! Brettet nettopp siste maskin.

selvfølgelig fylles det opp igjen i morgen, men i natt skal jeg sove godt!!!

A never ending cycle. ..

Skrevet

Vaskerommet. .. har ikke noe vaslerom, selv om det høres litt gøy ut å vasle....

Skrevet

Må bare fortelle at akkurat nå er vaslerommet mitt tomt for klær!!! Brettet nettopp siste maskin.

A never ending cycle. ..

Bare gni det inn ;)

Skrevet

A never ending cycle. ..

Bare gni det inn ;)

antakelig den eneste gangen jeg kommer til å kunne skryte av dette, så øyeblikket skal nytes max!!!

"Just keep rubbing, just keep rubbing"...

Nevnte jeg at alt er brettet og på plass i skaper og skuffer? :-)

Skrevet

Godt vi har vaskemaskiner!! :))

Skrevet

A never ending cycle. ..

Bare gni det inn ;)

antakelig den eneste gangen jeg kommer til å kunne skryte av dette, så øyeblikket skal nytes max!!!

Nevnte jeg at jeg har en jobb til deg her i morgen?

Skrevet

A never ending cycle. ..

Bare gni det inn ;)

Nevnte jeg at jeg har en jobb til deg her i morgen?

i morgen har de meldt sol for første gang siden oktober her, så jeg har jobbet intenst i hele kveld slik at jeg, med god samvittighet, kan ta ungene ut på spaserstur i morgen tidlig og til tanta deres på ettermiddagen uten å måtte tenke på alt som må gjøres hjemme, så i morgen er jeg utilgjengelig ;-)

Jeg må innrømme at dagens shoppingrunde hjalp veldig på klesvaske lysten da. Deilig å få fyllt opp skuffene til minsten litt, for ikke å snakke om at jeg offisielt har kastet alt gravid og amme undertøy!!!!

Skrevet

Jeg tviler på at alle klærne egentlig er så skitne. Se på dem før du putter dem i maskinen og leg de klærne som er greie nok rett tilbake.

håndklær kan brukes flere ganger og man trenger ikke et stort badelaken etter endusj.

Jeg anbefaler også å rydde i klesskapene. Har du mye klær ender mye på vask. Da er det ofte lettere å hive brukt men ikke skittent tøy på vask enn å finne en plass i klesskapet.

Anonymous poster hash: 39306...277

Skrevet

Jeg føler meg egentlig litt merkelig som ikke har det samme problemet som 'alle andre' vedr klesvask og mengde.

Vi er til tider tre voksne, en tenåring og en baby i hus, likevel er vaskerommet aldri overfylt.

Alle voksne trener og ettåringen skitner selvsagt mye klær, alle skifter håndklær hver gang vi dusjer (daglig for alle), men så lenge maskinen går daglig i snitt så er vaskerommet tomt for klær flere ganger i uken - kanskje bortsett fra spesielle klær som krever litt ekstra omtanke i vasken.

Bruker tørketrommelen på babyens klær, ellers henges alt opp på tørkestativ og legges sammen etterhvert som vi tar det ned.

Nå skal det nevnes at jeg har en mann som er rå på klesvask da, men det virker det jammen som dere er også ;)

Hvordan klarer dere å produsere så mye skittenklær at dere 'drukner'? Skifter alt tøy flere ganger daglig? Skifter sengklær veldig ofte?

Har ofte lurt litt på dette når jeg med jamne mellomrom leser frustrerte vasketråder.

Men klager ikke altså, er deilig med alt som ikke er et problem - det finnes det jammen nok av likevel :)

Skrevet

5 barn og to voksne, og sier seg selv at det er endel klesvask ;) Føler  ikke vi drukner da. Og vasker ikke klær hver dag engang. Har heldigvis et stort vaskerom, så det er enkelt å holde orden. I tillegg er mannen flink til å hjelpe.

Skrevet

Dagens nest siste vask ruller nå! Når den er ferdig er det bare eeeeeeeeeen igjen og da er det TOMT! Det har aldri skjedd før!
Jeg elsker at denne tråden kom akkurat når jeg holder på med det her. Chalalalalala :D

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har en baby som gulper ned hele meg og seg selv, gjerne søsknene og. Eldste spiller fotball 4 ganger i uka, mellomste tisser seg ut dag og natt så sengetøy og dyner må vaskes...... så jada, du er ikke alene! Og det blir ikke bedre, ha ha :-P

Skrevet

Jeg hadde så godt som tom skitttentøysdunk for en uke siden. Siden har vi ikke vasket. Tar vi tre vask i dag er det tomt igjen. Vi er to voksne og to skolebarn.

Anonymous poster hash: 39306...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...