Gå til innhold

Noen som har tips til å bli hørt i helsevesenet vedr syk baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke gå i for mye detaljer om symptomer til barnet, men det er involvert mye smerter + en del andre symptomer. Smertene går ut over søvn.

En lang historie gjort kort. Vi er totalt utslitt. Bare det å se barnet ha så vondt er tortur, men søvnmangelen er også ekstrem. Barnet har hatt disse smertene i noen måneder nå. Jeg (mor) er nå deprimert og utslitt av søvnmangel og bekymringer. Har blitt sykemeldt fra permisjon så far kan avlaste. Livet dreier seg kun om det syke barnet.

Føler vi ikke blir tatt på alvor på sykehuset. Har møtt sikkert minst 6-7 ulike leger både på akutten, dagpost, og den vanlige sengeposten. Ingen forstår helt hva problemet til barnet er, og ingen ser ut til å ville hjelpe oss. Ingen kontinuitet i oppfølging, og ny lege hver gang. Noen undersøkelser er gjort uten resultat, men det er ikke så mye og jeg føler det burde vært gjort mye mye mer. Jeg har lyst å forlate barnet på sykehuset og la de ta seg av det. Skjønner jo at det ikke går. 

Fastlegen støtter oss, men kan ikke gjøre så mye med at vi ikke får hjelp.

Er det noen som har gode råd til hvordan vi kan nå frem?

PS: Har prøvd en privat lege, men mangelfull kompetanse gjør at vi ikke kommer videre med det heller.

Anonymous poster hash: c1e8d...e11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det ikke er noe galt da? Rart hvis 6-7 leger mener det ikke er noe, mens du mener det er noe?

Anonymous poster hash: fc4c2...bbc

Skrevet

Høres veldig rart ut! Og uten å vite mer er det vanskelig å komme med råd!! Hvor i landet bor du? Kan anbefale en fantastisk barnelege i Oslo!?:-)

Anonymous poster hash: ff592...57e

Skrevet

Vanskelig å vite hvordan man best skal råde når man ikke vet hva det kan dreie seg om.

Det er uvanlig at en liten baby har så store smerter uten at man finner noen grunn til det.

Er det et mindre sykehus dere er tilknyttet? I så fall kan dere prøve å komme til et av de større sykehusene i landet, f.eks. St. Olav, Haukeland eller Rikshospitalet eller Ullevål.

Anonymous poster hash: faf33...e46
Skrevet

Takk for oppløftende svar og støtte...

Blir så lei meg at jeg sitter her og gråter nå.

Hvis en av moderatorene leser denne tråden kan dere bare slette den? Takk

HI

Skrevet

Dette var til den første som svarte....

HI

Skrevet

Det litt vanskelig for oss å hjelpe deg når vi ikke vet hva det dreier seg om. For oss kan jo dette være et friskt barn med søvnproblemer, men med hysteriske foreldre.... 

Når det er sagt må man jo ikke gi seg. Det er jo mange forskjellige private leger i Norge volvat etc. Bytt fastlege, kanskje den legen ser noe nytt. 

Anonymous poster hash: a9a38...7b4
Skrevet

Tar gjerne i mot tips om leger

Skrevet

HI

Det var da ikke vondt ment. Syns bare det er rart at dere har møtt på 6-7 leger som ikke tar dere seriøst. At man treffer på 1 er ikke så uvanlig. Men ikke at man blir avvist av lege etter lege. Prøv volvat. De tar all verdens prøver og us siden pengene går rett i egen lomme. Der får dere utredning iallfall.

Skrevet

På volvat i Oslo jobber det en fantastisk barnelege som heter Kristin Jensen!! Hadde faktisk dratt dit om alt er så håpløst andre steder ! Kan du prøve å forklare litt mere? Har 3 barn og vært gjennom så mye med de, kanskje jeg kan være til hjelp!! Send meg gjerne en pm!

Skrevet

Litt vanskelig å svare når vi ikke engang vet hvor gammelt barnet er.

Er det et spedbarn eller en ettåring? Hvordan vet dere at det ikke er luftsmerter osv? Legene må vel ha en viss formening om hva som er galt? Eller mener de at barnet ikke har smerter?

Rådet mitt er jo at dere ikke må gi dere. Magefølelsen er viktig når man er foreldre, men det er jo selvsagt også viktig å ta legenes kunnskap til etterretning.

Anonymous poster hash: e4e94...f10

Skrevet

Kjære deg. Ikke gi opp, dere og ditt barn har krav på en second opinion på alt som gjøres eller ikke gjøres ifht utredning og behandling. Får dere (fastlegen og dere) avslag på undersøkelser dere mener burde være gjort be om ny vurdering.

Skrevet

På volvat i Oslo jobber det en fantastisk barnelege som heter Kristin Jensen!! Hadde faktisk dratt dit om alt er så håpløst andre steder ! Kan du prøve å forklare litt mere? Har 3 barn og vært gjennom så mye med de, kanskje jeg kan være til hjelp!! Send meg gjerne en pm!

Takk for svar. Jeg kommer muligens til å booke en time der. Ser at det er mulig å finne timer etc på nettet til henne.

Skrevet

De 6-7 forskjellige legene har ikke prøvd å sette seg

HI

Det var da ikke vondt ment. Syns bare det er rart at dere har møtt på 6-7 leger som ikke tar dere seriøst. At man treffer på 1 er ikke så uvanlig. Men ikke at man blir avvist av lege etter lege. Prøv volvat. De tar all verdens prøver og us siden pengene går rett i egen lomme. Der får dere utredning iallfall.

Nå har vi ikke blitt avvist, men har ikke møtt noen som har vilje/evne til å hjelpe. Noen av legene har vist til at vi bør snakke med den og den som er spesialist og overlege (dette gjelder særlig yngre, uerfarne leger) fordi de ikke har kompetanse selv.

Skrevet

De 6-7 forskjellige legene har ikke prøvd å sette seg

HI

Nå har vi ikke blitt avvist, men har ikke møtt noen som har vilje/evne til å hjelpe. Noen av legene har vist til at vi bør snakke med den og den som er spesialist og overlege (dette gjelder særlig yngre, uerfarne leger) fordi de ikke har kompetanse selv.

Beklager st jeg har problemer med å tro deg. Ingen lege vil la en baby gå med smerter i mnd vis. Det er derfor det er flere sjikt av leger i spesialisthelsetjenesten. Turnuslegevikarer, turnusleger, LIS leger, konstituerte overleger, overleger osv osv. 6-7 leger avviser ikke en baby, men henviser til en med høyere kompetanse. Men ønsker dere lykke til.

Skrevet

Munchausen syndrom by proxy? Litt spesiellt at 6 - 7 leger ikke tar dere på alvor.

Anonymous poster hash: 2e157...ad0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...