Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Er dette normalt? Hilsen usikker førstegangs.... Anonymous poster hash: 0cd2a...adb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Førstegangs eller ei, jeg håper du tuller!? Anonymous poster hash: 066f9...63e
DramaMama Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Ja, helt normalt. Tror jeg gjorde det i minst 2 måneder...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Ja dette er normalt. Forteller ikke instinktet ditt at det er riktig å gjøre det? Hvis ja, stol på deg selv! Anonymous poster hash: f2c61...a90
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Har du prøvd med smokk? Anonymous poster hash: 8f4df...05f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Tuller ikke... Svigermor og mannen mener han bør finne roen selv, og at jeg er for "snill"? "Ettergivende"? JEG tenker at han er en nyfødt baby og må få det han trenger... Anonymous poster hash: 0cd2a...adb
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 (endret) En baby på to uker skal få det han vil og trenger av nærhet, pupp og alt som er! Endret 11. januar 2014 av LillaGorilla♥♥
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Takk!! Skal vise tråden til sviger og mannen... Hi Anonymous poster hash: 0cd2a...adb
☆☆☆ Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 Tuller ikke... Svigermor og mannen mener han bør finne roen selv, og at jeg er for "snill"? "Ettergivende"? JEG tenker at han er en nyfødt baby og må få det han trenger... Anonymous poster hash: 0cd2a...adb Nyfødte ber kun om det dei treng. Ein kan prøve å få dei til å finne roa på andre måtar, men gir han beskjed om at det ikkje er bra nok så er det ikkje det. Det er i alle fall mi meining.
Gjest Julia1984 Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Svigermor fra helvete? Gi babyen masse nærhet! Ikke la babyen ligge å skrike f.eks. De tilhører en generasjon hvor babyer fra de var nyfødte skulle skrike seg i søvn..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #12 Skrevet 11. januar 2014 Det er en gammel myte at babyer skal finne roen selv,.. og liksom ikke bli bortskjemt. Vel det går ikke ann å skjemme bort en baby, h*n skal få det h*n trenger, sån er det. Heldigvis vet vi bedre i dag, før ble baby separert fra mor og skulle grine seg i søvn alene. Off! Gi det du ser at ditt barn trenger du, lykke til videre som mamma! Anonymous poster hash: d2554...d11
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Det er så normalt. Tenk på det lille uskyldige vesenet som har ligget trygt beskyttet i magen din, og kommer ut i en lys og bråkete verden. Det eneste stedet han kan føle seg trygg er hos mamma. La han få den tryggheten, vær så snill, får vondt inni meg når jeg tenker på bittesmå som ligger og gråter og ingen kommer og trøster dem. Forskning viser at barn som må gråte seg i søvn, gråter mere og er mer klengete enn babyer som får dekt behovene sine. Ikke hør på avdanka svigermødre og menn som dilter etter mamma. Følg morsinnstinktet og kos deg med den nyfødte. Veldig mangesmå sover dårlig i sengen sin den første tiden, la han få sove sammen med deg. Det går seg til. Hilsen 4-barnsmor til barn (som sover godt om natta, men som har samsovet som små,), babymamma og jordmor av yrke Anonymous poster hash: ee7d2...87c
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #14 Skrevet 11. januar 2014 Vet du, babyer kommer ikke feilprogrammert med behov for omprogrammering. De gir utrykk for behov og kan ikke skjemmes bort. Tenk at den har lagt 9mnd i magen din og nå plutselig er ute i det fri. Den trenger å vite at du er i nærheten:) Anonymous poster hash: 7ccf1...95f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #15 Skrevet 11. januar 2014 Tuller ikke... Svigermor og mannen mener han bør finne roen selv, og at jeg er for "snill"? "Ettergivende"? JEG tenker at han er en nyfødt baby og må få det han trenger... Anonymous poster hash: 0cd2a...adb Du og instinktene dine har HELT rett! Kos dere! Ikke la de stresse deg! Anonymous poster hash: ed5d5...6d1
anonymemammaen Skrevet 11. januar 2014 #16 Skrevet 11. januar 2014 Tuller ikke... Svigermor og mannen mener han bør finne roen selv, og at jeg er for "snill"? "Ettergivende"? JEG tenker at han er en nyfødt baby og må få det han trenger... Anonymous poster hash: 0cd2a...adb Du tenker helt rett! Kos, trygghet, varme og mat i armkroken til mamma må være noe av det herligste for både mor og barn, nyt det 💕
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #17 Skrevet 11. januar 2014 Hi her. Så godt å lese svarene deres!!! Jeg har aldri latt gullet ligge å gråte, men tatt ham opp med en gang det ligner på gråt. Har ammet store deler av ettermiddagen, og kommer til å fortsette så lenge han vil. Anonymous poster hash: 0cd2a...adb
☆☆☆ Skrevet 11. januar 2014 #18 Skrevet 11. januar 2014 Hi her. Så godt å lese svarene deres!!! Jeg har aldri latt gullet ligge å gråte, men tatt ham opp med en gang det ligner på gråt. Har ammet store deler av ettermiddagen, og kommer til å fortsette så lenge han vil. Anonymous poster hash: 0cd2a...adb Dette med amme-maraton på kvelden er nok kjent for dei fleste med barn. Babyen "tankar opp" for å kunne sove meir samanhengande på natta.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #19 Skrevet 11. januar 2014 Helt normalt. Jeg gjorde dette i et år. Anonymous poster hash: 759b2...7fc
BareMas Skrevet 11. januar 2014 #20 Skrevet 11. januar 2014 Tuller ikke... Svigermor og mannen mener han bør finne roen selv, og at jeg er for "snill"? "Ettergivende"? JEG tenker at han er en nyfødt baby og må få det han trenger... Anonymous poster hash: 0cd2a...adb Absolutt ikke ettergivende! Det bare er sånn med nyfødte, de blir på ingen måte bortskjemt! Måtte amme min i søvn jeg også, og helt plutselig måtte jeg ikke det lenger, for da hadde hun bestemt seg for at hun ikke trengte det lenger. Det går seg til, det er lenge til du bør anse dette som et problem! Kos deg så lenge det varer
2 prinser <3 Skrevet 11. januar 2014 #21 Skrevet 11. januar 2014 Helt normalt, gjorde det frem til15 mnd(det er i overkant lenge;))
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #22 Skrevet 11. januar 2014 Min er 7 mnd og finner fortsatt ikke roen selv Anonymous poster hash: 25b8a...135
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #23 Skrevet 11. januar 2014 Jeg ammet i søvn til det ikke fungerte lenger. Ennå hender det innimellom at minsten trenger en av oss for å sovne. Å gi et barn trygghet og nærhet kan ikke være feil:) Anonymous poster hash: 7ccf1...95f
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. januar 2014 #24 Skrevet 11. januar 2014 Barn får ALDRI for mye nærhet og kjærlighet. Om de er 2 uker, 3 mnd eller 10 år! Og om de så skulle bli "bortskjemte" på det, så er det da virkelig ikke noe som det er ille å bli bortskjemt på. Svigermor kan ta seg ei bolle.
Miamimom Skrevet 11. januar 2014 #25 Skrevet 11. januar 2014 Helt normalt. Og koselig synes jeg :-) Det er en så kort periode i den store sammenhengen at jeg ikke hadde stresset med det i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå