Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Hjelp! Har født tre barn. Aldri vært direkte tynn, men før jeg fikk barna var jeg 62-63 kg og veldig trent. Slett ikke tykk da, selv om vekta ift bmi sier noe annet... var fornøyd! Er ikke opphengt i bmi egentlig, men nå er det jaggu nok uansett! Jeg er inne i en skikkelig ond sirkel, og har større cravings nå (godis) enn da jeg var gravid... :-( Er midtpartiet det sitter mest på, må ha bukser i str 42-44... Overdeler i L/XL. Hvordan i h......... finner man motivasjonen!!?? Noen dager er jeg skikkelig motivert og starter opp med godt mot, men så sprekker jeg alltid, og da er jeg på "kjøret" igjen... Er alenemor og sliter med å finne tid og overskudd til trening. Barna er aktive, spreke og normalvektige. Sunt kosthold, men jeg fyser sånn på kvelden etter at de er lagt... Føler meg "stuck" i huset og går gjennom skapene. Kan si at vi er aktive og jeg sliter ikke med å henge med der. Føler meg faktisk ikke tung, men SER det jo i speilet og på klærne... Får nesten litt sjokk når jeg ser meg selv på bilder, for innbiller meg liksom at jeg er slank tror jeg... Og så fikk jeg meg en liten vekker av det andre innlegget... Har ingen diabetikere i familien, så kan lite om dette. Hva er insulinresistens, og hvordan merkes dette?? Anonymous poster hash: 9cb85...38f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 1. Få deg ett treningsprogram på dvd - bruk den hver kveld etter barna er i seng. 2. Kvitt deg med ALL junk fra skapet. (ingenting i skapet-ingenting og ta av) 3. Kjøp og spis godterier KUN på lørdager. 4. Fyll kjøleskapet med FRUKT og ha det som en vane og ta deg en frukt når du kjenner søtsug eller vil ha noe og knaske på. Evt andre sunne "kose" produkter. 5. Ikke lag unnskjyldninger oppi hodet ditt! Kan jeg, kan du! Lykke til!:-) Anonymous poster hash: 63be4...5eb
overlord Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 5-2 dietten er vel det hotteste nå om dagen
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 - Og ja, kjøp deg KROM tabletter!!!!! På helsekost. De fjerner søtsug og demper også matlysten. :-) Jeg har gått ned 10kilo på to måneder med alle tipsene jeg har gitt deg. Anonymous poster hash: 63be4...5eb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 HI her igjen! Tusen takk for gode og seriøse svar!!! Krom var en god idè! Trenger virkelig å bli kvitt søtsuget! Tror det er der det meste ligger.... Er jo superflink med barna (sunn, variert mat og kun godteri lørdager). Verre med mor.... også sunn, variert mat, men så er det jo en del i tillegg (kremt...)... Er nesten litt sånn "godtoholiker" som gjemmer unna godteri i skapene og tar en bit når barna ikke ser.... Krom og selvdisiplin - here I come... :-P Anonymous poster hash: 9cb85...38f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Du har vel vært overvektig bestandig? Jeg er 1.55 og veier 65 etter to svangerskap. Veide 51 før svangerskapet, så jeg synes jeg er feit! Anonymous poster hash: db316...fc2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Innser at synet jeg har på kroppen min er skummel :/ Er 153 cm høy og synes jeg ser så tykk ut med mine 42 kg Anonymous poster hash: efae7...6da
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Veit du, jeg var ikke feit da jeg var 62-63 kilo. Jeg var ikke tynn heller selvfølgelig, men trent og sprek! Det kommer jo an på hvordan man er bygget ellers også. Som sagt sier ikke bmi alt. Bedre å være noen kilo over, men sunn og sprek, enn utrent og "tynn"! Kjenner mange tynne som lever veldig usunt! Men - hvis du var vant til å være 51 kg kan jeg forstå at du føler deg feit nå. Målet mitt er ikke 50 kg, men under 65 og sprek igjen - uten søthungeren ;-) Anonymous poster hash: 9cb85...38f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Veit du, jeg var ikke feit da jeg var 62-63 kilo. Jeg var ikke tynn heller selvfølgelig, men trent og sprek! Det kommer jo an på hvordan man er bygget ellers også. Som sagt sier ikke bmi alt. Bedre å være noen kilo over, men sunn og sprek, enn utrent og "tynn"! Kjenner mange tynne som lever veldig usunt! Men - hvis du var vant til å være 51 kg kan jeg forstå at du føler deg feit nå. Målet mitt er ikke 50 kg, men under 65 og sprek igjen - uten søthungeren ;-) Anonymous poster hash: 9cb85...38f Denne var til nr 6 altså... HI Anonymous poster hash: 9cb85...38f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 Skjerpings folkens.. Lag en egen tråd om hvor mye du veier og hvor feit du syns du er. Det er egentlig ingen som bryr seg!! Fo'real! Hun spør etter råd, ikke hvor tjukk du føler deg!!! Kvalmt! Anonymous poster hash: 016b3...878
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Takk, nr 10 :-D Så sant som det er sagt! HI Anonymous poster hash: 9cb85...38f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #12 Skrevet 11. januar 2014 Hva med å bestille personlig trener, skaffe barnevakt og ta litt vare på seg selv? Anonymous poster hash: db316...fc2
Våryr ✿ Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Hvis du er aktiv med barna, trenger du vel ikke trene så mye? Du kan heller gå tur, sykle, svømme e.l med barna. Klarer du å spise sunt på kvelden, tror jeg det meste er gjort! Lykke til
Bumblebeee Skrevet 11. januar 2014 #14 Skrevet 11. januar 2014 Har du prøvd 30 day shred? 20 minutters trening daglig. Kan sikkert brukes annerledes også, feks 3 kvelder i uka når ungene er i seng. Søk på YouTube så finner du det. Jeg merker at når jeg får trent litt så øker også motivasjonen til å holde seg unna godteskåla.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #15 Skrevet 11. januar 2014 Les f.eks. "Frisk med Lavkarbo" av dr Hexeberg. Siden du stort sett legger på deg rundt mage så tyder det på at du trolig har en insulinresistens og spiser mer karbohydrater enn det kroppen din tåler. En annen ting som tyder på det samme er at du blir så fysen når kvelden kommer, det tyder på at du spiser feil i løpet av dagen. Hvis du hadde spist slik at du holdt blodsukkeret ditt stabilt gjennom hele dagen ville du ikke blitt så fysen på kvelden! Krom kan virke mot søtsuget, men hvis du likevel fortsetter et kosthold som tydeligvis ikke er bra for deg, så blir du jo ikke kvitt det som er det egentlige problemet. Kan hende du tror du spiser sunt, kan hende de andre i familien tåler det bra, men for deg er det du spiser tydeligvis feil. Hvis du lærer deg mer om lavkarbo så vil du kunne gjøre forholdsvis små grep i hverdagen, bytte enkelte ting mot andre som er bedre for deg, og dermed kan du både stoppe søtsuget og du kan gå ned i vekt - uten å være sulten og uten å fyse. Men det forutsetter å kutte raske karbohydrater og å tilføre nok gode fettsyrer, som olivenolje, cocosa, og få i seg nok omega3. Så les og lær Anonymous poster hash: fd820...694
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #16 Skrevet 11. januar 2014 Jeg er 1.63 og var 72-73 kg 1.januar. Nå er jeg 69 kg. Jeg har kuttet ALT godis og brus. Lager all mat fra bunnen, saus, supper osv. Sånn at jeg vet hva som er i. Har kuttet ut smør og ost. Lite potet, lite ris og lite pasta. MASSE grønt. Spiser lite og ofte. Jeg har også prøvd mange ganger å gå ned i vekt, men har gidd opp etter et par dager. Men NÅ skal jeg klare det. Motivasjonen min er målbånd. Jeg målte rundt midja (på navelen), 104 cm. Nå er jeg nede i 100 cm. DET er motivasjon det. Trener ikke så mye, går meg en tur om dagen. Lykke til!!! Anonymous poster hash: 07dbe...7fb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #17 Skrevet 11. januar 2014 Hvordan er det mulig?! Jeg er 158 cm og veier 45 kg, og det er normalvekt! Anonymous poster hash: 2acc4...4a1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #18 Skrevet 11. januar 2014 Hvordan er det mulig?! Jeg er 158 cm og veier 45 kg, og det er normalvekt! Anonymous poster hash: 2acc4...4a1 Hun lurte ikke på hva du veier... og hun vet hun veier for mye. Og enhver burde vite at det absolutt er mulig.... Anonymous poster hash: fd820...694
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå