Gå til innhold

Speilet eller kameraet som juger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan stå i speilet og være fornøyd med ansiktet mitt, men tar jeg ett bilde blir jeg helt deppa over hvordan jeg ser ut. Ansiktet ser så langt og stygt ut. Jeg vet jeg ikke er fotogen, men selv om jeg setter kameraet foran øynene i hekt lik vinkel føler jeg at bildene blir noe helt annet enn hva jeg ser.

Så hva juger? Speilet/øynene mine, eller kameraet?

Anonymous poster hash: 195d8...10a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan stå i speilet og være fornøyd med ansiktet mitt, men tar jeg ett bilde blir jeg helt deppa over hvordan jeg ser ut. Ansiktet ser så langt og stygt ut. Jeg vet jeg ikke er fotogen, men selv om jeg setter kameraet foran øynene i hekt lik vinkel føler jeg at bildene blir noe helt annet enn hva jeg ser.

Hahaha lurer på nøyaktig det samme (håper kameraet juger ja :-D )

Anonymous poster hash: a05ff...3da

Skrevet

Speilet! Der ser du deg selv speilvendt, og det er årsaken til at mange synes de ser "rare" ut på bilder - de er vant til sitt eget speilbilde ;) Det du ser på bilder er det alle andre ser hver gang de ser på deg :)

Skrevet

Speilet lyver nok, dessverre!

Anonymous poster hash: e1603...300

Skrevet

Hahaha lurer på nøyaktig det samme (håper kameraet juger ja :-D )

Det håper jeg å, men er redd det er kamerat som viser riktig. Isåfall ser jeg ikke ut:(

Skrevet

Speilet! Der ser du deg selv speilvendt, og det er årsaken til at mange synes de ser "rare" ut på bilder - de er vant til sitt eget speilbilde ;) Det du ser på bilder er det alle andre ser hver gang de ser på deg :)
Stakkars mannen min sier jeg bare da:(

Takk for svar.

Skrevet

Æsj, hvorfor skrev jeg dette? Tøft å høre sannheten om seg selv ja.

Skrevet

Det kan være både og. Bilder i feil vinkel vil kunn gi ansiktet feile proporsjoner...

Anonymous poster hash: 3c72c...3f5

Skrevet

Det kan være både og. Bilder i feil vinkel vil kunn gi ansiktet feile proporsjoner...

Ikke når du har tatt bilder i alle mulige vinkler og de er like jævlige alle sammen.

Skrevet

Speilet lyver ja.

Jeg ble helt deprimert første gang jeg fikk linser. Ansiktet mitt ble jo plutselig dobbelt så stort.

Skrevet

Æsj, hvorfor skrev jeg dette? Tøft å høre sannheten om seg selv ja.

Du kan nok ta det helt med ro, mannen din synes sikkert at du ser tilsvarende "rar" ut i speilet - handler mye om hva man er vant til vet du :)

Skrevet

Men med kameraet så er det et hav med andre faktorer som spiller inn, så tross alt påstår jeg at det er kameraet som som regel lyver.

Med kameraet vil lyssettingen være veldig viktig, er kameraet hold høyt eller lavt ift ansiktet ditt, hvordan er dette ift lys og skygge osv.

Jeg kan se ut som et mareritt som ville skremt fanden på flat mark, eller som modell - helt avhengig av bl.a. lyssetting og vinkel på kamera. Med proff fotograf blir det jo alltid bra.

Anonymous poster hash: 0920b...0fc
Skrevet

Ikke når du har tatt bilder i alle mulige vinkler og de er like jævlige alle sammen.

Ler så jeg dauer, stakkars meg, jeg ser ikke ut jeg heller :-( Fader heller kan man skaffe seg speil som er "speilvendte speil"- slik at de viser virkligheten? Uffameg, nomore selfies 

Skrevet

Ler så jeg dauer, stakkars meg, jeg ser ikke ut jeg heller :-( Fader heller kan man skaffe seg speil som er "speilvendte speil"- slik at de viser virkligheten? Uffameg, nomore selfies

Derfor har jeg slutta å prøve på noe selfies. Ønsker ikke meg selv så vondt. Hehe

Skrevet

Fillern, har alltid tenkt at jeg er max uheldig på bilder for jeg ser jo ok ut i speilet...:-S dagens realitycheck!

Skrevet

Gå til fotograf så vil du se at du er pen på bilder :)

Jeg blir alltid forferdelig på bilder men når jeg tok bildet av meg og sønnen min sammen,så ble jeg veldig fornøyd med bildet av meg selv.

Så jo faktisk søt ut,å det var til og med uten sminke.

Anonymous poster hash: 58431...43b
Skrevet

For å få bilde av deg selv du er fornøyd med, rediger det, så det blir speilvendt! Så skal du se du blir mer fornøyd! ;)

Anonymous poster hash: 42e4d...957

Skrevet

Gå til fotograf så vil du se at du er pen på bilder :)

Jeg blir alltid forferdelig på bilder men når jeg tok bildet av meg og sønnen min sammen,så ble jeg veldig fornøyd med bildet av meg selv.

Så jo faktisk søt ut,å det var til og med uten sminke.

Ikke når jeg tok bildet,når fotografen tok bildet så ble vi fornøyd,skulle det stå.

Skrevet

For å få bilde av deg selv du er fornøyd med, rediger det, så det blir speilvendt! Så skal du se du blir mer fornøyd! ;)

Anonymous poster hash: 42e4d...957

Det er i hvert fall en bra sjekk på om det er speilet eller bildene... :)

Anonymous poster hash: 830fe...dad

Skrevet

Hmm. Greia er jo egentlig hvordan jeg ser ut i virkeligheten, for andre. Bilder kan jeg alltids unngå at blir tatt.

Men skal prøve å speilvende slik dere sier. Og filme. Kanskje jeg føler meg litt bedre enn hva jeg gjør nå. Kjente jeg ble oppriktig lei meg nå. Men er jo bare min feil som måtte få bekreftet det jeg var redd for.

Men takk for at dere prøver:)

Skrevet

Jeg ser helt gal ut på bilder!! Blir helt stiv og får et manisk, påklistret glis. Tar meg mye bedre ut "live" ;)

Har derfor øvd meg (!) og er nå som regel i stand til å ikke se ut som jeg bør hentes av menn i hvite frakker.

Gjør som Tyra sier: smize og finn dine beste vinkler :)

Skrevet

Jeg tror faktisk det er kameraet som lyger, for sønnen min ser ut som en annen unge på bildene, ser helt anderledes ut på bilder enn hva han gjør i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 0192d...195

Skrevet

Bilder juger også. Det er jo bare å se på Top Model. De ser helt vanlige ut og ser smashing ut på bilder. Vet jo at de er sminket og stylet. Men det handler vel om å gjøre riktig uttrykk i det bildet blir tatt.

Anonymous poster hash: 36512...327

Skrevet

Jeg tror faktisk det er kameraet som lyger, for sønnen min ser ut som en annen unge på bildene, ser helt anderledes ut på bilder enn hva han gjør i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 0192d...195

Min datter ser også annerledes ut på bilder enn i virkeligheten, det gjør forsåvidt jeg også...

Anonymous poster hash: afec6...eac

Skrevet

kanskje begge deler. speilet viser deg speilvendt og det blir ukke helt riktig. syns du at speilvendtbilder på mobilkamera av deg selv blir bedrexenn "rettvendt"? så må man huske på at dess nærmere kamera er ditt ansikt jo mer feilproposjonert blir du. er du mer fornøyd med bilder av deg selv tatt på avstand enn nærbilder? avstandsbilder gir derfor et mer riktig inntrykk av dine ansiktsproposjoner. man anbefaler derfor telelinse til portrettbilder da fotograf må stå et stykke unna.

så aner man ikke hvor mye sjarm og utstråling betyr. et bilde er dødt og flatt (ihvertfall amatørbilder tatt med mobilkamera).

Anonymous poster hash: 71097...a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...