Gå til innhold

Grusomt bursdagsantrekk!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he, det er vel ikke klesvalget som påvirker humøret ;-)! Og da er du heldig som bare har hatt hyggelige barn på besøk... Når andre foreldre spør meg hvordan den og den var i dag fordi de ødela bursdagen til deres pode, så er det vel ikke bare meg som ikke klarer å se det på din måte...? Når bursdagsbarn gråter fordi 2 stk har ødelagt bursdagen i hans øyne (ikke vår bursdag, men hos en av de andre som spurte)....

Anonymous poster hash: 7b694...ec4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, det er vel ikke klesvalget som påvirker humøret ;-)! Og da er du heldig som bare har hatt hyggelige barn på besøk... Når andre foreldre spør meg hvordan den og den var i dag fordi de ødela bursdagen til deres pode, så er det vel ikke bare meg som ikke klarer å se det på din måte...? Når bursdagsbarn gråter fordi 2 stk har ødelagt bursdagen i hans øyne (ikke vår bursdag, men hos en av de andre som spurte)....Anonymous poster hash: 7b694...ec4

Men det var klesvalget du valgte å lage en tråd om?

Anonymous poster hash: 8af65...00e

Skrevet

Ja, men så fikk j beskjed om at j var sur og usjarmerende - så da svarer j på det...

Skrevet

Hvorfor skrev du ikke antrekk på invitasjonen? Det er vanlig etikette når man inviterer til finere selskap.

Enda bedre: invitere bare de som kan kle seg og oppføre seg ;-)

Skrevet

Jeg ville nok stusset om det kom en liten bursdagsgjest i slitte bukser og singlet her også. Samtidig vet jeg at det finnes foreldre som ikke bryr seg, foreldre som ikke gidder å finne fram pentøy, foreldre som lar ungene bestemme selv og som ikke tenker at det å tilpasse antrekk etter anledning er en del av oppdragelsen, det finne unger som må klare seg selv om de vil i bursdag, det finnes unger som har somlet så mye at de ikke rekker å pynte seg før selskapet, samme hvor mye foreldrene har mast, og det finnes unger som blånekter å pynte seg. Ingen av delene et kanskje ideelle, eller sånn jeg ville valgt å gjøre det, men jeg hadde heller ikke brydd meg veldig ut over et "hm, underlig antrekk!"

Veldig godt sagt.

Skrevet

Du høres virkelig ut som en raus og elskelig person........

Er det ikke små,barn du snakker om?

Anonymous poster hash: 8af65...00e

Skrevet

He he, det er vel ikke klesvalget som påvirker humøret ;-)! Og da er du heldig som bare har hatt hyggelige barn på besøk... Når andre foreldre spør meg hvordan den og den var i dag fordi de ødela bursdagen til deres pode, så er det vel ikke bare meg som ikke klarer å se det på din måte...? Når bursdagsbarn gråter fordi 2 stk har ødelagt bursdagen i hans øyne (ikke vår bursdag, men hos en av de andre som spurte)....

Hvorfor lager du da en tråd hvor du hisser deg opp over, og ikke minst snakker stygt om foreldrene til, en gutt som ikke følger din standard for akseptert bursdagsbekledning? Du burde jo da heller si at det er oppførsel i bursdagen som var problemet...? Eller var det sånn at du plutselig skjønte at dette var en dårlig ide og forandret historien for ikke få for mye tyn?

Og om det så er samme gutt det er snakk om, så ser jeg fremdeles ikke hva klærne hans har med oppførsel å gjøre.

Uansett så ville jeg tatt opp dette med foreldrene til bråkmakeren hvis det er en som er så ille at bursdagsbarnet føler bursdagen ble ødelagt. Spesielt hvis det er flere som opplever det sånn. Dette KAN ende i at bråkmakeren blir den som ikke lengre blir invitert, og det er bør ikke ønskelig for noen...

Anonymous poster hash: 9c65d...c12

Skrevet

Utgangspunktet er 10 års bursdag, noen få litt yngre...

Skrevet

Ja, men så fikk j beskjed om at j var sur og usjarmerende - så da svarer j på det...

Ved å rette pekefingeren mot barn som kom i bursdagen til barnet ditt...? Denne tråden blir bare mer og mer interessant synes jeg.

Skrevet

Det har slått meg ja, for jeg har selv 5 ulike barn... Men her får de grenser - hva som er tillatt i visse settinger og hva som ikke er tillatt... Men det ser en jo også svært tydelig i sånne bursdagsselskap... Noen er bare heeeelt uspiselige når der kommer til oppdragelse - det er det MANGE som mangler helt...Anonymous poster hash: 7b694...ec4

Men blander du ikke kortene ganske godt her?

Utgangspunktet ditt var et barn som ikke kledde seg pent nok til bursdagsfesten til ditt (?) barn, men når veldig få var enige med deg i at det ikke burde være et problem, snur du tråden til å omhandle uoppdratte barn. Hvordan henger det sammen?

Om du mener at det er de barns som er dårlig kledd som også har en dårlig oppførsel så skal det vel ikke så mye fantasi til for å se at det da er snakk om et barn med større problemer og hardere utfordringer enn et barn skal ha. Hva med å være en trygg og inkluderende voksenperson som ser forbi en grønn singlet ognheller ser et barn som har gledet seg til å gå i selskap, men som kanskje ikke helt evner å oppfylle kravene til kleskode og forventet oppførsel?

Om det er samme barn som lager bråk i alle selskaper kan det jo være en ide å,ta det opp med skolen?

Skrevet

Kanskje foreldrene er like late som deg (hva er greia med å bare skrive j i stedet for jeg)? Hvem vet? Utrolig mange stygt kledde tenåringer rundt, de går i helt herpa jeans (mistenker likevel at de har kostet flerfoldige 1000 kroner og da er det kanskje ikke manglende folkeskikk...?)

At dere som foreldre diskuterer et (evt flere) problembarn (har X ødelagt bursdag her også) på tydelig ukonstruktiv måte gir meg klare meninger om hvem som mangler folkeskikk.

Anonymous poster hash: e3d32...1cf

Skrevet

Det har slått meg ja, for jeg har selv 5 ulike barn... Men her får de grenser - hva som er tillatt i visse settinger og hva som ikke er tillatt... Men det ser en jo også svært tydelig i sånne bursdagsselskap... Noen er bare heeeelt uspiselige når der kommer til oppdragelse - det er det MANGE som mangler helt...

Det er DU som er uspiselig.

Anonymous poster hash: 837f3...44a

Skrevet

Hvorfor lager du da en tråd hvor du hisser deg opp over, og ikke minst snakker stygt om foreldrene til, en gutt som ikke følger din standard for akseptert bursdagsbekledning? Du burde jo da heller si at det er oppførsel i bursdagen som var problemet...? Eller var det sånn at du plutselig skjønte at dette var en dårlig ide og forandret historien for ikke få for mye tyn?

Og om det så er samme gutt det er snakk om, så ser jeg fremdeles ikke hva klærne hans har med oppførsel å gjøre.

Uansett så ville jeg tatt opp dette med foreldrene til bråkmakeren hvis det er en som er så ille at bursdagsbarnet føler bursdagen ble ødelagt. Spesielt hvis det er flere som opplever det sånn. Dette KAN ende i at bråkmakeren blir den som ikke lengre blir invitert, og det er bør ikke ønskelig for noen...

Jeg har ikke skrevet eller sagt noe om oppførselen til han med grønn singlet - her blander du kortene...

Skrevet

He he, det er vel ikke klesvalget som påvirker humøret ;-)! Og da er du heldig som bare har hatt hyggelige barn på besøk... Når andre foreldre spør meg hvordan den og den var i dag fordi de ødela bursdagen til deres pode, så er det vel ikke bare meg som ikke klarer å se det på din måte...? Når bursdagsbarn gråter fordi 2 stk har ødelagt bursdagen i hans øyne (ikke vår bursdag, men hos en av de andre som spurte)....Anonymous poster hash: 7b694...ec4

Uansett så ville jeg tatt opp dette med foreldrene til bråkmakeren hvis det er en som er så ille at bursdagsbarnet føler bursdagen ble ødelagt. Spesielt hvis det er flere som opplever det sånn. Dette KAN ende i at bråkmakeren blir den som ikke lengre blir invitert, og det er bør ikke ønskelig for noen... Anonymous poster hash: 9c65d...c12

Jeg har ikke skrevet eller sagt noe om oppførselen til han med grønn singlet - her blander du kortene...Anonymous poster hash: 7b694...ec4

Men hvorfor blander du inn uoppdagne barn inn i en tråd som handler om dårlig klesvalg? DET er det jeg lurer litt på...

Skrevet

Jeg har ikke skrevet eller sagt noe om oppførselen til han med grønn singlet - her blander du kortene...

Nei, jeg blander ikke kortene. Jeg 'OM det var han'. Om i denne sammenhengen betyr 'dersom' eller 'hvis' om du vil. Jeg skrev det slik fordi det faktisk ikke kom veldig godt frem hvilket barn som laget 'trøbbel' og ville forhindre en lengre utredning ispedd fordommer om utseende og oppførsel.

Men det var kanskje litt vanskelig å forstå?

Skrevet

Å herregud hva dere henger dere opp i!!! Jeg skriver et innlegg om helt merkelige klær i både bursdag og etter årstid. Så må jeg forsvare hvorfor jeg er en bitch og da drar jeg inn at det også kan skyldes dårlig oppførsel på endel av bursdagdeltakerne... Hva er problemet med det?

Trekk den konklusjonen du vil - jeg liker ikke uoppdragne barn og gjør ikke vanligvis mer enn å tenke "Hm, merkelige klær" jeg heller...

Skrevet

Å herregud hva dere henger dere opp i!!! Jeg skriver et innlegg om helt merkelige klær i både bursdag og etter årstid. Så må jeg forsvare hvorfor jeg er en bitch og da drar jeg inn at det også kan skyldes dårlig oppførsel på endel av bursdagdeltakerne... Hva er problemet med det?

Trekk den konklusjonen du vil - jeg liker ikke uoppdragne barn og gjør ikke vanligvis mer enn å tenke "Hm, merkelige klær" jeg heller...

Hmmm... La oss gå tilbake å se på hovedinnlegget ditt:

Du kaller barnet for lassis, og sier at verken han eller foreldrene (eller 'folk', som it fra hvordan du ordlegger det ikje kan tolkes på annen måte enn dem) verken eier smak, stil eller folkeskikk fordi han kommer i bursdag med grønn singler..

Jeg vil si det er _litt_ mer enn å 'skrive et innlegg om merkelige klær ift årstid og anledning' og også litt mer enn å tenke 'hm, merkelige klær'. Og det gjør helt tydelig de andre i denne tråden her også...

Synes du burde gå litt i deg selv her faktisk.

Skrevet

Hmmm... La oss gå tilbake å se på hovedinnlegget ditt:

Du kaller barnet for lassis, og sier at verken han eller foreldrene (eller 'folk', som it fra hvordan du ordlegger det ikje kan tolkes på annen måte enn dem) verken eier smak, stil eller folkeskikk fordi han kommer i bursdag med grønn singler..

Jeg vil si det er _litt_ mer enn å 'skrive et innlegg om merkelige klær ift årstid og anledning' og også litt mer enn å tenke 'hm, merkelige klær'. Og det gjør helt tydelig de andre i denne tråden her også...

Synes du burde gå litt i deg selv her faktisk.

Omg - kalte jeg han lassiss? Du får lese både hovedinnlegget og innlegget over før du uttaler deg!!!

At "alle" andre her synes det er greit å kle unger "merkelig" er helt greit for meg! Og så kan jeg kle mine sånn som jeg (i samråd med dem) vil...

Greit å se holdningene til klesvalg her inne - de avspeiler seg jo godt ;-)

Skrevet

Skjønner at du stusser, men kan være mange grunner til dette. Jeg synes du trekker det alt for langt og blir direkte stygg!! Foreldrene trenger hverken å mangle folkeskikk, smak osv... Hadde selv syntes det var litt rart, men hadde ikke brukt en kalori mer på det, ei heller lagd et innlegg om dette. Jeg hadde blitt sliten av å være et menneske som hadde hengt meg opp i relativt uvesenligheter. Det hyggeligste er vel at han kom for å feire barnet ditt, og så lenge han oppfører seg normalt er det vel bare flisespikkeri.. ?? (Og ja jeg pynter barna mine til selskap- for meg er det en selvfølge, hyggelig og barna liker det, men alle er ikke like;-) )

Anonymous poster hash: 9d376...ef2

Skrevet

Jeg fatter ikke at noen kan sende barna sine i bursdager kledd som lassisser!!!

Som i dag, en på 7-8 år gutt stilte i grønn SINGLET og slitte dongeribukser???? Det er minus 6 grader her???? Eier ikke folk verken smak, stil eller folkeskikk? For ikke å nevne vett? Singlet midt på kaldeste vinteren???

OMG!!!!!

Ja! Du kalte ham lassis! Les hva du selv skriver, da jente! Du skrev riktignok ikke ordrett 'han er en lassis', men det kunne du like gjerne ha gjort ditt mehe!

Ellers så kjenner jeg at jeg er svært så glad for at de fleste her i denne tråden åpenbart ikke er så overfladisk som det du er, som legger så mye i hva andre har på seg.

Skrevet

Mehe???

Tror vi lar den ligge... Du har vel Nav i magen?

Skrevet

Mehe???

Tror vi lar den ligge... Du har vel Nav i magen?

Oh... Den satt du.

Nei, jeg har ikke 'NAV i magen nei. Snarere tvert imot, men det har da ingenting med saken å gjøre strengt tatt?

Skrevet

Mehe???

Tror vi lar den ligge... Du har vel Nav i magen?Anonymous poster hash: 7b694...ec4

Hva er forskjellen på lassiss og kledd som en lassiss? Er ikke det mye det samme?

Nav i magen, hva betyr det?

Skrevet

Er det ikke forskjell på feks en hore og en som kler seg som en??? For er nivå.....

Skrevet

Er det ikke forskjell på feks en hore og en som kler seg som en??? For er nivå.....Anonymous poster hash: 7b694...ec4

Hovedinnlegget setter ofte nivået for resten av tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...