Gå til innhold

Grusomt bursdagsantrekk!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fatter ikke at noen kan sende barna sine i bursdager kledd som lassisser!!!

Som i dag, en på 7-8 år gutt stilte i grønn SINGLET og slitte dongeribukser???? Det er minus 6 grader her???? Eier ikke folk verken smak, stil eller folkeskikk? For ikke å nevne vett? Singlet midt på kaldeste vinteren???

OMG!!!!!

Anonymous poster hash: 7b694...ec4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere utebursdag?

Skrevet

Er det mulig å bry seg så mye om sånne ting????Og folkeskikk er det sikkert du som mangler som snakker stygt om andre!

Hadde brydd meg dersom jeg så tydelig tegn til at barnet var mishandlet av foreldrene.

Anonymous poster hash: e19eb...2e9
Skrevet

Å fysjom! Jeg håper du ringte foreldrene sporenstreks for å informere om at ingen barn får kake hvis de ikke har skjorte og slips på. Dagen må jo ha vært ødelagt for alle barna på grunn av dette.

Skrevet

Kanskje foreldrene har veldig dårlig økonomi, og ikke har pentøy til gutten?

Kanskje gutten selv følte seg veldig fin?

Da synes jeg det er bedre at han kommer i de klærne han har, enn at de holder ham hjemme.

Skrevet

ALLE dannede mennesker vet da at det er dresscode i bursdager. No shoes, no shirt, no service ;)

Skrevet

Singlet midt på vinteren er i alle fall heeeeeeeelt ute, både bursdag og hverdag!!!

Skrevet (endret)

Kanskje det er samme situasjon hos foreldrene hans som hos oss akkurat nå - vaskemaskinen går for fullt fordi vi alle har vært syke en stund og alt har hopet seg opp. Eneste som har vært frisk er guttungen.

eller de ikke har penger til finklær, guttungen følte seg fin i det antrekket, kompromiss for en sta unge..... mange faktorer som kan spille inn.

kanskje det sto om enten gave til bursdagsbarnet eller finklær til gutten.

Endret av Trollemammaen
Skrevet

Herregud pripne kjerring!

Hva i all verden vet du om forhistorien til dette antrekket?

Du ikke bare være glad han kom og heller tilby å låne en genser om han fryser?

Her i huset har jeg fått barn inn i skitne klær, våte til skinnet klær, hullet klær osv.

Jammen ikke værre enn at man lar de få ta av seg og låne av ditt barn.

Vær et medmenneske - ikke en hurpete bitch ;)

Anonymous poster hash: cb776...183

Skrevet

Herlig - visste det skulle komme sånne tragiske svar :-)!!! Sikkert fra de som driter laaaaaangt i hva ungene har på seg og hvordan klærne er... Heldige dere som klarer det-bare merkelig at der er dere som baktaler dem som gidder å bry seg...

Skrevet

Men du bryr deg jo ikke, du syter. Hadde du brydd deg så hadde du ikke laget et innlegg om det, du hadde foret ungen så han var god og mett, og var han kald lånte du han en genser, uten å lage noe styr. 

Skrevet

Jeg bryr meg av andre grunner enn deg - respekt går flere veier, ikke bare til de "svake".... Og selvf kan han låne genser, men da er j redd for at det skal oppfattes som j prøver å pynte han opp... For han føler seg sikkert fin var det en som skrev....?

Skrevet

Jeg bryr meg av andre grunner enn deg - respekt går flere veier, ikke bare til de "svake".... Og selvf kan han låne genser, men da er j redd for at det skal oppfattes som j prøver å pynte han opp... For han føler seg sikkert fin var det en som skrev....?

Jeg skrev dersom han var kald. Og noen unger er varme av seg. Har en sånn selv. Og noen ganger er antrekkene hennes pinlige, men å prøve å få henne til å skifte er tidkrevene og lar seg ikke alltid gjøre. Som en annen skrev, du kjenner ikke historien til singletten. Kanskje har gutten slappe foreldre, det vet du bedre enn jeg, men samtidig, hva får du gjort med det?

Skrevet

Jeg ville nok stusset om det kom en liten bursdagsgjest i slitte bukser og singlet her også. Samtidig vet jeg at det finnes foreldre som ikke bryr seg, foreldre som ikke gidder å finne fram pentøy, foreldre som lar ungene bestemme selv og som ikke tenker at det å tilpasse antrekk etter anledning er en del av oppdragelsen, det finne unger som må klare seg selv om de vil i bursdag, det finnes unger som har somlet så mye at de ikke rekker å pynte seg før selskapet, samme hvor mye foreldrene har mast, og det finnes unger som blånekter å pynte seg. Ingen av delene et kanskje ideelle, eller sånn jeg ville valgt å gjøre det, men jeg hadde heller ikke brydd meg veldig ut over et "hm, underlig antrekk!"

Skrevet

Synes vel ikke singlet er lurt å ha midt på vinteren, og spesielt ikke i bursdager. Er vel kanskje prippen, men litt pyntet synes jeg uansett barn bør være i bursdager. 

Anonymous poster hash: 01694...f54
Skrevet

Ingenting å få gjort noe med, men jeg skjønner ikke at folk kan bli såååååå slappe... Spesielt når de selv alltid fremstår "perfekte" når det kommer til egen makeup feks...

Og jeg mener at det er respektløst for dem som lager istand bursdager at ikke gjestene gidder å kle seg noenlunde all right... Og blir j kalt bitch av den grunn så får jeg meg i alle fall en god latter om ikke annet

Skrevet

Har det slått deg at enkelte barn, i likhet med de fleste andre, har egne meninger om hva de vil og ikke vil ha på seg? Kanskje dette er de kuleste klærne han har slik HAN ser det, og derfor ønsker å gå i disse i bursdag?

Anonymous poster hash: 9c65d...c12

Skrevet

Det har slått meg ja, for jeg har selv 5 ulike barn... Men her får de grenser - hva som er tillatt i visse settinger og hva som ikke er tillatt... Men det ser en jo også svært tydelig i sånne bursdagsselskap... Noen er bare heeeelt uspiselige når der kommer til oppdragelse - det er det MANGE som mangler helt...

Skrevet

Jeg syns du skal lese Himmel og hav sitt svar. Hun får sagt akkurat hva jeg mener på en god måte.

Selvsagt er det mest vanlig å pynte seg litt når man er invitert i bursdag, men det kan ligge så mye mer bak enn vi aner.

Og kanskje du skal prøve å roe deg litt ned, du svarer på en utrolig aggressiv og ukoselig måte.

Skrevet

Og vi oppdrar våre barn med tanke på at de skal klare seg selv og bli likt av andre...

Skrevet

Det har slått meg ja, for jeg har selv 5 ulike barn... Men her får de grenser - hva som er tillatt i visse settinger og hva som ikke er tillatt... Men det ser en jo også svært tydelig i sånne bursdagsselskap... Noen er bare heeeelt uspiselige når der kommer til oppdragelse - det er det MANGE som mangler helt...

Ja, det er klart. Fordi man lar barna sine selv velge antrekk så lar man jo selvsagt ALL oppdragelse fare.

Og det eneste akseptable å ha på seg her i verden er det DU liker.

Du virker ærlig talt ikke spesielt sjarmerende må jeg si. Beklager.

Anonymous poster hash: 9c65d...c12

Skrevet

Jeg syns du skal lese Himmel og hav sitt svar. Hun får sagt akkurat hva jeg mener på en god måte.

Selvsagt er det mest vanlig å pynte seg litt når man er invitert i bursdag, men det kan ligge så mye mer bak enn vi aner.

Og kanskje du skal prøve å roe deg litt ned, du svarer på en utrolig aggressiv og ukoselig måte.

Hm.. Da er jeg nok bare en ukoselig type... Irritert etter å ha vært utsatt for mange ukoselige (les uoppdragne) barn...

Skrevet

Uten å glemme at det var noen som faktisk var koselige og hyggelige også :-)!!

Skrevet

Hm.. Da er jeg nok bare en ukoselig type... Irritert etter å ha vært utsatt for mange ukoselige (les uoppdragne) barn...Anonymous poster hash: 7b694...ec4

Uten å glemme at det var noen som faktisk var koselige og hyggelige også :-)!! Anonymous poster hash: 7b694...ec4

Men hvorfor lar du andres klesvalg gå sånn innpå deg at det påvirker humøret ditt? Det er vel ikke helt vanlig?

Jeg kan ikke tenke annet enn at du har vært svært uheldig med barna dine sin omgangskrets for selv er jeg mamma til fire og har knapt møtt på et barn som jeg kan kalle ukoselig og uoppdratt. Noen er litt mer krevende enn andre og noen har en litt mer krevende hjemmesituasjon enn de burde ha, men stort sett er de som har gått i dørene her i de 20 årene jeg har vært mamma vært nydelige og herlige barn.

Om noen ikkenhar pyntet seg nok til et selskap er det vel likevel viktigst at de kommer og koser seg på festen? Det er tross alt små barn du snakker om, er det ikke?

Skrevet

Hvis flertallet av de små gjestene faktisk oppførte seg dårlig, synes jeg hvertfall det er virkelig rart at du legger fokus på å klage på den som ikke hadde det beste antrekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...