Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Dette var jo en god ide http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2525563.ece Anonymous poster hash: 3b280...9b0
valkyrien Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 For mange er det nok en god ide ja. Men ikke for alle, og jeg lurer på hvordan de ville løst det...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Du vet å legge hodet på hoggestabben Her kommer du til å få mengder om svar på alle de som er sengeliggende og som er fullstendig slått ut hvis de går på butikken. Ikke for å stigmatisere eller dømme noen, men de færreste som er 100% ufør kommer i den kategorien. Dessuten tror jeg en stor del av de som kommer inn under nevnte kategori så er det mye psykiske årsaker til situasjonen. Dette er vel stort sett noe som ikke blir bedre med å bure seg inne aleine uten noe form for sosialt samvær. I tillegg så står det og i reportasjen det er linket til at man ikke ønsker at 100% ufør skal være normalen. Det vil no si at det vil fortsatt være en gruppe som blir 100% ufør, men da i et betraktelig mindre antall. Så jeg ønsker uten tvil denne ordningen velkommen Anonymous poster hash: 60251...8c7
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 For mange er det nok en god ide ja. Men ikke for alle, og jeg lurer på hvordan de ville løst det... Hadde du lest reportasjen ville du se at de ønsket i større grad gradert uføre. 100% uføre ikke skulle være normalen, men det betyr ikke at muligheten er borte. Strengt tatt er det slik sykmelding skal fungere i dag. Har du 50% uføre eller sykmelding så jobber du 100% i halve tiden (noe de færreste klarer pga legen har bedt de om å ta det med ro, dermed jobber de i halve tempoet på den halve tiden de er der). Eller de skal jobbe i halvt tempo på full tid (men, da får man ikke fri fra jobb når man er sykmeldt Så det kan man da ikke gjøre). Anonymous poster hash: 60251...8c7
Himmel og hav Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Ideen er i og for seg god. Det jeg savner er bakkekontakten. I dagens arbeidsmarked er det vanskelig selv for unge, friske mennesker å få seg en jobb. Det er i mange kommuner allerede for få tiltaksplasser og tilrettelagte arbeidsplasser for de som har krav på det, allikevel mener de at kommunene skal ha ansvar for å opprette stillinger til de som er uføre. Jeg tror at problemet med gjennomføringen av dette ikke strander på arbeidsvilje hos mange av de som er helt eller delvis uføre. Det er mangel på egnede jobber, og det er en mangel på forståelse for hvordan en del uføre får kreftene til å leve et liv til å strekke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå