Gå til innhold

Hva har du sett/opplevd som ikke er helt A4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med det så tenker jeg "vanlig". Har du sett opplevd noe spesielt

- Jeg har vært med i et flykrasj i Afrika på 90 tallet

- Jeg har opplevd brann (ikke uvanlig, men heldigvis ikke vanlig).

- Så kidnapping på åpen gate i Brasil

Hva med dere?

Anonymous poster hash: 00c6a...aee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet på barnehjem i Thailand, hvor det var 60 spebarn (minste 3 dager og største 16 mnd) og vi var kun 2 voksene.

Jeg har raftet i 5 timer i en av de villeste elvene i Costa Rica

Jeg har vært død i 6 min

Skrevet

- jeg har sett skuddskader, stikkskader, forgiftninger, selvmordsforsøk.

- jeg har vært med på amputasjoner

- jeg har utført gjenopplivning på folk utallige ganger

- stelt døde

- vært med på operasjoner

- sett alle indre organer og holdt dem i hånden

- flydd med luftambulansen (via jobb)

- vært vitne til ran på åpen gate

- vært i bilulykke (ikke uvanlig egentlig)

Tsja, mye mer jeg kan nevne også. Som sykepleier ser man mye som ikke er helt a4. Mye av dette er jo a4 for noen av oss som jobber i helsesektoren

Skrevet

Ikke så mye. Jeg har sett en bil brenne rett utenfor stuevinduet mitt og jeg har sett en venninne bli påkjørt rett foran øynene på meg.

Anonymous poster hash: d6367...f08
Skrevet

Jeg har jobbet på barnehjem i Thailand, hvor det var 60 spebarn (minste 3 dager og største 16 mnd) og vi var kun 2 voksene.

Jeg har vært død i 6 min

Oi! Hva skjedde siden du var død i 6 min? Bra de fikk liv i deg igjen..

Og 2 voksne på 60 spedbarn? Herregud hvordan klarte dere å mate, bytte bleier osv på alle? Må jo ha gått i ett. Stakkars barn :(

Anonymous poster hash: becd5...a81

Skrevet

Overlevd jordskjelv på 7,6 på richers(?) skala. Så masse hus som var rast sammen, døde og skade folk på gatene.

Ellers så har jeg heldigvis ikke opplevd noe annet skummelt.

Skrevet

Sett en gæærn dame knuse alle vinduene på en pub over gata og ta seg inn der. På dagen, puben var stengt. Så det fra leiligheten jeg bodde i på den tiden.

Havnet litt uforskyldt på et live sexshow i Amsterdam. Bisarr opplevelse.bitteliten sal, som en kinosal, plass til kanskje 30 pers på klappseter. Folk som danset og hadde seg på scena.

Anonymous poster hash: 862a4...749

Skrevet

- så en bilulykke iet annet land der det lå strødd døde rundt omkring

- var 2 meter unna døden da en 100kg motor deiste i gulvet like ved meg

- så et ran på åpen gate,og stirret raneren,som hadde pstol, rett i øynene da han sprang forbi meg,bare 3 meter unna

-badet sammen med en elefant i Nepal. En arbeidselefant,så den var der ikke for turistene

- Trakk ut min egen baby da han ble født

- reiste jorda rundt i 1,5 år

- lå i telt i Botswana i svarteste natta,da en løve begynte å brøle ikke så langt unna oss,og jeg måtte tisse...

Anonymous poster hash: 5d51c...5dc
Skrevet (endret)

Jeg har vært død i 6 min

Oi! Hva skjedde siden du var død i 6 min? Bra de fikk liv i deg igjen..

Og 2 voksne på 60 spedbarn? Herregud hvordan klarte dere å mate, bytte bleier osv på alle? Må jo ha gått i ett. Stakkars barn :(

Jeg ble født 3 mnd for tidlig og var dødfødt.

Ja, det var mye å gjøre på barnehjemmet, de hadde ikke vanlige bleier en gang, bare tøystykker som man måtte feste med sikkerhetsnål, alt rant igjennom.

Ellers så lå de fleste i sengene sine og jeg fikk ikke lov til å gå med de på armen eller kose med de fordi da ville de bli vandt med det og det hadde de ikke nok folk til :( De barna som kunne sitte ble satt i en ring på gulvet og i midten ble det satt en stor bolle med grøt, det var 10 skjeer og man matet med begge hender til den som gapte.

Jeg hadde bare lyst til å ta med meg alle sammen hjem, men det var et av de bedre barnehjemmene og barna hadde det mye bedre der enn i et skur eller på gata. Mange ble bare lagt utenfor døra, så det var lite informasjon om eksakt hvor gamle de var og hvor de kom fra. Det var bla en liten gutt der som var lys i huden og hadde knall blå øyne, de trodde kanskje at han var halv Thai og halvt fransk.

Barnehjemmet blir også drevet kun ved donasjoner og frivillig arbeid. De fikk ingen støtte fra staten.

Endret av Mamma`n til Will& Ailo
Skrevet

Liten avsporing her, men vil bare si at du virker som et utrolig godt menneske Mamman til W og A :) Sånne som deg finnes det ikke for mange av!

Anonymous poster hash: 9e4e7...2c5
Skrevet

Nok, had nær dødenopplevelse, hjertestans der jeg så alt utenfra på en måte jeg ikke kan forklare. Jeg er ikke overtroisk, religiøs eller søkende etter en dypere mening i livet i utgangspunktet, men dette har lært meg å se noe anneledes på livet.

Jeg har også endret med etter den hendelsen, litt skummelt men jeg leser folk som en åpen bok, litt uforklarlig, ikke ordrett tanker, men hensikter, om folk lyver, forsøker å skjule noe. Sterk intuisjon generelt, men jeg tror ikke på synske eller spådommer.

Anonymous poster hash: f9ecf...d02

Skrevet

Liten avsporing her, men vil bare si at du virker som et utrolig godt menneske Mamman til W og A :) Sånne som deg finnes det ikke for mange av!

Anonymous poster hash: 9e4e7...2c5

Tusen takk, det var hyggelig sagt :) Ha en fin kveld.

Skrevet

Vært vitne til en drive-by-shooting

Spist levende larver

Sett en død tigger ligge i et portrom ( i Costa Rica)

Vært 5500 m.o.h, og 40 m under...

Hatt trekant med to tyrkiske teppeselgere (lol)

Vært callgirl i japan

Puttet bønnelapp i Klagemuren

Skrevet

Nær døden hvor jeg så hele livet passere i revy.

Var med på fiske i Nordsjøen under den kalde krigen. Plutselig dukket Sovjetunionens største atomdrevne ubåt opp foran fiskebåten. I farvann hvor den egentlig visstnok ikke hadde lov å være.

Måtte springe for livet og klatre opp i et brødfrukttre pga et svært dyr som vi aldri fant ut hva var, buskaset var for tett.

Egentlig masse annet også, både privat og en del gjennom jobben, bl.a. fått stå ved siden av kirurgene under en over 6 timer lang opersasjon av en liten baby på nesten 5 måneder, det gjorde stort inntrykk.

Anonymous poster hash: ccb30...4f8
Skrevet

Har blitt lagt i belter på psykiatrisk sykehus.

Anonymous poster hash: c39b7...642

Skrevet

Hva er vaskenøtter?

Skrevet

Blitt utsatt for blotting.

Anonymous poster hash: b3b20...e66

Skrevet

Jeg har blitt evakuert hjem til Norge på grunn av krigsutbrudd i det landet jeg ferierte i....

Anonymous poster hash: 3a4c3...76b

Anonymous poster hash: 3a4c3...76b

Skrevet

Holdt på å blø ihjel ved fødsel.

Anonymous poster hash: b68a8...9d6

Skrevet

Krasjet med trikken. Kanskje ikke kjempespesielt, men det ristet godt.

Anonymous poster hash: add2e...5c2

Skrevet

Min egen ikke helt A4-familie.

Ikke feirer vi jul, ikke liker vi halloween, ikke bruker vi engangsbleier eller -bind/tamponger, vi bærer barna på mage eller rygg mer enn vi bruker vogn, og mannen tar størstedelen av permisjonen og husarbeidet.

I tillegg skyr vi ferdigmat og halvfabrikata, kjøper aldri produkter fra Nestlé og vi vasker klær med vaskenøtter!

Det er vel ikke akkurat A4...

Hvorfor ikke fra Nestlé? Det er mange av oss som ikke har noe valg.

Anonymous poster hash: d873f...1d8

Skrevet

Ikke feirer vi jul, ikke liker vi halloween, ikke bruker vi engangsbleier eller -bind/tamponger, vi bærer barna på mage eller rygg mer enn vi bruker vogn, og mannen tar størstedelen av permisjonen og husarbeidet.

I tillegg skyr vi ferdigmat og halvfabrikata, kjøper aldri produkter fra Nestlé og vi vasker klær med vaskenøtter!

Les litt om Nestlé...

Anonymous poster hash: 9ce44...ca3

Skrevet

Finnes andre alternativer. :)

Skrevet

Har prøvd å ta mitt eget liv. Det er snart 5 år siden, og heldigvis klarte jeg det ikke :)

Anonymous poster hash: 2b7c6...364
Skrevet

Har prøvd å ta mitt eget liv. Det er snart 5 år siden, og heldigvis klarte jeg det ikke :)

Anonymous poster hash: 2b7c6...364

Så godt du er her fremdeles :)

Anonymous poster hash: ccb30...4f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...