Gå til innhold

Ferietur alene med 7-åring til Side i Tyrkia-forsvarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en real diskusjon med min mor om dette. Vi har nemlig bestilt oss en real kosetur til Side, med maxrelax og med det målet å bare være sammen. Men min mor er tydelig i harnisk over dette og mener det er total galskap. Bakgrunnen er at hun er redd jeg skal bli svært syk, besvime osv., noe jeg veldig sjeldent har opplevd i mitt liv. Hun er bare redd for at gutten skal havne i en svært vanskelig situasjon alene, mens jeg er dårlig på krisemaksimering og mener at sjansen for at det går bra er langt større! Jeg trenger sårt noen synspunkter på dette... Vi skal bo på 4-stjerners leilighetshotell med flere skandinavere...

Videoannonse
Annonse
Gjest MamsMø
Skrevet

Det går helt sikkert veldig bra! Ikke større sjanse for at du blir dårlig der enn hvis dere drar på ferie i andre enden av landet her hjemme....?

Dra og kos dere!! :-)

Skrevet

Det går helt sikkert veldig bra! Ikke større sjanse for at du blir dårlig der enn hvis dere drar på ferie i andre enden av landet her hjemme....?

Det er mitt argument også, men det når liksom ikke frem. Men jeg er sjeldent syk, så sjansen  er stor for at dette går knirkefritt! Takk, gleder oss VELDIG :D

Skrevet

Jeg var alene med gutten min i Tyrkia sommeren for 1, 5 år siden. Da var han 8 år. Gikk helt strålende :)

Anonymous poster hash: bf25b...cb6

Skrevet

Pass (selvfølgelig) på at du har en god reiseforsikring i tifelle noe skulle skje. Vi opplevde sykdom da vi var i side og reiseselskapet fikset alt for oss. Lege på rommet, privatsjåfør til sykehuset, tolk på sykehuset ol. Så lenge dere har et reiseselskap å forholde dere til vil de fikse alt dersom du skulle blitt syk. Reis og kos dere!

Anonymous poster hash: 6aa13...a64

Skrevet

Reis og kos dere!Sjansen for at noe skjer er liten, og hvis du skulle bli syk så ordner det seg nok.

Jeg var alene på sydenferie med min mor da jeg var 9-10. Hun ble alvorlig syk på turen, men det gikk helt fint likevel. Turoperatørene tok seg av alt det praktiske, lege, at både jeg og min mor kom oss vel hjem og det var noen som passet på meg fram til vi kunne reise. 

Hvis vi skal følge tankegangen til din mor kan egentlig ingen voksne være alene med barn noen steder, vi kan jo bli syke når vi er hjemme også...

Anonymous poster hash: 8030e...7d0
Skrevet

For 1.5 år siden reiste jeg og min sønn til Tyrkia. Der møtte vi min familie som reiste fra et annet sted i Norge. Jeg ble syk og endte på sykehus. Ble liggende på sykehuset hele ferien og familien min måtte reise hjem uten meg.

Jeg er uendelig glad for at de var der og kunne ta seg av gutten min. Jeg vet ikke hva som hadde skjedd hvis de ikke hadde vært der...

Etter denne hendelsen har jeg bestemt meg for å ikke reise på ferie til utlandet med små barn som eneste voksne! En vet aldri hva som kan skje... sjansen er liten, men det kan skje..

Anonymous poster hash: 06c12...8d9

Skrevet

Det er litt annerledes å bli syk i hjemlandet da, barnet forstår hva alle sier, på sykehuset er det ansatte som kan ta kontakt med din familie, evt barnevernet så han blir ivaretatt mens du er syk osv. Vil nok føles litt annerledes for en 7-åring om mamma havner på sykehus i et land han ikke forstår et kvekk av hva de sier og det er en lang flyreise hjem til mormor...

Jeg er nok litt mer av en pessimist som i tillegg liker å ha kontroll, så jeg hadde ikke reist alene før barnet var gammelt nok til å ta vare på seg selv om noe skulle skje.

Anonymous poster hash: 74e7d...50e

Skrevet

Var alene i Side med en 5åring for noen år siden. Det gikk strålende, enda jeg faktisk ble innlagt på sykehus siste dagen. Reiseforsikringen dekte det, og sykehuset tok seg av oss begge =)

Skrevet

Jeg ble svært syk da vi var på Side, Tyrkia for 2,5 år siden. Var innlagt i flere dager og reiste hjem fortsatt dårlig og fikk videre behandling på sykehus hjemme.

Jeg var veldig glad for at det ikke var bare meg og datteren min som da var 6 år. Jeg var ikke i stand til å ta vare på henne. Heldigvis var samboer med. Jeg tør aldri å reise langt alene med barn utenfor norge.

Anonymous poster hash: 2fd87...a8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...