Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #76 Skrevet 12. januar 2014 Det har oppstått et nytt verb, "å nave". Hvorfor? Anonymous poster hash: 11319...15b Sikkert fordi det finnes for mange støtteordninger som ikke egentlig hjelper, men som heller gjør det enkelt for folk å ikke gjøre noe i en periode. Uførepensjon er derimot ikke et av dem. Anonymous poster hash: c9ac9...5c6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #77 Skrevet 12. januar 2014 Alle veninnene til min kone. Er enten sykemeldt eller delevis sykemeldt. For den saksskyld noe rundt der. Mye alene mødre i den gjengen:) Det jeg skal frem til er vell at det er sosialt aksepert innen visse grupper å gå hjemme.(Penger fra NAV). Skremmende faktisk, mere skremmende syns nå jeg at vi sikkert går mot en skilsmisse siden det også er veldig vanlig. Må jo gjøre som alle andre:) Anonymous poster hash: e1980...b5f Akkurat det jeg prøver å si. Det er en hel del NAV ere i Norge. Og mange av de er alenemødre og henger sikkert her:-). Har alltid lurt på hva de sier til legen sin jeg?? Hvordan får de sykemelding? Min lege ville aldri sykemeldt meg hvis det ikke var virkelig sykdom, enten fysisk eller psykisk. Anonymous poster hash: 269aa...783 Det har ikke falt deg inn bare et ørlite minimalt sekund at også andres leger bare sykemelder når det er "virkelig sykdom, enten fysisk eller psykisk"??? Anonymous poster hash: 57464...640 Ja, dette vil jeg også gjerne ha svar på. Anonymous poster hash: a78df...09a
BareMas Skrevet 12. januar 2014 #78 Skrevet 12. januar 2014 På slike forum kan det jo være at det er samme person som svarer i flere tråder som omhandler sykdom, en slik faktor vil jo gjøre at et forum på ingen måte er representativ for samfunnet forøvrig. Vil heller anbefale deg å lete etter data et annet sted for å finne ut hvorvidt nordmenn har en høy sykemelding/uføre-rate. Lykke til med prosjektet, super spennende og samfunnsnyttig Jeg skrev jo "her", ikke samfunnet generelt! 👼 Anonymous poster hash: 11319...15b Fremdeles ikke representativt da anonymiseringen ikke gjør det mulig å føre noen god statistikk.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #79 Skrevet 12. januar 2014 Alle veninnene til min kone. Er enten sykemeldt eller delevis sykemeldt. For den saksskyld noe rundt der. Mye alene mødre i den gjengen:) Det jeg skal frem til er vell at det er sosialt aksepert innen visse grupper å gå hjemme.(Penger fra NAV). Skremmende faktisk, mere skremmende syns nå jeg at vi sikkert går mot en skilsmisse siden det også er veldig vanlig. Må jo gjøre som alle andre:) Anonymous poster hash: e1980...b5f Akkurat det jeg prøver å si. Det er en hel del NAV ere i Norge. Og mange av de er alenemødre og henger sikkert her:-). Har alltid lurt på hva de sier til legen sin jeg?? Hvordan får de sykemelding? Min lege ville aldri sykemeldt meg hvis det ikke var virkelig sykdom, enten fysisk eller psykisk. Anonymous poster hash: 269aa...783 Det har ikke falt deg inn bare et ørlite minimalt sekund at også andres leger bare sykemelder når det er "virkelig sykdom, enten fysisk eller psykisk"??? Anonymous poster hash: 57464...640 Ja, dette vil jeg også gjerne ha svar på. Anonymous poster hash: a78df...09a Akkurat som personen tidligere sa så er det i noen grupper helt akseptert at "alle" er sykemeldte, uten å være syke da selvfølgelig. Jeg har sel venninner som er sykemeldte uten å være det minste syke. Det er så in i helvete irriterende å se o høre om alt de har gjort imens de har mottatt full lønn. Eller så blir de "syke" i ferien og bruker ikke av ferien sin. Den får de isteden overført til neste år. DET ER DET JEG SNAKKER OM, DU SOM LIKER STORE FETE BOKSTAVER. ER DU LITT BLÅST ELLER SIDEN DU IKKE SKJØNNER AT SÅNNT FOREGÅR? Anonymous poster hash: 269aa...783
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #80 Skrevet 12. januar 2014 Forstår ikke hvorfor det heter "aleneforsørger", når NAV som oftest også er med og forsørger både liten og stor.. 👼 Anonymous poster hash: 11319...15b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #81 Skrevet 12. januar 2014 Alle veninnene til min kone. Er enten sykemeldt eller delevis sykemeldt. For den saksskyld noe rundt der. Mye alene mødre i den gjengen:) Det jeg skal frem til er vell at det er sosialt aksepert innen visse grupper å gå hjemme.(Penger fra NAV). Skremmende faktisk, mere skremmende syns nå jeg at vi sikkert går mot en skilsmisse siden det også er veldig vanlig. Må jo gjøre som alle andre:) Anonymous poster hash: e1980...b5f Akkurat det jeg prøver å si. Det er en hel del NAV ere i Norge. Og mange av de er alenemødre og henger sikkert her:-). Har alltid lurt på hva de sier til legen sin jeg?? Hvordan får de sykemelding? Min lege ville aldri sykemeldt meg hvis det ikke var virkelig sykdom, enten fysisk eller psykisk. Anonymous poster hash: 269aa...783 Det har ikke falt deg inn bare et ørlite minimalt sekund at også andres leger bare sykemelder når det er "virkelig sykdom, enten fysisk eller psykisk"??? Anonymous poster hash: 57464...640 Ja, dette vil jeg også gjerne ha svar på. Anonymous poster hash: a78df...09a Akkurat som personen tidligere sa så er det i noen grupper helt akseptert at "alle" er sykemeldte, uten å være syke da selvfølgelig. Jeg har sel venninner som er sykemeldte uten å være det minste syke. Det er så in i helvete irriterende å se o høre om alt de har gjort imens de har mottatt full lønn. Eller så blir de "syke" i ferien og bruker ikke av ferien sin. Den får de isteden overført til neste år. DET ER DET JEG SNAKKER OM, DU SOM LIKER STORE FETE BOKSTAVER. ER DU LITT BLÅST ELLER SIDEN DU IKKE SKJØNNER AT SÅNNT FOREGÅR? Anonymous poster hash: 269aa...783 Fikk meg en god latter nå. Sinnataggen! Men, enig i det du skriver 👼 Anonymous poster hash: 11319...15b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #82 Skrevet 12. januar 2014 Forstår ikke hvorfor det heter "aleneforsørger", når NAV som oftest også er med og forsørger både liten og stor.. Anonymous poster hash: 11319...15b Hei igjen, HI! Siden du ikke fikk den med deg så prøver jeg på ny igjen jeg. Synes at altfor mange her inne er sykemeldt/ uføre..Det virker som det er veldig få som faktisk har en stabil, 100 % stilling her. Selv har jeg hatt fast, full stilling i ca 8- 9 år, og tenker der er en selvfølge. Ser jo her inne at det absolutt ikke er det... Skremmende! Anonymous poster hash: 11319...15b Synes du det? Hvor mange her inne er sykemeldt/uføre da? Og hvor mange synes du ville være sånn passe? Hvor mange er for mange, i din synsing? Anonymous poster hash: 35a05...f6b Anonymous poster hash: 35a05...f6b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #83 Skrevet 12. januar 2014 Trur dere må fatte og begripe virkeligheten. Det er altfor lett å bli sykemeldt og ufør i Norge. Det er det vel ingen som tvivler på?! Det er jo fakta. Jeg gjetter flere av dere som henger her inne er av den slags. MEN det betyr vel ikke at folk ikke kan være syke på "riktig" og ha behov for sykemelding. Anonymous poster hash: 269aa...783 Klart det er lett å få ufør jeg brukte 8 år på prosessen, kjempelett aaaaas Anonymous poster hash: 3a69c...4ad Du har vært sykemeldt i 8 år da altså? Hvis du har brukt 8 år på å prøve å bli ufør er det kanskje ikke en selvfølge at du burde være det? Høres ut som om du har " mast " deg til det. Anonymous poster hash: 269aa...783 Hvor i all verdens navn og rike tar du det fra? Hør med andre uføre hvor lang tid de brukte på å bli ufør du, wake up!! Jeg jobbet 100% i ca 6 år mens jeg var syk, men måtte kaste inn håndkle til slutt, og om du virkelig tror at du kan sykemelde deg og så gå rett over på ufør, da tar du skammelig feil, det er en laaaaang prosess med arbeidsutprøvinger, utredninger og attester fra leger og spesialister, NETTOPP fordi alt skal være utprøvd før man får ufør! Finn deg heller et tema du vet litt om du Anonymous poster hash: 3a69c...4ad Jeg var sykemeldt et år, 4 måneder på aap før jeg ble ufør. Alvorlig kronisk sykdom. Syns prosessen gikk ganske greit, fikk attest fra spesialist på sykehuset. Anonymous poster hash: 88297...4c9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #84 Skrevet 12. januar 2014 Jeg har værr arbeidshest helt siden jeg var 19. Jobbet 100 % og i perioder også mer enn det. Fikk tre barn og jobbet fortsatt, bortsett fra permisjonene. Var altså fulltid i arbeidslivet i 16 år, helt til jeg fikk kyssesyken. Boom! Var sykemeldt i litt over ett år. Føler meg ganske ok igjen, så har igjen begynt 100 % i jobb. Tror ikke vi skal sitte på vår høye hest og dømme andre. Pass dine egne saker du. Anonymous poster hash: 99efc...87f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #85 Skrevet 12. januar 2014 Mine egne saker passer jeg veldig godt på. Og det året du var hjemme, så var nok jeg med å dro lasset for din del også, så passet samtidig litt på dine saker også 👼 Anonymous poster hash: 11319...15b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #86 Skrevet 12. januar 2014 Mine egne saker passer jeg veldig godt på. Og det året du var hjemme, så var nok jeg med å dro lasset for din del også, så passet samtidig litt på dine saker også Anonymous poster hash: 11319...15b Hei igjen HI! La oss prøve igjen på ny. Siden du tydeligvis ser dårlig. Synes at altfor mange her inne er sykemeldt/ uføre.. Det virker som det er veldig få som faktisk har en stabil, 100 % stilling her. Selv har jeg hatt fast, full stilling i ca 8- 9 år, og tenker der er en selvfølge. Ser jo her inne at det absolutt ikke er det... Skremmende! Anonymous poster hash: 11319...15b Synes du det? Hvor mange her inne er sykemeldt/uføre da? Og hvor mange synes du ville være sånn passe? Hvor mange er for mange, i din synsing? Anonymous poster hash: 35a05...f6b Anonymous poster hash: 35a05...f6b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #87 Skrevet 12. januar 2014 Mine egne saker passer jeg veldig godt på. Og det året du var hjemme, så var nok jeg med å dro lasset for din del også, så passet samtidig litt på dine saker også Anonymous poster hash: 11319...15b Hei igjen HI! La oss prøve igjen på ny. Siden du tydeligvis ser dårlig. Synes at altfor mange her inne er sykemeldt/ uføre.. Det virker som det er veldig få som faktisk har en stabil, 100 % stilling her. Selv har jeg hatt fast, full stilling i ca 8- 9 år, og tenker der er en selvfølge. Ser jo her inne at det absolutt ikke er det... Skremmende! Anonymous poster hash: 11319...15b Synes du det? Hvor mange her inne er sykemeldt/uføre da? Og hvor mange synes du ville være sånn passe? Hvor mange er for mange, i din synsing? Anonymous poster hash: 35a05...f6b Anonymous poster hash: 35a05...f6b I min synsing så synes jeg at dine spørsmål er fryktelig uinteressante, og velger derfor å ikke bruke mer tid på de. Prøv igjen, med noe mer interessant, så får vi se... 👼 Anonymous poster hash: 11319...15b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #88 Skrevet 12. januar 2014 Mine egne saker passer jeg veldig godt på. Og det året du var hjemme, så var nok jeg med å dro lasset for din del også, så passet samtidig litt på dine saker også Anonymous poster hash: 11319...15b Hei igjen HI! La oss prøve igjen på ny. Siden du tydeligvis ser dårlig. Synes at altfor mange her inne er sykemeldt/ uføre.. Det virker som det er veldig få som faktisk har en stabil, 100 % stilling her. Selv har jeg hatt fast, full stilling i ca 8- 9 år, og tenker der er en selvfølge. Ser jo her inne at det absolutt ikke er det... Skremmende! Anonymous poster hash: 11319...15b Synes du det? Hvor mange her inne er sykemeldt/uføre da? Og hvor mange synes du ville være sånn passe? Hvor mange er for mange, i din synsing? Anonymous poster hash: 35a05...f6b Anonymous poster hash: 35a05...f6b I min synsing så synes jeg at dine spørsmål er fryktelig uinteressante, og velger derfor å ikke bruke mer tid på de. Prøv igjen, med noe mer interessant, så får vi se... 👼 Anonymous poster hash: 11319...15b Ah... Så det du sier (egentlig) er at du har absolutt ingenting å underbygge påstandene dine med, og at du egentlig bare ønsket å snakke ned andre her ganske kraftig uten å få motbør? Flott det. Anonymous poster hash: a78df...09a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #89 Skrevet 12. januar 2014 Mine egne saker passer jeg veldig godt på. Og det året du var hjemme, så var nok jeg med å dro lasset for din del også, så passet samtidig litt på dine saker også Anonymous poster hash: 11319...15b Hei igjen HI! La oss prøve igjen på ny. Siden du tydeligvis ser dårlig. Synes at altfor mange her inne er sykemeldt/ uføre.. Det virker som det er veldig få som faktisk har en stabil, 100 % stilling her. Selv har jeg hatt fast, full stilling i ca 8- 9 år, og tenker der er en selvfølge. Ser jo her inne at det absolutt ikke er det... Skremmende! Anonymous poster hash: 11319...15b Synes du det? Hvor mange her inne er sykemeldt/uføre da? Og hvor mange synes du ville være sånn passe? Hvor mange er for mange, i din synsing? Anonymous poster hash: 35a05...f6b Anonymous poster hash: 35a05...f6b I min synsing så synes jeg at dine spørsmål er fryktelig uinteressante, og velger derfor å ikke bruke mer tid på de. Prøv igjen, med noe mer interessant, så får vi se... Anonymous poster hash: 11319...15b Likevel svarte du. Så la meg gjøre de litt mer interessante for de andre som leser denne tråden: HI hevder at det er "for mange uføre" her. Da må HI ha en viss fornemmelse om hvor mange som er uføretrygdede her i tillegg til at HI må ha et syn på hva som utgjør "for mange". Hvis HI mener at en person er for mange så sier det seg jo selv at det er vanskelig å gjøre noe med det. Videre er alt dette synsing. Hvis HI hadde sagt at, "jeg synes det er for få uføre her" så ville alle ha skjønt at det er noe subjektivt, det har ingen rot i det objektive. Det er det samme andre veien. Det hele er bare følelser som HI har og som kun HI kan gjøre noe med. Rasjonelle og fornuftige argumenter hjelper ikke mot følelser. Det er bare HI som kan gjøre noe med hva HI "synes" er riktig antall uføre her. Anonymous poster hash: 35a05...f6b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #90 Skrevet 12. januar 2014 Alle veninnene til min kone. Er enten sykemeldt eller delevis sykemeldt. For den saksskyld noe rundt der. Mye alene mødre i den gjengen:) Det jeg skal frem til er vell at det er sosialt aksepert innen visse grupper å gå hjemme.(Penger fra NAV). Skremmende faktisk, mere skremmende syns nå jeg at vi sikkert går mot en skilsmisse siden det også er veldig vanlig. Må jo gjøre som alle andre:) Anonymous poster hash: e1980...b5f Akkurat det jeg prøver å si. Det er en hel del NAV ere i Norge. Og mange av de er alenemødre og henger sikkert her:-). Har alltid lurt på hva de sier til legen sin jeg?? Hvordan får de sykemelding? Min lege ville aldri sykemeldt meg hvis det ikke var virkelig sykdom, enten fysisk eller psykisk. Anonymous poster hash: 269aa...783 Det har ikke falt deg inn bare et ørlite minimalt sekund at også andres leger bare sykemelder når det er "virkelig sykdom, enten fysisk eller psykisk"??? Anonymous poster hash: 57464...640 Ja, dette vil jeg også gjerne ha svar på. Anonymous poster hash: a78df...09a Akkurat som personen tidligere sa så er det i noen grupper helt akseptert at "alle" er sykemeldte, uten å være syke da selvfølgelig. Jeg har sel venninner som er sykemeldte uten å være det minste syke. Det er så in i helvete irriterende å se o høre om alt de har gjort imens de har mottatt full lønn. Eller så blir de "syke" i ferien og bruker ikke av ferien sin. Den får de isteden overført til neste år. DET ER DET JEG SNAKKER OM, DU SOM LIKER STORE FETE BOKSTAVER. ER DU LITT BLÅST ELLER SIDEN DU IKKE SKJØNNER AT SÅNNT FOREGÅR? Anonymous poster hash: 269aa...783 Og det jeg og den andre anonym snakker om, lille hissigpropp, er at faktisk så er det sånn at det nå en gang er LEGEN som sykmelder og som også da bestemmer hvorvidt en person er berettiget til sykmelding, ikke den som er sykmeldt og i alle fall ikke du. Det å påstå at noen er sykmeldt uten grunn er derfor en sterkt injurierende påstand overfor legen(e)... Anonymous poster hash: a78df...09a
midgard Skrevet 12. januar 2014 #91 Skrevet 12. januar 2014 Forstår ikke hvorfor det heter "aleneforsørger", når NAV som oftest også er med og forsørger både liten og stor.. Anonymous poster hash: 11319...15b Prøv deg som aleneforsørger du, så kanskje (tror det er liten mulighet men kanskje) du forstår. Høres dobbel barnetrygd og stønad til barnetilsyn som utgjør ca (for meg) 3400,- i mnd lukrativt ut? Jeg ville heller hatt en partner... men men vi er forskjellige...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #92 Skrevet 12. januar 2014 Jeg har 100% stilling, har hatt fast job i 6 år. Jeg jobbet så mye ei stund med sykdom at det tok knekken på meg og da jeg først ble sykmeldt fikk jeg hentet meg inn. Men det tok 10 Mnd! Folk som er syke skal ikke jobbe! Og jeg er evig glad for at vi har det som vi har det i Norge! Jeg synes det er flott at folk som ikke kan jobbe har mulighet til og motta støtte slik at man ikke havner i krise og fattigdom Pga noe man ikke velger selv! Jeg betaler skatt med god samvittighet, hjelper andre! Anonymous poster hash: eb205...49b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #93 Skrevet 12. januar 2014 Alle veninnene til min kone. Er enten sykemeldt eller delevis sykemeldt. For den saksskyld noe rundt der. Mye alene mødre i den gjengen:) Det jeg skal frem til er vell at det er sosialt aksepert innen visse grupper å gå hjemme.(Penger fra NAV). Skremmende faktisk, mere skremmende syns nå jeg at vi sikkert går mot en skilsmisse siden det også er veldig vanlig. Må jo gjøre som alle andre:) Anonymous poster hash: e1980...b5f Akkurat det jeg prøver å si. Det er en hel del NAV ere i Norge. Og mange av de er alenemødre og henger sikkert her:-). Har alltid lurt på hva de sier til legen sin jeg?? Hvordan får de sykemelding? Min lege ville aldri sykemeldt meg hvis det ikke var virkelig sykdom, enten fysisk eller psykisk. Anonymous poster hash: 269aa...783 Det har ikke falt deg inn bare et ørlite minimalt sekund at også andres leger bare sykemelder når det er "virkelig sykdom, enten fysisk eller psykisk"??? Anonymous poster hash: 57464...640 Ja, dette vil jeg også gjerne ha svar på. Anonymous poster hash: a78df...09a Akkurat som personen tidligere sa så er det i noen grupper helt akseptert at "alle" er sykemeldte, uten å være syke da selvfølgelig. Jeg har sel venninner som er sykemeldte uten å være det minste syke. Det er så in i helvete irriterende å se o høre om alt de har gjort imens de har mottatt full lønn. Eller så blir de "syke" i ferien og bruker ikke av ferien sin. Den får de isteden overført til neste år. DET ER DET JEG SNAKKER OM, DU SOM LIKER STORE FETE BOKSTAVER. ER DU LITT BLÅST ELLER SIDEN DU IKKE SKJØNNER AT SÅNNT FOREGÅR? Anonymous poster hash: 269aa...783 Jeg er ikke blåst, men jeg er mer overrasket over at du ikke melder slikt til nav hvis du er så "in i helvete irriterende". Hvis du vet om at slikt skjer så er det jo virkelig på sin plass å varsle om det slik at nav ikke betaler til personer som ikke trenger det - for det er sannelig mange nok som virkelig trenger det! Og i tillegg så bør kanskje slike leger sjekkes, hvis de systematisk sykemelder friske personer. Men når du snakker om å være blåst, så er kanskje du det mer enn meg som beholder "en sel venninner" som snylter slik på systemet? Kanskje det er forskjellen, jeg kjenner nemlig ingen som er sykemeldt eller har vært det uten å faktisk være syk. Så kanskje du bør vurdere din omgangskrets? Anonymous poster hash: 57464...640
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #94 Skrevet 12. januar 2014 Trur dere må fatte og begripe virkeligheten. Det er altfor lett å bli sykemeldt og ufør i Norge. Det er det vel ingen som tvivler på?! Det er jo fakta. Jeg gjetter flere av dere som henger her inne er av den slags. MEN det betyr vel ikke at folk ikke kan være syke på "riktig" og ha behov for sykemelding. Anonymous poster hash: 269aa...783 Klart det er lett å få ufør jeg brukte 8 år på prosessen, kjempelett aaaaas Anonymous poster hash: 3a69c...4ad Hvis du brukte 8 år på det, er det nok ingen åpenbar grunn til at du må være ufør.... Anonymous poster hash: 34fb6...e12
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #95 Skrevet 12. januar 2014 Legen min måtte "tvinge" meg til å akseptere sykemelding. Så er ikke alle som bare godtar sykemelding med det samme. For meg var det å måtte sykemeldes helt forferdelig. Gått 1 år sykemld 50 % og er nå over på AAP. Så får vi se hva fremtiden bringer :/ Anonymous poster hash: 52586...31a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #96 Skrevet 12. januar 2014 Trur dere må fatte og begripe virkeligheten. Det er altfor lett å bli sykemeldt og ufør i Norge. Det er det vel ingen som tvivler på?! Det er jo fakta. Jeg gjetter flere av dere som henger her inne er av den slags. MEN det betyr vel ikke at folk ikke kan være syke på "riktig" og ha behov for sykemelding. Anonymous poster hash: 269aa...783 Klart det er lett å få ufør jeg brukte 8 år på prosessen, kjempelett aaaaas Anonymous poster hash: 3a69c...4ad Hvis du brukte 8 år på det, er det nok ingen åpenbar grunn til at du må være ufør.... Anonymous poster hash: 34fb6...e12 Unnskyld....er du dum? Litt tilbakestående? I så fall er du unnskyldt Skal forklare til deg jeg Etter å ha vært sykemeldt i ett år går man over på AAP om man fortsatt ikke er frisk nok til jobben man hadde. Nå starter utredninger og arbeidsutrøvinger, MEN vi har et system som gjør at vi må vente, vente på time hos spesialister 6-8mnd, vente på plass på arbeidsutprøvninger, dette ventet jeg 4 år på, måtte mase på dette selv! I mellomtiden så er man hos spesialister, får diagnose® og prøver ut forskjellige behandlingsmetoder. Begynte på arb.utprøving...ble sykere og må gi seg. Forsøker flere spesialister, flere behandlingsmetoder, så etter 2 år, ny arb.utprøvninger, ble sykere, måtte gi opp. Ny diagnose, nye behandlingsmetoder, ny arb. utprøvning etter 1 år, ble sykere, måtte gi opp. Leger, spesialister anbefaler ufør, men man må vente på klarsignal fra NAV før man kan søke ufør. Så etter enda ett år får jeg klarsignal fra NAV. Søker ufør, uførsøknad tok 4mnd. Dette er en kortverson, bare til opplysning. Sykdom.... MS! Jeg sitter i dag i rullestol, innimellom må jeg ha hjelp til å spise, kle på meg, dusje, ja til og med pusse tenner, men dette er vel ingen åpenbar grunn til ufør? Anonymous poster hash: 3a69c...4ad
B-real Skrevet 12. januar 2014 #97 Skrevet 12. januar 2014 Gud forby jeg noen gang skal bli ufør og møte folks holdninger....grøss!
Gjest lillehi Skrevet 12. januar 2014 #98 Skrevet 12. januar 2014 Det virker som det er veldig få som faktisk har en stabil, 100 % stilling her. Selv har jeg hatt fast, full stilling i ca 8- 9 år, og tenker der er en selvfølge. Ser jo her inne at det absolutt ikke er det... Skremmende! 👼 Anonymous poster hash: 11319...15b Men da får vi jo håpe at du aldri kommer i en situasjon hvor du blir en av den "skremmende" statistikken. Livet kan fort snu og ting blir ikke alltid slik man så det for seg😉
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #99 Skrevet 12. januar 2014 Det er jo klart at det finnes mange som er sykemeldt for sykepengers skyld. Men synes det blir for dumt å si at de som arbeider drar lasset. Mange er syk, og uansett så skatter man av sykepenger. Så det er jo ikke "gratis". Heller ikke morsomt å være sykemeldt! Par uker ferie er godt, og samme gjelder med sykemelding. I allefall for min del. Skal ikke legge skjul på at da jeg først ble sykemeldt var det godt å få ladet batteriene. Men herregud det er kjedelig! Har nå vært sykemeldt 1 år, søker om aap og venter på behandling. Jeg sitter på anonymforum fordi jeg føler mange er i samme båt, men også fordi mange er i samme båt når det kommer til barn, hus, hjem osv. Hvorfor skal det at jeg er sykemeldt ha noe med hvem jeg er, og hva jeg interesserer meg for? Nå har jeg bare mer tid til anonymforum. Det har man jo ikke når man er på jobb. Og uansett så er det jo på kvelden det skrives flest innlegg.. Så tror ikke det er så utrolig mange som er sykemeldt. Men hva gjør vel det deg?? Staten vil jo ikke senke skatten selv om det hadde blitt mindre sykemeldte. Staten er en bedrift, en grisk bedrift som finner penger å tjene hvor enn de leter. Anonymous poster hash: 19662...7da
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #100 Skrevet 12. januar 2014 Det er jo klart at det finnes mange som er sykemeldt for sykepengers skyld. Men synes det blir for dumt å si at de som arbeider drar lasset. Mange er syk, og uansett så skatter man av sykepenger. Så det er jo ikke "gratis". Heller ikke morsomt å være sykemeldt! Par uker ferie er godt, og samme gjelder med sykemelding. I allefall for min del. Skal ikke legge skjul på at da jeg først ble sykemeldt var det godt å få ladet batteriene. Men herregud det er kjedelig! Har nå vært sykemeldt 1 år, søker om aap og venter på behandling. Jeg sitter på anonymforum fordi jeg føler mange er i samme båt, men også fordi mange er i samme båt når det kommer til barn, hus, hjem osv. Hvorfor skal det at jeg er sykemeldt ha noe med hvem jeg er, og hva jeg interesserer meg for? Nå har jeg bare mer tid til anonymforum. Det har man jo ikke når man er på jobb. Og uansett så er det jo på kvelden det skrives flest innlegg.. Så tror ikke det er så utrolig mange som er sykemeldt. Men hva gjør vel det deg?? Staten vil jo ikke senke skatten selv om det hadde blitt mindre sykemeldte. Staten er en bedrift, en grisk bedrift som finner penger å tjene hvor enn de leter. Anonymous poster hash: 19662...7da Den griske bedriften har betalt alt for deg, det siste året! 👼 Anonymous poster hash: 11319...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå