Melaanzana Skrevet 11. januar 2014 #1 Del Skrevet 11. januar 2014 Hei! Jeg jobber for tiden med logistikk i et stort firma, men jobber gir meg veldig lite, og jeg tilbringer mye tid alene, og det er mye hardt fysisk arbeid. For all del, jeg har helt fantastiske kollegaer og arbeidsmiljø, men det holder desverre ikke i lengden for meg. Jeg har allerede generell studiekompetanse, men ingen høyskoleutdanning, da jeg aldri helt har klart å bestemme meg for hva jeg vil. Jeg har nå funnet ut at jeg har VELDIG lyst å bytte beite, og har tenkt på å ta helsesekretær som privatist. Høgskole utdanning er desverre uaktuelt for meg på noen år, siden jeg har ei lita turbo jente, og en til på vei. Med huskjøp i år er jeg også avhengig av å beholde jobben min, for å ha to inntekter. SÅ, over til poenget: er det noen her som er helsesekretær, og vil fortelle litt om jobben? Er det kanskje også noen som har tatt det som privatist ? Takker for svar! :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111078-helsesekret%C3%A6r-i-voksen-alder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. januar 2014 #2 Del Skrevet 11. januar 2014 Hei! Jeg tok helsesekretær på voksenopplæring. Hadde helse og sosial, samt barne og ungdomsarbeidet fra tidligere, så var fritatt for almennfagene. Vk1 (heter sikkert noe annet nå) tok jeg på 3 mnd på nki, og vk2 tok jeg på 4 mnd på skole. Hadde lab og skiftestue på kvelden to dager i uka over en periode, samt skole hver dag på dagtid. Jobbet i 3 år på legekontor og elsket det! Pasienter hele dagen, høyt tempo, litt action nå og da med småakutte ting, og mye analysering av forskjellige prøver. Veldig spennende! måtte bytte jobb pga flytting og jobber nå på sykehus, men på rent kontor. Savner virkelig kontakten med pasientene selvom jeg nå har verdens beste arbeidsplass Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111078-helsesekret%C3%A6r-i-voksen-alder/#findComment-146017587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaanzana Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 11. januar 2014 Hei! Jeg tok helsesekretær på voksenopplæring. Hadde helse og sosial, samt barne og ungdomsarbeidet fra tidligere, så var fritatt for almennfagene. Vk1 (heter sikkert noe annet nå) tok jeg på 3 mnd på nki, og vk2 tok jeg på 4 mnd på skole. Hadde lab og skiftestue på kvelden to dager i uka over en periode, samt skole hver dag på dagtid. Jobbet i 3 år på legekontor og elsket det! Pasienter hele dagen, høyt tempo, litt action nå og da med småakutte ting, og mye analysering av forskjellige prøver. Veldig spennende! måtte bytte jobb pga flytting og jobber nå på sykehus, men på rent kontor. Savner virkelig kontakten med pasientene selvom jeg nå har verdens beste arbeidsplass Hei! Tusen takk for svar! Nå fikk jeg enda mer motivasjon! Tenker å ta alle eksamener som privatisk på skolen her i byen min, og tenker å begynne med de 2 første nå til våren, så får jeg se om jeg kan klare fler til høsten/neste vår. Jeg også får fritak fra alle andre fag enn programfagene, siden jeg allerede har generell studiekompetanse. Så var det prakis da.... Man får autorisasjon så lenge man står på alle eksamener, trenger ikke å ha praksis, men det er jo ABSOLUTT en stor fordel med tanke på jobb.. Hadde du mye praksis mens du studerte? Jeg kan ikke tenke meg det er så lurt å si opp jobben for å ha praksis, så jeg tenker å kanskje (når den tiden kommer) søke om å få redusert min nåværende stilling til 80%, så jeg kan skaffe meg en praksisplass en dag i uken.. Alt for å komme meg bort fra min grusomt lite givende og kjedelige jobb jeg har nå, hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111078-helsesekret%C3%A6r-i-voksen-alder/#findComment-146017978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. januar 2014 #4 Del Skrevet 11. januar 2014 Hei! Jeg tok helsesekretær på voksenopplæring. Hadde helse og sosial, samt barne og ungdomsarbeidet fra tidligere, så var fritatt for almennfagene. Vk1 (heter sikkert noe annet nå) tok jeg på 3 mnd på nki, og vk2 tok jeg på 4 mnd på skole. Hadde lab og skiftestue på kvelden to dager i uka over en periode, samt skole hver dag på dagtid. Jobbet i 3 år på legekontor og elsket det! Pasienter hele dagen, høyt tempo, litt action nå og da med småakutte ting, og mye analysering av forskjellige prøver. Veldig spennende! måtte bytte jobb pga flytting og jobber nå på sykehus, men på rent kontor. Savner virkelig kontakten med pasientene selvom jeg nå har verdens beste arbeidsplass Hei! Tusen takk for svar! Nå fikk jeg enda mer motivasjon! Tenker å ta alle eksamener som privatisk på skolen her i byen min, og tenker å begynne med de 2 første nå til våren, så får jeg se om jeg kan klare fler til høsten/neste vår. Jeg også får fritak fra alle andre fag enn programfagene, siden jeg allerede har generell studiekompetanse. Så var det prakis da.... Man får autorisasjon så lenge man står på alle eksamener, trenger ikke å ha praksis, men det er jo ABSOLUTT en stor fordel med tanke på jobb.. Hadde du mye praksis mens du studerte? Jeg kan ikke tenke meg det er så lurt å si opp jobben for å ha praksis, så jeg tenker å kanskje (når den tiden kommer) søke om å få redusert min nåværende stilling til 80%, så jeg kan skaffe meg en praksisplass en dag i uken.. Alt for å komme meg bort fra min grusomt lite givende og kjedelige jobb jeg har nå, hehe Bare hyggelig! Jeg hadde ingen praksis overhodet, men jeg søkte på en jobb og tilbød meg å jobbe gratis i to uker slik at de fikk sett hvordan jeg fungerte. startet to dager før eksamen skulle være og fikk tilbud om fast stilling allerede dagen etter, før eksamen var avlagt :-) fikk bare toppkarakterer, til tross for at jeg knapt sto på videregående :-) Masse lykke til med valget! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111078-helsesekret%C3%A6r-i-voksen-alder/#findComment-146018062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaanzana Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 11. januar 2014 Hei! Jeg tok helsesekretær på voksenopplæring. Hadde helse og sosial, samt barne og ungdomsarbeidet fra tidligere, så var fritatt for almennfagene. Vk1 (heter sikkert noe annet nå) tok jeg på 3 mnd på nki, og vk2 tok jeg på 4 mnd på skole. Hadde lab og skiftestue på kvelden to dager i uka over en periode, samt skole hver dag på dagtid. Jobbet i 3 år på legekontor og elsket det! Pasienter hele dagen, høyt tempo, litt action nå og da med småakutte ting, og mye analysering av forskjellige prøver. Veldig spennende! måtte bytte jobb pga flytting og jobber nå på sykehus, men på rent kontor. Savner virkelig kontakten med pasientene selvom jeg nå har verdens beste arbeidsplass Hei! Tusen takk for svar! Nå fikk jeg enda mer motivasjon! Tenker å ta alle eksamener som privatisk på skolen her i byen min, og tenker å begynne med de 2 første nå til våren, så får jeg se om jeg kan klare fler til høsten/neste vår. Jeg også får fritak fra alle andre fag enn programfagene, siden jeg allerede har generell studiekompetanse. Så var det prakis da.... Man får autorisasjon så lenge man står på alle eksamener, trenger ikke å ha praksis, men det er jo ABSOLUTT en stor fordel med tanke på jobb.. Hadde du mye praksis mens du studerte? Jeg kan ikke tenke meg det er så lurt å si opp jobben for å ha praksis, så jeg tenker å kanskje (når den tiden kommer) søke om å få redusert min nåværende stilling til 80%, så jeg kan skaffe meg en praksisplass en dag i uken.. Alt for å komme meg bort fra min grusomt lite givende og kjedelige jobb jeg har nå, hehe Bare hyggelig! Jeg hadde ingen praksis overhodet, men jeg søkte på en jobb og tilbød meg å jobbe gratis i to uker slik at de fikk sett hvordan jeg fungerte. startet to dager før eksamen skulle være og fikk tilbud om fast stilling allerede dagen etter, før eksamen var avlagt :-) fikk bare toppkarakterer, til tross for at jeg knapt sto på videregående :-) Masse lykke til med valget! Åj, så bra da!! Ja, det var også en ide, om jeg ikke får til å ha litt praksis. Tusen takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111078-helsesekret%C3%A6r-i-voksen-alder/#findComment-146018403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KurdishGirl Skrevet 14. mars 2014 #6 Del Skrevet 14. mars 2014 Hei! Jeg tok helsesekretær på voksenopplæring. Hadde helse og sosial, samt barne og ungdomsarbeidet fra tidligere, så var fritatt for almennfagene. Vk1 (heter sikkert noe annet nå) tok jeg på 3 mnd på nki, og vk2 tok jeg på 4 mnd på skole. Hadde lab og skiftestue på kvelden to dager i uka over en periode, samt skole hver dag på dagtid. Jobbet i 3 år på legekontor og elsket det! Pasienter hele dagen, høyt tempo, litt action nå og da med småakutte ting, og mye analysering av forskjellige prøver. Veldig spennende! måtte bytte jobb pga flytting og jobber nå på sykehus, men på rent kontor. Savner virkelig kontakten med pasientene selvom jeg nå har verdens beste arbeidsplass Hei, jeg er og barne-og ungdomsarbeider og vurderer å ta helsesekretær. Jeg er over 25 år så jeg må nok søke voksenopplæring jeg og. Men har jeg skjønt det riktig, du tok helsesekretær på 7 mnd på voksenopplæring? Eller? Kan du vær så snill hjelpe meg litt... Må jeg søke realkompetansevurdering? Hvilke fag faller bort når jeg har hatt helse og sosial og barne-og ungdomsarbeiderfag? Hvordan skal jeg begynne ...har null peinling. Er veldi takknemlig om du kan hjelpe meg ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111078-helsesekret%C3%A6r-i-voksen-alder/#findComment-146202686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. mars 2014 #7 Del Skrevet 14. mars 2014 Hei! Jeg tok helsesekretær på voksenopplæring. Hadde helse og sosial, samt barne og ungdomsarbeidet fra tidligere, så var fritatt for almennfagene. Vk1 (heter sikkert noe annet nå) tok jeg på 3 mnd på nki, og vk2 tok jeg på 4 mnd på skole. Hadde lab og skiftestue på kvelden to dager i uka over en periode, samt skole hver dag på dagtid. Jobbet i 3 år på legekontor og elsket det! Pasienter hele dagen, høyt tempo, litt action nå og da med småakutte ting, og mye analysering av forskjellige prøver. Veldig spennende! måtte bytte jobb pga flytting og jobber nå på sykehus, men på rent kontor. Savner virkelig kontakten med pasientene selvom jeg nå har verdens beste arbeidsplass Hei, jeg er og barne-og ungdomsarbeider og vurderer å ta helsesekretær. Jeg er over 25 år så jeg må nok søke voksenopplæring jeg og. Men har jeg skjønt det riktig, du tok helsesekretær på 7 mnd på voksenopplæring? Eller? Kan du vær så snill hjelpe meg litt... Må jeg søke realkompetansevurdering? Hvilke fag faller bort når jeg har hatt helse og sosial og barne-og ungdomsarbeiderfag? Hvordan skal jeg begynne ...har null peinling. Er veldi takknemlig om du kan hjelpe meg ! Ta kontakt med skolen der du bor. Jeg hadde ikke allmennfagene da jeg hadde de fra før. Ja, jeg tok det på 7 mnd. Helseservicefag tok jeg på nki, brukte 3 mnd, og helsesekretær på 4 mnd. Jeg hadde bare to år på vgs først men måtte ikke ta noe annet først. Om de har et tilbud der du bor så ring de å hør :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111078-helsesekret%C3%A6r-i-voksen-alder/#findComment-146202735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KurdishGirl Skrevet 15. mars 2014 #8 Del Skrevet 15. mars 2014 Hei! Jeg tok helsesekretær på voksenopplæring. Hadde helse og sosial, samt barne og ungdomsarbeidet fra tidligere, så var fritatt for almennfagene. Vk1 (heter sikkert noe annet nå) tok jeg på 3 mnd på nki, og vk2 tok jeg på 4 mnd på skole. Hadde lab og skiftestue på kvelden to dager i uka over en periode, samt skole hver dag på dagtid. Jobbet i 3 år på legekontor og elsket det! Pasienter hele dagen, høyt tempo, litt action nå og da med småakutte ting, og mye analysering av forskjellige prøver. Veldig spennende! måtte bytte jobb pga flytting og jobber nå på sykehus, men på rent kontor. Savner virkelig kontakten med pasientene selvom jeg nå har verdens beste arbeidsplass Hei, jeg er og barne-og ungdomsarbeider og vurderer å ta helsesekretær. Jeg er over 25 år så jeg må nok søke voksenopplæring jeg og. Men har jeg skjønt det riktig, du tok helsesekretær på 7 mnd på voksenopplæring? Eller? Kan du vær så snill hjelpe meg litt... Må jeg søke realkompetansevurdering? Hvilke fag faller bort når jeg har hatt helse og sosial og barne-og ungdomsarbeiderfag? Hvordan skal jeg begynne ...har null peinling. Er veldi takknemlig om du kan hjelpe meg ! Ta kontakt med skolen der du bor. Jeg hadde ikke allmennfagene da jeg hadde de fra før. Ja, jeg tok det på 7 mnd. Helseservicefag tok jeg på nki, brukte 3 mnd, og helsesekretær på 4 mnd. Jeg hadde bare to år på vgs først men måtte ikke ta noe annet først. Om de har et tilbud der du bor så ring de å hør :-) Tusen takk. Men NKI det er jo nettstudier er det ikke? Tok du alt på NKi eller bare helseservicefag? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111078-helsesekret%C3%A6r-i-voksen-alder/#findComment-146206161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. mars 2014 #9 Del Skrevet 15. mars 2014 Hei! Jeg tok helsesekretær på voksenopplæring. Hadde helse og sosial, samt barne og ungdomsarbeidet fra tidligere, så var fritatt for almennfagene. Vk1 (heter sikkert noe annet nå) tok jeg på 3 mnd på nki, og vk2 tok jeg på 4 mnd på skole. Hadde lab og skiftestue på kvelden to dager i uka over en periode, samt skole hver dag på dagtid. Jobbet i 3 år på legekontor og elsket det! Pasienter hele dagen, høyt tempo, litt action nå og da med småakutte ting, og mye analysering av forskjellige prøver. Veldig spennende! måtte bytte jobb pga flytting og jobber nå på sykehus, men på rent kontor. Savner virkelig kontakten med pasientene selvom jeg nå har verdens beste arbeidsplass Hei, jeg er og barne-og ungdomsarbeider og vurderer å ta helsesekretær. Jeg er over 25 år så jeg må nok søke voksenopplæring jeg og. Men har jeg skjønt det riktig, du tok helsesekretær på 7 mnd på voksenopplæring? Eller? Kan du vær så snill hjelpe meg litt... Må jeg søke realkompetansevurdering? Hvilke fag faller bort når jeg har hatt helse og sosial og barne-og ungdomsarbeiderfag? Hvordan skal jeg begynne ...har null peinling. Er veldi takknemlig om du kan hjelpe meg ! Ta kontakt med skolen der du bor. Jeg hadde ikke allmennfagene da jeg hadde de fra før. Ja, jeg tok det på 7 mnd. Helseservicefag tok jeg på nki, brukte 3 mnd, og helsesekretær på 4 mnd. Jeg hadde bare to år på vgs først men måtte ikke ta noe annet først. Om de har et tilbud der du bor så ring de å hør :-) Tusen takk. Men NKI det er jo nettstudier er det ikke? Tok du alt på NKi eller bare helseservicefag? Stemmer. Tok helseservicefag på nki, og helsesekretær på skolen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111078-helsesekret%C3%A6r-i-voksen-alder/#findComment-146206352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå