Gå til innhold

badekar og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har så innmari lyst til å ta meg et varmt oljebad, men når jeg googler og leser litt ser jeg at dette ikke er å anbefale? Får ikke helt med meg hvorfor eller hvordan dette kan skade? Noen som veit?

Er 22 uker på vei..

Anonymous poster hash: 9ab19...094
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg badet i badekar hver dag når jeg var gravid. Ingen fare det. Før i tiden ble de rådet til å ikke bade 6 uker før fødsel, og 6 uker etter- men nå gjelder kun de 6 ukene etter fødselen :)

Jeg spurte ihvertfall jordmor, og hun sa: Bare bad :D

Anonymous poster hash: 77ecc...7b2

Skrevet

Jeg har også badet så og si hver dag i alle mine svangerskap. Kos deg!

Skrevet

Aaaaaaah <3 <3 <3 <3 
Da blir det kosetid i heimen! Bonusbarna er ute av huset og mannen på jobb! Da skal den gravide tjukke dama legge seg i badekaret. Hallelujah! :D

Skrevet

Men nå leste jeg at man ikke skal bruke lavendel når man er gravid, hos noen står det at man kan bruke litt, hos andre står det at det ikke skal brukes av gravide. Herregud jeg blir gaaaal

Skrevet

Badet masse under graviditeten jeg. Kos deg!

Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Bader nå - og har gjort det praktisk talt hver dag. Har til og med smurt meg med lavendelkrem.

Skrevet

Tok et kurs i aromaterapi for noen år siden, der fikk vi streng beskjed om at blant annet lavendel skal unngås når man er gravid. Ville ikke brukt det selv.

Man skal vel også være litt forsiktig i forhold til temperaturen på badevannet, men ut over det så skal det ikke være galt å bade :)

Skrevet

Siklerotte - da tar jeg sjansen, jeg må nesten bare gjøre det nå før huset er fullt igjen og muligheten for litt mammapleie blir drastisk mindre ;P

Skrevet

Da jeg googlet det fant jeg at man kunne bruke lavendelolje etter uke 12.

Anonymous poster hash: af429...944
Skrevet

hui og hei!

Jeg tok meg et lavendelbad. Overdrev ikke med oljen så det ble av den milde typen, men du dæven så deilig det er å være meg akkurat nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...