Gå til innhold

Fryktelig sint 8-åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være noe slags trassalder i 8-9 årsaldern? Gutten min er bare så irritert og sint nesten hele tiden. Spør jeg han hvorfor han er så sint så vet han ikke. Har ikke skjedd noe som skulle tilsi noen endringer. Jeg blir jo nervevrak av å ha en slik tikkende bombe i hus. Lillesøster blir også redd. Han kan spille på nettbrett feks og brøle og kjefte om det går galt, driver han å leker kan han plutselig bli sint for at han ikke får til noe. Han har temperement, men nå synes jeg han er rett og slett eksplosiv....Si det er bare en fase!! 

Anonymous poster hash: effd7...80d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være noe på skolen...

Noe i familien?

Endringer?

Har han fått mye kjeft oppgjennom åra? Barn blir ofte et speilbilde av foreldra og et resultat av det miljøet de vokser opp i.

Prøv å snu den dårlige trenden. Avslutt nettbrettspillinga og andre ting om han blir sint, men ikke bli sint tilbake, snu fokuset hans, finn på noe annet sammen med han. Lur han ut av situasjonen.

Når du hører han begynner å hisse seg opp, tilkall han, hør om han vil bygge Lego, bake boller, dra ut å leke, besøke bestemor osv.

Anonymous poster hash: 05fa3...6f4

Skrevet

Det er som om du beskriver 9 åringen vår! Går fra null til hundre på sekundet! Han blir så sint! Spesielt når han spiller og allefall når han må avslutte spillinga for han har spilt nok. Da klikker han i vinkel. Vi har skjepa skikkelig inn på spillinga og virker som det hjelper. Men han blir sint for de rareste ting. Håper det bare er en periode...... :/

Skrevet

Kan det være noe slags trassalder i 8-9 årsaldern? Gutten min er bare så irritert og sint nesten hele tiden. Spør jeg han hvorfor han er så sint så vet han ikke. Har ikke skjedd noe som skulle tilsi noen endringer. Jeg blir jo nervevrak av å ha en slik tikkende bombe i hus. Lillesøster blir også redd. Han kan spille på nettbrett feks og brøle og kjefte om det går galt, driver han å leker kan han plutselig bli sint for at han ikke får til noe. Han har temperement, men nå synes jeg han er rett og slett eksplosiv....Si det er bare en fase!!

Anonymous poster hash: effd7...80d

Vi hadde en sånn periode før sønnen ble 8 år. Helt forferdelig når det stod på, var skikkelig tenåringsdrittunge, snakka stygt, sinna og liten respekt. Gikk over i løpet av 1-2 måneder.

Prøvde å kutte ned på spilling, var rolige og konsekvente, men var en slitsom periode

Anonymous poster hash: 63c25...a23

Skrevet

Kjenner meg igjen! Har også en gutt på åtte år. Tror han er litt prepubertal, for det går fra å være kjempeblid til å bli forbanna på ett par minutter. Han blir også gjerne sint for ting som har med spill å gjøre eller hvis han ikke får til noe. Eller hvis mamma maser om at han må huske rene klær for eksempel..

Anonymous poster hash: 205c0...5c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...