Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ojda, gutt på over 5 kg, det høres voldsomt ut!

Min lille i magen ble målt til å være ganske stor på 3d-ultralyden og sf-målet er over den skraverte delen, men jeg håper virkelig veksten hans roer seg og flater ut de neste ukene!

Jeg har foreløpig ikke fått noe tilbud om ekstra oppfølging, så jordmor velger vel å se det an litt. (eller så er hun ikke like bekymret som meg ;) )

Jeg synes også tiden går uendelig sakte! Sliter med bekkenløsning og mye vond rygg, så aktivitetene begrenser seg veldig. Dagens begivenheter består av morgentur med hunden og lett husarbeid. Kjekt at OL setter i gang slik at jeg har noe å gjøre på hverdagen mens jeg venter på at mann og skolebarn skal komme hjem :)

Når begynner dere med å vaske alt av klær og utstyr?

Ja 5 kg var litt voldsomt :-P men det fikk veldig bra da, ikke noe komplikasjoner eller drama i det hele tatt. Men nestemann trenger jo ikke bli like stor.

Ser fram til OL jeg også. Kjekt å ha noe å se på annet enn dårlig søppeltv.

Tenkte å begynne så smått å vaske ting og klær nå. Vil være ferdig i god tid så det ikke blir noe i siste liten :-)

Fortsetter under...

Ja, det er det jeg tenker også. Har ikke lyst til å ha ting hengende over meg de siste ukene ang vask og forberedelser.. Har vel nok med å vagge rundt meg selv innen da ;)

Gleder meg veldig til tiden blir moden for å sette frem leandrr-vuggen og re opp med det vakre sengetøyet! :D

Godt det ikke ble noen komplikasjoner pga den store gutten din da:) Jeg er vel mest bekymret ang kombinasjonen stort barn og kjapp fødsel. Mine andre to kom forholdsvis kjapt, og jeg er litt bekymret for om en kjapp fødsel med en stor baby kan gi litt stor påkjenning for kroppen. Men som nevnt, tydeligvis ikke noe jordmor bekymrer seg for, så da burde vel ikke jeg heller ;)

Er 30+6 så lillegutt har god tid på seg til å jevne ut kurven sin ;)

Hei jenter!

Jeg er 29+1 så litt kortere enn dere. Skal ha planlagt KS, som kanskje blir gjort ca 1 uke før termin eller noe? Dvs ca 10 uker igjen..

Sliter litt med svimmelhet, og føler liksom jeg ikke får nok oksygen.. Tror det er en blanding av litt lavt blodtrykk og lite plass i magen.. Er i full jobb, så gjør ikke mye annet enn jobb, henting i barnehage, kveldsstell og legging, og så er det sofaen eller senga for meg også..

Venter med å vaske og gjøre klart til litt senere, ellers blir jeg enda mer utålmodig:)

Hei :)

Jeg har termin 20. April og venter en gutt. Det er mitt første barn, min manns andre barn, som har ei jente fra før :) Bor i Tønsberg i Vestfold og studerer til vanlig i Oslo. Har måttet kaste inn håndklet med tanke på studiene for en liten periode, det ble litt tøft å pendle når lillegutt i magen tar så mye av energien..... Ellers har formen vært ganske bra, litt kvalm i begynnelsen og følelse av utmattelsessyndrom..., men har inntrykk av at dette er ganske vanlige utfordringer.

Nå er det 10 uker igjen, og jeg merker at mye skjer i kropp og hode... Tanker om fødsel, drømmer mye om alt som kan gå galt, og neste dag glede meg masse!! :) flere som har det sånn kanskje?? Misunner dere som har gjort dette før, dere vet liksom litt hva som kommer, selv om ingen svangerskap eller fødsler er helt like.

Kroppen spiller ikke helt på lag lenger, får ikke gått mine daglige turer med hunden lenger for da får jeg smerter i mage og rygg, jordmor mener dette trigger til bekkenplager. Kjedelig, for som dere som går hjemme merker sikkert også det at en daglig tur kan korte ned på timene... Og gjøre litt med humøret :)

Alt det praktiske er klart da!! :) rommet er ferdig innredet, vogn, familiebil, lekegrind, klær, bilsete etc er kjøpt inn, montert og vasket, tror det bare er bagen som ikke er pakket enda...

Gleder meg til å se gutten min i april <3

Lykke til alle sammen!! :)

Jeg har termin 20. April og venter en gutt. Det er mitt første barn, min manns andre barn, som har ei jente fra før :) Bor i Tønsberg i Vestfold og studerer til vanlig i Oslo. Har måttet kaste inn håndklet med tanke på studiene for en liten periode, det ble litt tøft å pendle når lillegutt i magen tar så mye av energien..... Ellers har formen vært ganske bra, litt kvalm i begynnelsen og følelse av utmattelsessyndrom..., men har inntrykk av at dette er ganske vanlige utfordringer.

Nå er det 10 uker igjen, og jeg merker at mye skjer i kropp og hode... Tanker om fødsel, drømmer mye om alt som kan gå galt, og neste dag glede meg masse!! :) flere som har det sånn kanskje?? Misunner dere som har gjort dette før, dere vet liksom litt hva som kommer, selv om ingen svangerskap eller fødsler er helt like.

Kroppen spiller ikke helt på lag lenger, får ikke gått mine daglige turer med hunden lenger for da får jeg smerter i mage og rygg, jordmor mener dette trigger til bekkenplager. Kjedelig, for som dere som går hjemme merker sikkert også det at en daglig tur kan korte ned på timene... Og gjøre litt med humøret :)

Alt det praktiske er klart da!! :) rommet er ferdig innredet, vogn, familiebil, lekegrind, klær, bilsete etc er kjøpt inn, montert og vasket, tror det bare er bagen som ikke er pakket enda...

Da har vi termin samme dag! :) Bor i Sandefjord. 

Det er treff på Cafe M på tirsdag klokken 11, så det er bare å bli med! :) 

Her har jeg ikke begynt å gjøre klart så veldig mye enda...er litt tregere med forberedelsene denne gangen, sammenlignet med sist...men siden det er jente nr 2, så har jeg jo liksom det meste på plass. Må bare skylle opp det minste tøyet, re opp seng og vugge (foreløpig bruker storesøster på 19 mnd sprinkelsenga, så i disse dager jobbes det med å venne henne til "stor jente seng.") Burde vel sette igang snart, for man vet jo liksom ikke hva som venter rundt neste sving...burde ta alt så lenge man ikke føler seg altfor stor og keitete. 

Jordmor anbefalte å bake litt, f.eks horn og slikt, som man kan ha som enkel og kjapp mat i fryseren. Bør vel snart vurdere å sette igang med det også... :P

Her har jeg ikke begynt å gjøre klart så veldig mye enda...er litt tregere med forberedelsene denne gangen, sammenlignet med sist...men siden det er jente nr 2, så har jeg jo liksom det meste på plass. Må bare skylle opp det minste tøyet, re opp seng og vugge (foreløpig bruker storesøster på 19 mnd sprinkelsenga, så i disse dager jobbes det med å venne henne til "stor jente seng.") Burde vel sette igang snart, for man vet jo liksom ikke hva som venter rundt neste sving...burde ta alt så lenge man ikke føler seg altfor stor og keitete. 

Jordmor anbefalte å bake litt, f.eks horn og slikt, som man kan ha som enkel og kjapp mat i fryseren. Bør vel snart vurdere å sette igang med det også... :P

Det var det jeg også tenkte, føler meg allerede både stor og keitete... :/ Baker en del, men det forsvinner omtrent like fort :) Føder du i Tønsberg, eller i Sandefjord?

Jeg skal på Cafe M til tirsdag, blir koselig å bli kjent med flere kulemager :)

Annonse

Det var det jeg også tenkte, føler meg allerede både stor og keitete... :/ Baker en del, men det forsvinner omtrent like fort :) Føder du i Tønsberg, eller i Sandefjord?

Jeg skal på Cafe M til tirsdag, blir koselig å bli kjent med flere kulemager :)

Åh, da har du jo vært flink...jeg har ikke engang startet med bakingen...men som du sier, like greit, for man spiser det jo like fort opp! :P Jeg bakte lussekatter før jul, men de er selvfølgelig spist opp...men i løpet av de neste 2-3 ukene har jeg planer om å ta meg sammen, og fylle fryseren (og prøve å ikke tømme den igjen med en eneste gang... :P)!

Er ikke noe fødetilbud i Sandefjord, og hjemmefødsel frister ikke, selv om jeg hadde en ganske så grei og rettfrem fødsel sist, så har fått plass på Tønsberg! :) 

Da ses vi jo på tirsdag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...