Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Hva sier dette om meg? Trener 3 - 4 ganger i uken, er fast i fisken men.... har mage så det holder. Hvordan få vekk denne magen ? Kosthold? Spesiell treningsart? Anonymous poster hash: 43591...259
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Mye magefett er en indikasjon på insulinresistens... Jeg ville kuttet ned på sukkerforbruket. Anonymous poster hash: 1116f...882
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Jeg har allerede diabetes type II, og ta medsiner for det. Er så deppa om dagen at jeg blir rar. Anonymous poster hash: 43591...259
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Veeel, har du født? Da kan n slite med magen etterpå. Jeg er samme som deg, men trener ikke pga veldig lite søvn. Anonymous poster hash: c433e...81e
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Kan ikke skylde på ungen stakkars.. Hehe begynner å nærme seg halvannet år siden nå. Men har fire ks om det har noe å si. Anonymous poster hash: 43591...259
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Jeg er like høy som deg, og veide før keg ble gravid 63 kg. Da hadde jeg gått ned 17 av de 14 kg jeg la på meg i forrige graviditet, men magen var der fortsatt.... ;-p Så jeg følger med på denne tråden, det blir vel ikke bedre etter nummer to... Anonymous poster hash: 186b7...9b5
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Jeg har allerede diabetes type II, og ta medsiner for det. Er så deppa om dagen at jeg blir rar. Anonymous poster hash: 43591...259 Det høres rart ut.. Du trener 3-4 ganger i uken og har et balansert og riktig kosthold? Ikke rart du blir deppa av manglende resultater! Jeg tror jeg ville kontaktet en ernæringsfysiolog hvis jeg var deg. Du trenger kyndig hjelp. Pass på at du finner noen som jobber _med_ deg og du stoler på, så opplever du at du har et støtteapparat og blir mindre deppa. Lykke til! Anonymous poster hash: 02596...b49
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Takk Jeg bruker mye tredmølle, vekter og spinning og da pulsspinn på en time. Synes selv jeg er iherdig og flink mht treningen. Ang maten så har jeg kuttet ut det meste av karborike måltider, og bruker mye salat og grønnsaker som erstattning. Folk mener jeg skal smile og være lykkelig , det klarer jeg ikke. inni meg bor det ei jente på 65 kg som vil ut Anonymous poster hash: 43591...259
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Takk Jeg bruker mye tredmølle, vekter og spinning og da pulsspinn på en time. Synes selv jeg er iherdig og flink mht treningen. Ang maten så har jeg kuttet ut det meste av karborike måltider, og bruker mye salat og grønnsaker som erstattning. Folk mener jeg skal smile og være lykkelig , det klarer jeg ikke. inni meg bor det ei jente på 65 kg som vil ut Anonymous poster hash: 43591...259 Samme her! Er en jente på 65 kg som vil så gjerne komme ut, men gud så lang tid det tar! Er 1.64 og 90kg!! Blir kvalm av meg selv, størrelse 44 i bukser liksom! Blææ jeg som alltid har brukt str 38, men nå tør jeg ikke å kjøpe bukser i klesbutikken, føler meg så dum når jeg kjøper der til kassedamene som er så tynn og fin, og der kommer jeg med størrelse 44 liksom. Så handler på nettet, hehe,Men til sommer skal jeg inn i str 38 igjen! Det bare MÅ jeg! Anonymous poster hash: 151ff...7e8
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 Hehe kjenner igjen dette. I utgangspunktet så har jeg veid 50 kg men hadde bare sett latterlig ut på meg nå. Livredd for å få rynker også, oppi dette med slanking Gjør som deg, handler endel på nett og finner mye bra der. Anonymous poster hash: 43591...259
Kremtopp Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Du har ikke matintoleranse da? Kjenner til flere som har dette som sliter med det samme som deg.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #12 Skrevet 11. januar 2014 Det er jo 20 kg for mye nesten. Sååå mye veier ikke de musklene du trener. Og diabetes type 2 er jo kostholdsrelatert. Du må trene mer og få ned matinntaket. Hjelper ikke kun trene . Anonymous poster hash: 9a64f...339
Berta_78 Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Søk ekspertråd. Tviler ikke på at du jobber, men noe gjør du galt! Vi kan gjette alt vi kan, men det beste er om du får trenings- og kostholdsplan av fagfolk og følger den. Spør fastlegen! Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #14 Skrevet 11. januar 2014 Du har ikke matintoleranse da? Kjenner til flere som har dette som sliter med det samme som deg. Hva vil det si? Er litt blond på dette området. Anonymous poster hash: 43591...259
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #15 Skrevet 11. januar 2014 Det er jo 20 kg for mye nesten. Sååå mye veier ikke de musklene du trener. Og diabetes type 2 er jo kostholdsrelatert. Du må trene mer og få ned matinntaket. Hjelper ikke kun trene . Anonymous poster hash: 9a64f...339 Vet....Skal kontakte en fyr som har greie på dette. Kan kanskje legge til at jeg sliter med lavt stoffskifte som hopper opp og ned, og sliter med å få stabilt. Hatt dette i mange år, men først for noen år siden at dette slo fullstendig krøll Anonymous poster hash: 43591...259
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #16 Skrevet 11. januar 2014 Hva sier dette om meg? Trener 3 - 4 ganger i uken, er fast i fisken men.... har mage så det holder. Hvordan få vekk denne magen ? Kosthold? Spesiell treningsart? Anonymous poster hash: 43591...259 wow, er 160 og veide 80 kilo som høygravid og da var jeg svær. Fast i fisken sier du? Spis mindre og tren mer. Du veier mye ift høyde. Anonymous poster hash: 7e73e...429
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #17 Skrevet 11. januar 2014 Er 166 og veier 83, ser ikke bra ut nå. Altfor mye magefett. Burde ihvertfall gå ned 10kg selv. Anonymous poster hash: 4620a...3fc
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #18 Skrevet 11. januar 2014 Hva sier dette om meg? Trener 3 - 4 ganger i uken, er fast i fisken men.... har mage så det holder. Hvordan få vekk denne magen ? Kosthold? Spesiell treningsart? Anonymous poster hash: 43591...259 wow, er 160 og veide 80 kilo som høygravid og da var jeg svær. Fast i fisken sier du? Spis mindre og tren mer. Du veier mye ift høyde. Anonymous poster hash: 7e73e...429 Jaaa... jeg vet at jeg veier for mye i forholdt til høyde. Og ja , jeg var svært som et hus da jeg vvar høygravid med nummer 1. Veide vel 79 kg og hadde gått opp 30 kilo. Hurra for det! Problemet er at jeg spiser for LITE i løpet av dagen. Forbrenningen har nok stoppet opp. Prøver så godt jeg kan med å spise 5 ganger, men absolutt ikke lett når jeg ikke er sulten :/ Anonymous poster hash: 43591...259
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #19 Skrevet 11. januar 2014 Hvis det er noe trøst så er vi flere med samme problemet. Jeg har forøvrig et katastrofesnitt Med i historien, tror det ødelegger en del. Har gått ned 40kilo og har enda 10 igjen. Magen ser ut som en gravid mage, mens resten av kroppen ser nomal ut. Anonymous poster hash: 9b61e...ff7
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #20 Skrevet 11. januar 2014 Jeg er 160 høy og er nå 64 kg. Har gått ned 42 kg nylig og er straks normalvektig, men har som du, fortsatt stor mage. Må nok noen kg under 60 hvis den skal bort. Insulinresistensproblem her også, må tenke på hva jeg spiser. Anonymous poster hash: aae0b...870
Mrs Smith Skrevet 11. januar 2014 #21 Skrevet 11. januar 2014 Mye kondisjon og mye proteiner i kostholdet (kylling, fisk, Tunfisk, cottage chese, skinke som pålegg mm.) og lite karbohydrater. For deg er det overvekt som gir magefettet, men fortsett med mageøvelser selvfølgelig. Du er sikkert flott, men irriterer magefettet deg, turen kondisjon i tillegg til styrke:)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #22 Skrevet 11. januar 2014 Er nok bare å forbrenne mer en hva man tar inn om man eier for mye damer ✌ men viktig å ikke alltid forholde seg KUN til det som står på vekta, det som er viktigst er at du er komfortabel i din egen kropp! Bilinikropp får man ved å ta på bikini, selvtillit til å ta på bikini er noe heeelt annet! Selv kutter jeg brus og søtsaker, er i bevegelse hver dag (går en runde med barna) og trener kanskje to ganger i uka (har treningsapp på tlf så slipper jeg å tenke på barnepass og jillian på YouTube ). Beveger meg sakte, men sikkert, mot trivselsvekta mi 👏 Anonymous poster hash: feaf5...677
Theaen Skrevet 11. januar 2014 #23 Skrevet 11. januar 2014 Hva sier dette om meg? Trener 3 - 4 ganger i uken, er fast i fisken men.... har mage så det holder. Hvordan få vekk denne magen ? Kosthold? Spesiell treningsart? Anonymous poster hash: 43591...259 Kutt ut/begrens sukkerinntaket og bruk sukrin/stevia i stede. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #24 Skrevet 11. januar 2014 Hva det sier om deg? Med en bmi på 33 og mye bukfett sier det seg jo selv, du kommer inn under kategorien fedme, og det er skadelig for deg. Du har allerede utviklet diabetes 2 og det betyr at du har en kropp du må ta hensyn til, du tåler rett og slett ikke sukker og raske karbohydrater så godt som andre gjør. Jeg er selv insulinresistent, har fått den diagnosen av lege etter utallige prøver. Jeg er 15 kg for tung og har et midjemål som er skadelig høyt, så jeg vet hvordan du har det altså. Jeg prøver nå å snu tankegangen min og jobbe med saken. Jeg kan ikke sette meg ned og deppe over dette, overvekten er min egen skyld, og at jeg er insulinresisten, vel det er de kortene jeg fikk utdelt og nå må jeg leve livet så godt jeg kan med dem. Jeg har en venninne som har cøliaki, og jeg valgte i høst å sammenligne meg med henne. Hun tåler ikke gluten, og må leve på en diett som ikke inneholder dette, men hun lever da virkelig et godt liv likevel, livsglad og flott jente. Jeg tåler ikke sukker og raske karbohydrater, vel da er jeg nødt til å droppe mest mulig av det i mitt kosthold og velge leve et godt liv selv på "diett". Jeg har derfor begynt å spise grovkarbo, jeg ønsker ikke å gå helt lavkarbo, men grovt og grønt kan jeg klare. Jeg spiser aldri loff, baguetter eller slike ting og lager fullkornspasta, spiser grovt brød, knekkebrød o.l., det går greit. Spiser litt snop i helgene, det har jeg tenkt å fortsette unne meg (vi lever tross alt bare en gang ). Mitt store problem har vært småspising, og da gjerne snop, så blodsukkeret hoppet opp og ned som en jojo, jeg var nødt til å innføre måltider etter klokken for å stabilisere blodsukkeret og nekte meg selv å spise mellom måltidene. Jeg har foreløbig ikke nektet meg selv å spise nok til måltidene, jeg spiser meg god og mett, men likevel går vekten sakte men sikkert nedover så noe må jeg gjøre riktig. Du må også gjøre noe med kosten din, at du trener er bra, men slanking er 90% kost og 10% trening, du blir ikke slank selv om du trener så lenge du spiser helt feil og for mye. Jeg har gått ned fra 84 til 78 kg nå, målet er 65 kg. Jeg har bestemt meg for å klare det, jeg må rett og slett bare legge om kostholdet til et kroppen min trives med. Det at jeg MÅÅÅÅÅÅÅ ha sjokolade, potetgull, boller, kjeks osv for å kose meg, det sitter bare i hodet. Man kan leve et veldig godt og tilfredstillende liv selv om man bare spiser litt snop i helgene (håper jeg), det er ihvertfall det jeg jobber med å lære meg selv. Du klarer det du også, om du virkelig vil. Anonymous poster hash: ae953...7fd
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #25 Skrevet 11. januar 2014 Hva det sier om deg? Med en bmi på 33 og mye bukfett sier det seg jo selv, du kommer inn under kategorien fedme, og det er skadelig for deg. Du har allerede utviklet diabetes 2 og det betyr at du har en kropp du må ta hensyn til, du tåler rett og slett ikke sukker og raske karbohydrater så godt som andre gjør. Jeg er selv insulinresistent, har fått den diagnosen av lege etter utallige prøver. Jeg er 15 kg for tung og har et midjemål som er skadelig høyt, så jeg vet hvordan du har det altså. Jeg prøver nå å snu tankegangen min og jobbe med saken. Jeg kan ikke sette meg ned og deppe over dette, overvekten er min egen skyld, og at jeg er insulinresisten, vel det er de kortene jeg fikk utdelt og nå må jeg leve livet så godt jeg kan med dem. Jeg har en venninne som har cøliaki, og jeg valgte i høst å sammenligne meg med henne. Hun tåler ikke gluten, og må leve på en diett som ikke inneholder dette, men hun lever da virkelig et godt liv likevel, livsglad og flott jente. Jeg tåler ikke sukker og raske karbohydrater, vel da er jeg nødt til å droppe mest mulig av det i mitt kosthold og velge leve et godt liv selv på "diett". Jeg har derfor begynt å spise grovkarbo, jeg ønsker ikke å gå helt lavkarbo, men grovt og grønt kan jeg klare. Jeg spiser aldri loff, baguetter eller slike ting og lager fullkornspasta, spiser grovt brød, knekkebrød o.l., det går greit. Spiser litt snop i helgene, det har jeg tenkt å fortsette unne meg (vi lever tross alt bare en gang ). Mitt store problem har vært småspising, og da gjerne snop, så blodsukkeret hoppet opp og ned som en jojo, jeg var nødt til å innføre måltider etter klokken for å stabilisere blodsukkeret og nekte meg selv å spise mellom måltidene. Jeg har foreløbig ikke nektet meg selv å spise nok til måltidene, jeg spiser meg god og mett, men likevel går vekten sakte men sikkert nedover så noe må jeg gjøre riktig. Du må også gjøre noe med kosten din, at du trener er bra, men slanking er 90% kost og 10% trening, du blir ikke slank selv om du trener så lenge du spiser helt feil og for mye. Jeg har gått ned fra 84 til 78 kg nå, målet er 65 kg. Jeg har bestemt meg for å klare det, jeg må rett og slett bare legge om kostholdet til et kroppen min trives med. Det at jeg MÅÅÅÅÅÅÅ ha sjokolade, potetgull, boller, kjeks osv for å kose meg, det sitter bare i hodet. Man kan leve et veldig godt og tilfredstillende liv selv om man bare spiser litt snop i helgene (håper jeg), det er ihvertfall det jeg jobber med å lære meg selv. Du klarer det du også, om du virkelig vil. Anonymous poster hash: ae953...7fd Ah jeg elsker folk som tar tak i problemet, uten dårlige snarveier og virkelig gjør noe med problemene sine!! Du er kjempe flink!! Heier på deg!! Anonymous poster hash: feaf5...677
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå