Gå til innhold

når begynner morgenen hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ukedagene starter morgenen ca kl.7. I helgene i 9-10 tiden. Storesøster er oppe i 8 tiden og lillebror sover ofte litt lenger. Jeg pleier å stå opp i 9.30 tiden. Jula tok helt av da med sene morgener hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligst kl. 7 i helgene (ca. 6.30 på hverdagene, da må vi opp for å rekke skole, jobb og barnehage).Her i huset får ingen barn lov til å stå opp klokka 5 eller 6 i helgene. Da er det fortsatt natt, og vi trenger alle å sove ut litt etter en travel uke.  Anonymous poster hash: 06e58...8fa

Kjenner at jeg blir litt nysgjerrig på hvordan dere håndhever å 'ikke få lov' til å stå opp kl 5-6 ovenfor små barn?

Kanskje min halvtannetåring er litt treig, men hun skjønner faktisk ikke konseptet med å ikke stå opp når man er utsovet og våken. Nå er det jo mørkt til kl 9, så argumentet om at det er mørkt og natt funker ikke så godt heller - ikke minst siden hennes respons på alt tilsnakk er 'bø'.

åååh så herlig :D 

"Nei, ikke lov!"

"Bø!" 

:D

Skrevet

Tidligst kl. 7 i helgene (ca. 6.30 på hverdagene, da må vi opp for å rekke skole, jobb og barnehage).Her i huset får ingen barn lov til å stå opp klokka 5 eller 6 i helgene. Da er det fortsatt natt, og vi trenger alle å sove ut litt etter en travel uke. Anonymous poster hash: 06e58...8fa

Kjenner at jeg blir litt nysgjerrig på hvordan dere håndhever å 'ikke få lov' til å stå opp kl 5-6 ovenfor små barn?

Kanskje min halvtannetåring er litt treig, men hun skjønner faktisk ikke konseptet med å ikke stå opp når man er utsovet og våken. Nå er det jo mørkt til kl 9, så argumentet om at det er mørkt og natt funker ikke så godt heller - ikke minst siden hennes respons på alt tilsnakk er 'bø'.

Dette lurer jeg også! " Det er ikke lov med morgen hos oss før 7-8 tide". Hææ? Hvordan får dere til det med småkids?

Anonymous poster hash: 8afe2...341

Skrevet

Min på 1,5 våkner mellom 5 og 6 HVER DAG. Hadde han sovet til 7 så hadde det vært luksus

Anonymous poster hash: 9f203...71a

Samme her. 1 1/2 åring som er oppe den tiden hver dag. Skjønner ikke at folk får det til. Småunger som sover til 9 og 10. Hvordan gjør dere det....? Har eldre barn også, ikke snakk om noe 10 her ikke.

Skrevet

Vi "praktiserte" det med at det ikke var "lov" å stå opp før 6.30/7.00 med eldste.. Funket overhodet ikke med andremann - hvis Han er våken så ER han våken..

Tror det kommer veldig an på barnet jeg ;)

Anonymous poster hash: a0ce6...2b7

Skrevet

Vi starter ikke dagen før ca kl 11 vi.. Gutten (på åtte år) våkner ca kl 10 og så ligger vi i senga en times tid og spiller.

Anonymous poster hash: 7b3b7...7df

Beklager for å høres ut som en ekte dib-kjerring (negativ drittkjerring mao), men det hørtes ikke ut som noen god start på dagen for meg. Sove bort halve dagen for så å starte "morgenen" med det jeg regner med er spill på pc/iPad el. Godt vi er forskjellige.

Vi starter helgemorgenene i 7/8 tida, av og til 9, og begynner dagen med god frokost og stearinlys. Passer oss utmerket.

For oss er det en utmerket start på dagen. Alle andre morgener er jo bare stress før jobb og skole, så det er helt herlig å sove til 10. (Har halve dagen gått når klokken er 10?)

Skrevet

Er jeg heldig begynner den 8. Men som regel 6-halv 7 :)

Skrevet

Ja her starter morgen mellom 4.30 og 5.30 Ikke snakk om å ligge i senga lenger. Gutten er straks tre år. Herlighet så heldige dere er. Gid jeg kunne sove til kl 7.00

Anonymous poster hash: 8118d...66e

Skrevet

Vi starter ikke dagen før ca kl 11 vi.. Gutten (på åtte år) våkner ca kl 10 og så ligger vi i senga en times tid og spiller.

Beklager for å høres ut som en ekte dib-kjerring (negativ drittkjerring mao), men det hørtes ikke ut som noen god start på dagen for meg. Sove bort halve dagen for så å starte "morgenen" med det jeg regner med er spill på pc/iPad el. Godt vi er forskjellige.

Vi starter helgemorgenene i 7/8 tida, av og til 9, og begynner dagen med god frokost og stearinlys. Passer oss utmerket.

For oss er det en utmerket start på dagen. Alle andre morgener er jo bare stress før jobb og skole, så det er helt herlig å sove til 10. (Har halve dagen gått når klokken er 10?)

Du sa vel at dere våkner 10, ligger å spiller til 11 og sen ska dere vel spise frukost ordne dere? Tja... Da synes jeg halva dagen har gått.

Skrevet

06.15, eller 07.45 på hverdagene (alt etter når jeg starter på arbeid). 08 - 09.30 i helgene.

Anonymous poster hash: 101d9...371

Anonymous poster hash: 101d9...371

Skrevet

Du sa vel at dere våkner 10, ligger å spiller til 11 og sen ska dere vel spise frukost ordne dere? Tja... Da synes jeg halva dagen har gått.

Ja, da har vi ihvertfall forskjellig oppfatning om hvor lang dagen er.

Skrevet

Dere står opp fra senga kl 11, da har mye av dagen gått, synes jeg. Nå har vel strengt tatt ikke jeg så mye jeg skulle sagt ift å sove bort halve dagen, for nå som jeg er gravid sover jeg bort halve døgnet. Halvannetåringen sover gjerne fra 18:30 til 08 og jeg legger meg gjerne 21:30 i helgene om jeg kan...! Haha!

Skrevet (endret)

I helger sover 2 åringen min gjerne til minst halv ni :D

Han legger seg 7 om kvelden.

Endret av me_87
Skrevet

Min på 1,5 våkner mellom 5 og 6 HVER DAG. Hadde han sovet til 7 så hadde det vært luksus

Samme her. 1 1/2 åring som er oppe den tiden hver dag. Skjønner ikke at folk får det til. Småunger som sover til 9 og 10. Hvordan gjør dere det....? Har eldre barn også, ikke snakk om noe 10 her ikke.

Vi nekter å stå opp med barnet før klokken er minst 7.

Det ble litt skriking i begynnelsen men nå skjønner at det er ikke noe vits å prøve å stå opp når mamma har sagt nei,for tar han ikke opp uansett.

Frem til klokken er 7 så er det natt her.

Min gutt våkner kanskje ca 6,men når ikke tar han opp så sovner han igjen av seg selv etter en stund,å da sovner han gjerne til halv ni-ni

Anonymous poster hash: f6b1c...181

Skrevet

04.50 ca, hver jævla mårra. 8 måneder gammel. Og nå som endelig storesøster har begynt å sove til sju...

Skrevet

Det ble litt skriking i begynnelsen men nå skjønner at det er ikke noe vits å prøve å stå opp når mamma har sagt nei,for tar han ikke opp uansett.

Min gutt våkner kanskje ca 6,men når ikke tar han opp så sovner han igjen av seg selv etter en stund,å da sovner han gjerne til halv ni-ni

Anonymous poster hash: f6b1c...181

Samme her, halvannetåringen våkner gjerne først kl 06, men vi tar han ikke opp, så etter noen få minutter med klynking sovner han igjen. Han har vent seg til det. Så sover han gjerne videre et par timer. Når han så våkner igjen, ligger han lenge og pludrer for seg selv før han kaller på oss.

Skrevet

Min på 1,5 våkner mellom 5 og 6 HVER DAG. Hadde han sovet til 7 så hadde det vært luksusAnonymous poster hash: 9f203...71a

Samme her. 1 1/2 åring som er oppe den tiden hver dag. Skjønner ikke at folk får det til. Småunger som sover til 9 og 10. Hvordan gjør dere det....? Har eldre barn også, ikke snakk om noe 10 her ikke.Anonymous poster hash: 8afe2...341

Min gutt våkner kanskje ca 6,men når ikke tar han opp så sovner han igjen av seg selv etter en stund,å da sovner han gjerne til halv ni-niAnonymous poster hash: f6b1c...181

Samme her, halvannetåringen våkner gjerne først kl 06, men vi tar han ikke opp, så etter noen få minutter med klynking sovner han igjen. Han har vent seg til det. Så sover han gjerne videre et par timer. Når han så våkner igjen, ligger han lenge og pludrer for seg selv før han kaller på oss.

Jeg tenker at et så lite barn som gir så fort opp å kommunisere med foreldrene har grått MYE før hn skjønte at mamma/pappa ikke responderer på behovene hans/hennes. Det er jo ikke sånn at de våkner tidlig for å plage oss!

Jeg syns det er en hårreisende form for 'oppdragelse' hvor man setter de voksnes behov foran barnas.

Skrevet

Min på 1,5 våkner mellom 5 og 6 HVER DAG. Hadde han sovet til 7 så hadde det vært luksusAnonymous poster hash: 9f203...71a

Samme her. 1 1/2 åring som er oppe den tiden hver dag. Skjønner ikke at folk får det til. Småunger som sover til 9 og 10. Hvordan gjør dere det....? Har eldre barn også, ikke snakk om noe 10 her ikke.Anonymous poster hash: 8afe2...341

Min gutt våkner kanskje ca 6,men når ikke tar han opp så sovner han igjen av seg selv etter en stund,å da sovner han gjerne til halv ni-niAnonymous poster hash: f6b1c...181

Jeg tenker at et så lite barn som gir så fort opp å kommunisere med foreldrene har grått MYE før hn skjønte at mamma/pappa ikke responderer på behovene hans/hennes. Det er jo ikke sånn at de våkner tidlig for å plage oss!

Jeg syns det er en hårreisende form for 'oppdragelse' hvor man setter de voksnes behov foran barnas.

Enig med deg. Kan ikke være riktig å gjøre det sånn. Noen av dere har altså 2 åringer som sover 14 timers netter?

Skrevet

Visst det er meg du tenker på så har ikke jeg prøvd å få han til å sove lenge om morgenen,han har bare alltid vært glad i å sove mye.

Skal jeg vekke han bare fordi han sover mye da?

Han får jo stå opp tidligere om han vil,men han velger å sove til halv ni.

Vekker jeg han før han våkner av seg selv så er han sur og grinete å ikke opplagt.

Tydligvis trenger han  mye søvn så da skal han selvsagt få det.

Skrevet

Har stått opp alt fra kl 3.30 til 8.30 (skjedd to ganger) med min nesten toåring det siste halvåret.. 

Jaja, godt de vokser opp etterhvert sier jeg bare.. 

Nå som nr 2 har kommet så har heldigvis eldste begynt så smått å våkne tilnærmet kl 6 hver morgen. 

Har virkelig prøvd det meste.. Men ingenting nytter, kan ikke tro at de som har barn som våkner sent virkelig har måttet slite for å få barnet til å sove lenge, de har bare vært heldige eller så har de tatt en virkelig skrikekur (har faktisk prøvd det også, men jeg nekter å la mitt barn ligge å skrike lenge uten respons, får skikkelig vondt inni meg når hun skriker).

Anonymous poster hash: f4e50...8a3
Skrevet

Min adhd gutt våkner 5-6. Han driver da med iPad på rommet sitt. Jeg våkner 8.30 og hviler til 9.30

Resten av gjengen sover til 10-11.

Selv 3 åringen sover til 9.30-10.

Hverdagen blir skolebarn vekt 7.30 og Asus gutt er allerede våken. Bhg barnet får sove stort sett til kl. 9Anonymous poster hash: ffbed...76c

Er ikke det veldig lenge å være alene på rommet i over 4 timer? Hvor gammel er han? Anonymous poster hash: 8e006...72a

Må barnet ditt vente over fire timer på frokost???Anonymous poster hash: 6da55...60b
Snakk om og skal sove selv, så må ungen vente med mat :(

Anonymous poster hash: 57173...cc4

Skrevet

Har stått opp alt fra kl 3.30 til 8.30 (skjedd to ganger) med min nesten toåring det siste halvåret.. 

Jaja, godt de vokser opp etterhvert sier jeg bare.. 

Nå som nr 2 har kommet så har heldigvis eldste begynt så smått å våkne tilnærmet kl 6 hver morgen. 

Har virkelig prøvd det meste.. Men ingenting nytter, kan ikke tro at de som har barn som våkner sent virkelig har måttet slite for å få barnet til å sove lenge, de har bare vært heldige eller så har de tatt en virkelig skrikekur (har faktisk prøvd det også, men jeg nekter å la mitt barn ligge å skrike lenge uten respons, får skikkelig vondt inni meg når hun skriker).

Anonymous poster hash: f4e50...8a3

Jeg er som sagt en av de som har 2 åring som jeg legger 19 å sover til ca 8.30 å jeg har aldri brukt noe skrikekur.

Virker bare rett og slett som han trenger mye søvn.

Skrevet

Visst det er meg du tenker på så har ikke jeg prøvd å få han til å sove lenge om morgenen,han har bare alltid vært glad i å sove mye.

Vekker jeg han før han våkner av seg selv så er han sur og grinete å ikke opplagt.

Tydligvis trenger han  mye søvn så da skal han selvsagt få det.

Hvis det er meg du henvender deg til, så lurer jeg på hvordan i all verden du kan tro at det er deg jeg henviser til. Jeg siterer jo de jeg svarer, og der er det ikke snakk om å vekke barnet, men å nekte å respondere på barnets behov når det er utsovet. Det er en enorm forskjell!

Skrevet

Tydligvis trenger han mye søvn så da skal han selvsagt få det.

Nei tenker vel heller på de som har barn som våkner tidlig men nekter å ta de opp fordi det ikke er morgen kl6. Ungene gir jo selvsagt opp til slutt og sovner om. De har jo ikke noe valg. Noen sier også at de går å legger seg 19 på kvelden. Jamen da er det vel helt vanlig å våkne kl 6 morningen etterpå. Ikke kl 9.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...