Gå til innhold

Baby 10 mnd sover urolig, noen som har prøvd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

å bytte rom, flytte senga til en annen plass på rommet o.l råd og tips?

Babyen sover på eget rom. Sover like urolig om jeg sover der inne.

Noen som har opplevd at babyen sover bedre på et annet rom? Fortsatt sove alene altså...

Anonymous poster hash: 90609...dc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett sengen i et hjørne kan hjelpe.

Sovepose hjalp her, samt en fast bamse som ble barnets søvnassosiasjon.

Mitt barn sov også bedre etter at hun fikk litt lys på rommet, at døra sto litt på gløtt. Da kunne hun lettere finne bamsen.

Anonymous poster hash: 67b99...f87

Skrevet

Senga står i et hjørne, bruker pose, har nattlys og favorittkos... Huff... :(

Skrevet

Hva gjør dere når babyen våkner? Hvor ofte? Får babyen mat på natta? Har dere sjekket at det ikke er noen fysisk årsak til at barnet våkner? (Ører, reflux Osv)

Anonymous poster hash: 67b99...f87

Skrevet

Vi lar henne ligge hvis hun våkner. Stort sett sovner hun igjen. Men våkner 6-7 ganger hver natt og gråter. Går kun inn om hun hylgråter.

Da roer jeg henne uten å ta henne opp, kun et par ganger jeg ha vært nødt til å ta henne opp.

Hun får i utgangspunktet ikke mat lenger, maks en flaske i så fall. Sluttet å spise om natta for noen mnd siden.

Skrevet

Flere ?

Skrevet

Hvor lenge har hun vært slik? Kan det være tenner? Separasjonsangst gjør seg som regel gjeldende ved 9-10 mnd alder, kanskje hun i en periode vil ha behov for mer trygghet og nærhet? Evt kan det hende at hun sover for mye på dagtid eller at det er noe mat hun reagerer på?

Anonymous poster hash: c44ab...6b7
Skrevet

Hmm, tror virkelig hun får nok nærhet, kos og tryggghet. Prøver å ikke overdrive heller, men la henne styre dette litt selv. Vil hun opp tar jeg henne opp, vil hun leke alene får hun leke alene. Men jeg er alltid i samme rom.

Tenner kan det jo være, men hun har fått tenner før uten å reagere sånn.

Mat, skal følge litt med på det ja.

Hun har aldri sovet godt om natta siden hun ble født. Fra nyfødt våknet hun hver halvtime. Nå våkner hun 2-3 ganger per natt, men enkelte netter er hun "hysterisk" og vi er våkne hele natta.

Hun sover ca 3 timer tilsammen hver dag, og helsesøster sier dette er nok ved 10 mnd alder. En 2 t lur og en 1-1,5 t lur. Sover ikke senere enn 16.30 og er trøtt ved leggetid. Sovner etter maks 15 min om kvelden. Noen ganger er hun hysterisk ved legging også, men stort sett går leggingen greit.

Er så ekkelt å ikke vite, håper hun ikke har vondt...

Skrevet

Hun sover mye på dagen da. Min sov 1 time i en dupp fra 9 mnd... Kutt ned der og ha siste dupp ikke så sent. Maks til 15. Legge seg 19. Hvorfor trøster dere ikke på

natt? Prøv det så kanskje hun blir tryggere. Om ikke innskjerping av soving hjelper.

Anonymous poster hash: 4708f...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...