Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Har to jenter som grunnet plassmangel må dele rom. De er 2,5 og 1 år gamle. De klarer ikke sovne før begge er rolige, Dvs at en voksen holder den minste mens de sovner. Begge våkner av alle lyder den andre lager. (Har delt rom i 2 uker nå) Minste våkner nå 3-4 ganger istede for 1 på natten. Og storesøster våkner det samme, før våknet hun kanskje 1 gang. Fra klokken 4 er de våkne begge to. Vi kan ikke fortsette å ha det sånn. De må sove, og de må dele rom. Gi meg ditt beste råd. Anonymous poster hash: 12a9f...a7c
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Dytter på denne da jeg sliter med samme problem Anonymous poster hash: 979bf...e43
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Det føltes litt bedre å se at vi ikke er alene.. Hva vurderer dere? Vurderer faktisk å legge dem samtidig ( vi gjør det allerede da storesøster så gjerne vil legge seg sammen med lillesøster, og de blir trøtte omtrent samtidig) og la dem gråte litt. Gå inn hvert femte min, evt oftere om det blir helt hysterisk. Og holde på sånn til sovner... Men er usikker på om det funker.. Anonymous poster hash: 12a9f...a7c
Appelsinpiken Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Vi legger yngste i sin seng og eldste i vår seng. Bærer eldste til sengs før vi legger oss.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 For oss har det funket å la guttene dele rom fra tidlig alder. Yngste var vel seks mnd da han "flyttet inn" til eldste. Det er alltid mørkt og kjølig pårommet. De er plassert i hver sin ende av rommet. Den ene kan våkne uten at den andre gjør det. Men det er kanskje mer tilfeldig? Mulig det går bedre hos dere når jentene blir mer vant til å dele rom? Anonymous poster hash: 77897...4de
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Vi legger yngste i sin seng og eldste i vår seng. Bærer eldste til sengs før vi legger oss. Vi gjør det samme, og syns det fungerer greit.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 De legger seg forresten samtidig. Av og til babler de litt sammen, men de sovner alltid uten problemer. Anonymous poster hash: 77897...4de
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Vi satte på lydbok når de var mindre, for da var det jevne lyder når de la seg. Og de vente seg til litt lyd. Vi ha mange lydbøker, og det er de rolige som ble satt på. Når de har hørt en noen ganger, følger de ikke med lenger men sovner fort. Sliter de med å sovne, kan de høre på lydboka. Blir ikke liggende og mase over st de ikke får sovne. Nå står lydbok fortsatt i cd spilleren, får de ikke sove eller våkner setter de den på selv. Så det fungerer veldig greit her. Nå har de delt rom så lenge, at når den ene er på overnatting hos venner, vil ikke den andre sove alene på rommet. Anonymous poster hash: 8f291...a07
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Det er en tilvennings prosess det der Det går over, tar bare noe tid, som andre her nevner, kan det å lese en bok, en lydbok eller noe rolig, dempet musikk være til hjelp, eventuelt (om det er plass) kan dere sette opp en romdeler mellom sengene, det demper lyden litt, og gir følelse av alenerom, men da bør det være romdeler man kan slå sammen etter natta og sette bort Her slet vi med det i ca 6 uker, så var det over, men når lillesøster gikk over til juniorseng, så støtte vi på nytt problem, hun gikk ut av senga si når storebror våknet, og slo han i hodet ol for å få han til å våkne og snakke med henne.. Endte med at jeg sitter inne hos de og leser en bok for meg selv, noe jeg gjorde når de ble tilvent å sove på et annet rom enn oss også
Mamma_til_2 Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 Vi legger yngste i sin seng og eldste i vår seng. Bærer eldste til sengs før vi legger oss. Vi gjør det samme, og syns det fungerer greit. det gjør vi og bare omvendt
Tonno Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Her har lillesøster på 10mnd akkurat flyttet inn til storesøster på 3år. De to første kveldene tøysa de lenge før de sovna, men går veldig bra nå. Legger de samtidig. Eldste har veldig godt sovehjerte da, våkner faktisk ikke (enda det bare er 1m mellom sengene) når lillesøster våkner og skriker etter flaske på morrakvisten!
Peggy Sue Skrevet 11. januar 2014 #12 Skrevet 11. januar 2014 Dytter jeg også, vi flytter baby inn til storesøster i kveld:-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Vi må legge yngste først, og har ikke hun sovnet når storebror legger seg, blir det rabalder lenge! De sover godt når de har sovnet, og våkner ikke av hverandre, da. Men de vekker ofte hverandre om morgenen, så våkner en, våkner alle! Minstebror sover på rommet ved siden av, så de drar med seg han :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #14 Skrevet 11. januar 2014 Så langt har vi endt opp med at vi begge er på rommet, han tar storesøster, som han har lagt hver kveld de siste 12 mnd og jeg tar lillesøster. Jg holder lillesøster til hun sovner. I kveld bestemte vi oss for at jeg skulle legge begge to. Nå sover lillesøster, mens storesøster fremdeles roper på pappa. (Siden vi begynte leggingen klokka 18). Her er det helt klart lillesøster som har det beste sovehjerte. Storesøster har alltid vert ett problem. Usikker nå på hvor lenge jeg skal la henne rope på pappa. Hun nekter at jeg legger henne. Føler at om jeg gir opp så roper hun enda lenger i morgen. Hun er kjempe sta! (Og litt trassig) Hi Anonymous poster hash: 12a9f...a7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå