Gå til innhold

Blir helt dårlig av å se hvordan politiet behandler unge, fulle jenter... :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke hun var myndig så har hun jo heller ikke lov til å drikke alkohol, men i følge loven er hun gammel nok til straff og skal straffes for lovbrudd, så kanskje det var greit at foreldrene fikk hente henne på stasjonen da? Man må jo lære...

Anonymous poster hash: 2d17d...5a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal være så glad for Norskt politi. De gutta som er ute her i Argentina skal du ikke leke med. Korrupte er de også .

Skrevet

Ting politifolk vet

( og ting politifolk vil at du skal vite)

Iblandet en god slump sarkastisk (og krass) humor og ispedd noe alvor, i tilfeldig rekkefølge:

• Du kan ikke snakke deg ut av et forenklet forelegg (bot), men det er som regel ikke noe problem å snakke deg inn i et.
  • Hvis det ikke står om liv, ikke mas på meg om småting hvis jeg har hendene fulle. Hvis jeg ligger på bakken og slåss, får du spørre noen andre hvor 21-bussen går fra.
  • Hvis noen er villig til å stjele tingene dine, er de villige til å knuse bilruten din også. Slutt å legge verdisakene dine åpenlyst i bilen.
  • Hvis jeg spør hvilken dag eller måned du er født, og du må tenke på det, vet jeg at du lyver.
  • Hvis du har «lånt» bilen av en «kompis» så er det faktisk ikke urimelig å forvente at du kan etternavnet hans.
  • Når du og guttungen møter meg på gata, ikke si: «pass deg eller så setter han deg i fengsel». Vi har allerede nok av folk som er skeptiske til oss. Si heller at politet er til for å hjelpe.
  • CSI & The Shield er ikke dokumentarer. Det er en grunn til at de blir kalt «dramaserier».
  • Jeg trenger ikke å vite hva som skjedde forrige uke, forrige måned eller i fjor. Jeg trenger å vite hvorfor jeg er her akkurat NÅ.
  • Alle (som ikke er politi) vet hvordan de skal gjøre jobben min bedre enn det jeg gjør…
  • Nei, vi kan ikke kjøre deg hjem.
  • Alle vil være politi, men bare når det passer dem.
  • Når du truer med å «grisebanke» meg, husk følgende:

1) dette er det jeg jobber med hver dag, og jeg får ikke betalt for å tape;

2) jeg har diverse leketøy i beltet for å oppnå #1, og;

3) selv om du skulle klare å «grisebanke» meg, er det som regel en masse andre politifolk på vei, og de kommer ikke for å gi deg skyss hjem. Tenk.

• Bare fordi noen blir funnet «ikke skyldig», betyr ikke at de ER uskyldige.
  • Nei jeg vet ikke hvem du er, og jeg bryr meg ikke heller. Det samme gjelder for hvem moren/faren/slektningen din måtte være.
  • Uansett hvor mange actionfilmer du har sett, så kan du ikke si meg hva slags våpen som ble avfyrt ved å høre på lyden av skuddet. Hvis du forteller meg at du hørte lyden av to skudd fra en Glock, kommer jeg ikke til å synes at du er kul og våpenkyndig. Jeg kommer til å tenke at du er en tufs.
  • Hvis du hadde låst sykkelen din, hadde den kanskje ikke blitt stjålet.
  • Nei, jeg har ikke noe bedre å ta meg til. Joda, det hender jeg arresterer ordentlige kjeltringer også.
  • Når du ser en politimann som har stanset en bil (eller har en mistenkt i håndjern), er det generelt sett ikke en god ide å kreve svar på hvorfor «vi» ikke kom når du ringte oss om en slåsskamp på Fagernes tre år tilbake. Hvis du allikevel insisterer, ikke forvent et høflig og utfyllende svar på hvorfor vi ikke har tid til deg akkurat nå.
  • Hvis du tror at du klarer å lufte ut all hasjrøyken av bilen før vi kan lukte det, lykke til.
  • Ingen i verdens samlede historie, har noen gang bare tatt «et par pils» og kommet i kontakt med politiet under omstendigheter hvor mengden inntatt alkohol har vært en faktor.
  • Hvis du blir stoppet for å ha kjørt i 135 km/t i en 60-sone, lønner det seg definitivt ikke å starte samtalen med «hvorfor faen stopper dere alltid meg’a?».
  • Nei, jeg stopper deg ikke på grunn av hudfargen din, men fordi du kjører forbi all køen i kollektivfeltet.
  • Hvis du slår ektefellen din foran ungene dine, vil dine unger slå sine ektefeller foran deres barn.
  • Å arrestere noen som ikke vil, ser ALDR pent ut. For «mannen i gata» vil ALL bruk av makt se overdreven ut. Publikum har jevnt over ingen erfaring med, eller formening om hva voldsutøvelse innebærer. De henter sine referanser fra en lenestol foran et fjernsyn. Virkeligheten er nærmere hva du ser COPS. Det finnes ingen «magiske teknikker» hvor vi kan kaste håndjern på folk. Maktbruk vil alltid se brutalt og jævlig ut. Å rope «pol’tivold, jeg filmer!» kommer ikke til å forandre virkeligheten.
  • Politiarbeid er….å skrive rapporter.
  • Politifolk vet at du betaler skatt, og at skatten betaler lønna vår. Hold deg fast Einstein: Politifolk betaler også skatt..
  • Når du ser en politimann komme gående, er et høflig «hei, hvordan går det?» mye bedre enn; «nå har´em kommet for å hente deg Rolf!!», eller å strekke armene i været og rope «det vakke´ meg!». Du unngår iallefall å bli oppfattet som en tulling.
  • Hvis jeg sikter på noen med pistol, eller bare har en pistol i hånda, så er det ikke lurt å spørre om hva som skjer. Det er lurt å holde seg unna.
  • Nei, jeg kjenner ikke fetteren din som er politimann i; (fyll inn sted).
  • Nei vi har ikke skriftlig «ransakingsordre», og ikke trenger vi en heller. Vennligst flytt kroppen Deres.
  • En politisperring betyr: «nei, du kan ikke gå her». Det betyr IKKE: «du er spesiell, regler gjelder ikke for deg, gå forbi»
  • Vi jobber ofte i miljøer der hvor vi er de eneste som må følge regler.
  • «Slutt å gjøre motstand» betyr at du skal slutte å gjøre motstand. Det betyr ikke at du skal rope: «jeg gjør ikke motstand», samtidig som du bruker alle muskelfiber du har i kroppen på å komme deg vekk.
  • Selv om du har håndjern på, betyr ikke det at du ikke ender opp på bakken hvis du forsøker å sparke eller skalle en politimann. Vi gjør ikke unntak for damer som biter heller.
  • Selv om du har nødblinken på, betyr ikke det at du kan parkere midt i fotgjengerfeltet for å gå på 7-11. Selv ikke om du bare «må» ha melk.
  • Hvis du snakker til meg, og samtalen begynner med «jeg kjenner rettighetene mine, og du har ikke lov til å…», vil du raskt bli et offer for egen uvitenhet.
  • Alle elsker brannvesenet.

Anonymous poster hash: 1ccc5...b45

Skrevet

Politiet i Norge er over loven og kan gjøre som de vil uten å bli straffet!

Se på obiora saken der politiet klarte å drepe han i baksetet på politibilen! Saken ble såklart henlagt.

Utøya er ett annet eksempel. De brukte jo evig lang tid på å komme seg over, hadde det et i hvilket som helst annet land hadde de nok kommet seg over mye mye før, og mange liv ville blitt spart.

Den saken i Bergen med han Cane(?) som ble dradd ut av bilen av sivilpolitiet og banket opp, selvfølgelig ble saken henlagt.

Og hva med den politimannen som kjørte i 200 km/t som slapp unna straff for man må jo skjønne at man må prøve bilen og se hvor fort det går.

Har ingen tillit til politiet, har selv vært sammen med en politimann og herregud alt det han fortalte!! 80% har svin i skogen..

Anonymous poster hash: 05b3a...546

Obiora saken er heller et bevis på at politiet i Norge ikke har noen rettigheter.

Når noen lager problemer i offentlige bygg (Vi har sett hvordan utfallet kan bli når sinte mennesker blir nektet trygd) og politiet må bruke makt for å få personen under kontroll så er det ingen andre enn den som bryter loven i utgangspunktet som har skyld om noe går galt.

Om jeg blir skutt i det jeg truer et annet menneske er skylden MIN, ikke politiets.

Anonymous poster hash: 268d7...273

Gjest suzette
Skrevet

Hun lyse jenta med det smertefullt korte skjørtet? i Haugesund?

Skrevet

Politiet i Norge kan kritiseres for så mangt, men unødvendig bruk av vold er IKKE en av de tingene.
Derimot sentralt kan vi kritisere innsparinger, byråkrati osv.
Politimennene i Norge blir påført alt for mye papirarbeid, i forhold til både den kompetansen de har pluss at de blir tatt fra gata for å jobbe med papirmølle.

JA til mer synlig politi i gatene.

NEI til sparing...

Anonymous poster hash: 2d17d...5a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...