Gå til innhold

Har en baby på 2 uker som ikke vil ta flaske. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullammer, men en dag neste uke er jeg opptatt på skolen og har ikke mulighet til å amme på 5 timer. Kan se for meg det blir mye søl om far må gi 100ml fra kopp ;)

Noen tips?

Har merka calma flaske, den som er formet som brystvorten.

Anonymous poster hash: f2463...4d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ta permisjon fra studiet og vær mamma for barnet ditt

Anonymous poster hash: 2aab2...452

Skrevet

Da får han ty til med skje, evt prøve forskjellige typer flasker..

Anonymous poster hash: 48b5c...464

Skrevet

Det er ikke alltid det er så lett, da. Man skal jo bli ferdig en gang også. Mange har ikke noe valg.

Jeg vil også tro at det er lettere å få lest og skrevet oppgaver med en baby i huset (som sover mye) enn en 1-åring (som raser rundt).

Dessuten er jo permisjonstiden en flott mulighet til å ta et fag eller to ;)

Hi: Ta med deg babyen, da vel. Jeg hadde med meg babyen på forelesninger da han var 7 uker gammel og det gikk strålende!! Bare snakk med den som foreleser først og få godkjenning ;) Babyen sov seg igjennom forelesningene (i likhet med mange av mine medstudenter), vi ammet nå og da (pass på at du har med rikelig med mat og drikke) - ikke noe problem :)

Lykke til med studiene!

Skrevet

Ta med deg babyen. En så liten en sover bare likevel :)

Skrevet

har du prøvd forskjellige flaskemerker. vet mange som plages med dette har hatt hell med tommee tippie flaskene

Anonymous poster hash: c32e8...a06

Skrevet

Ta med babyen, ja. Lenge til det blir problematisk med baby i forelesningssalen.

Skrevet

Min tok heller ikke den flasken, eller avent. Den eneste som fungerte var MAM

Anonymous poster hash: 702e0...446
Skrevet

viktigere at du ta være på barnet ditt og stopper og gå på skolen 1 år

Anonymous poster hash: 796c8...b87
Skrevet

Er det bare en dag neste uke eller er det fast fremover? Har du eksamen? Da får du jo ammefri, men mulig det er litt seint å søke om det nå. Hvis det er et engangstilfelle ville jeg nok gått for kopp. Da blir ungen din mindre forvirret og er den sulten nok sier den nok ja takk til det også. Jeg tok selv eksamen med tre uker gammel baby, var faktisk null stress. Også var det veldig deilig med ammepause midt i eksamen :) Eventuelt, kan far ta med baby til lærestedet også kan du amme i pausene? Det var slik vi løste det, gikk veldig fint!

Skrevet

Ja, ta permisjon fra studiet og vær mamma for barnet dittAnonymous poster hash: 2aab2...452

Herregud for et usaklig svar !!

Skrevet

Hvis det er bare en dag nå, så ville jeg brukt kopp eller latt far være med på skolen. Er det fast en gang i uka, så hadde jeg prøvd med en annen flaske og om ikke det går heller, satset på kopp nå og gjort et nytt forsøk om et par uker.

Anonymous poster hash: ebf52...44c

Skrevet

Få far til å komme til studiet ditt og så kan du amme i pausen(e)? Vet det ikke er ideelt men det gjorde min samboer med vårt første barn.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å reist fra mitt 2 uker gamle barn, og vært borte i fem timer, samtidig som jeg var usikker på om det fikk i seg mat! Nei, mitt barn skal få mat når hun er sulten hun, og bli helt mett skal hun også få lov til. Godt vi er forskjellig ja!! :)

Anonymous poster hash: a6b5f...c80

Skrevet

Hi her.

Er snakk om kun 1 dag i løpet av hele semesteret ja.

Er en ferdighetsprøve på 5 timer, som gjøres i grupper, så jeg kan ikke ta ammefri under prøven.

Far skal være med på skolen.

Hvis hun ikke tar flasken tar i løpet av uken, får han varme opp mm å gi med skje/kopp. Er snakk om kun 1 mating. Og jeg skal amme før og etter prøven.

Takk, til dere som svarte meg skikkelig, og ikke prøver å få meg til å føle meg som en dårlig mor!:)

Anonymous poster hash: f2463...4d1

Skrevet

Prøv en annen type flaske. Her var det kun avent sine som gjaldt.

Skrevet

Gi med sprøyte evt. :)

Anonymous poster hash: e1ea6...689
Skrevet

viktigere at du ta være på barnet ditt og stopper og gå på skolen 1 år Anonymous poster hash: 796c8...b87

#9: Kanskje du skulle vurdert litt mer skole slik at du kunne lært deg å skrive korrekt?

Anonymous poster hash: 47558...5bd

Skrevet

OMG for noen latterlige svar du får. Flott at du gjør dette og skaper en sikker fremtid for ditt barn!! Kjempe sterkt gjort av deg!! Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 773bc...694

Skrevet

Fantastisk lite konstruktivt svar!

Hva får du igjen for å svare sånn?

Tror ikke jeg tar mye feil om jeg tipper at du ikke har studert så mye selv?

Noen ser litt lenger enn nesen rekker og gjør sitt for å skaffe seg et bra levebrød sånn at de kan forsørge barna sine. Det er snakk om 5 timer en gang! Skjerp deg!

Anonymous poster hash: 56a74...ad6

Skrevet

Ene barnet mitt tok ikke flaske om jeg var i nærheten. Har du latt far forsøke og du oppholder deg i et annet rom? Småbabyer har super luktesans :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...