Bustetroll Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 (endret) Jeg ble bare satt ut av en kommentar der en på 165 mente hun var FEIT (Ja, hun brukte store bokstaver) da hun veide 65 kg...Jeg vet nå at alle har forskjellig syn på hva som er tynt, lubbent, feit, osv.Men kjære... Det finnes i alle fall en halvveis fasit, og her er min:Anorektisk:Tynn: (ukjent, livingdoll og fotballfrue, for å gi noen "kjente eksempler") Former: Lubben:"Feit": Dere som kaller Fotballfure anorektisk. Hva tenker dere når dere ser bilder av de som faktisk er anorektikere? Alle har forskjellig syn på kroppen, og her inne vet jeg i alle fall det er store forskjeller.. Vet at mange her inne betraketer "lubben" kroppen som en normal kvinnekropp.Og mange som betrakter "tynn" kroppen som anorektisk..Jeg liker ikke å bruke ordet "feit" egentlig. Har en gang vært "feit" selv, så jeg vet hvordan det føles å bare lese det ordet.. Men, så brukte jeg det alikevelMå jo lure litt.. Er de fleste enige i dette "bildet"? Endret 10. januar 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Hun med slipset er fin. Hvordan enig mener du, jeg er ikke enig med alle bildene nei? Anonymous poster hash: 96e93...c48
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Hu derre i gullbikinin er meg altså Visste ikke at jeg hadde en tvilling jeg med kliss lik bikini
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 jeg syns hun med slipset og sort undertøy hadde flott kropp. samme med hun med aprikosfarget bikini. kanskje litt tynn rundt hofter, men det så ikke usunt ut likevel Anonymous poster hash: a8d04...4da
Gjest MMJ Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Litt lei av at vi skal "proppe" oss selv full av dårlig samvittighet, gi oss selv dårlig selvfølelse fordi vi ser ut som vi gjør. Greit ta noen grep, jeg skal begynne rokke siden det er ubehagelig når magen klumper seg over buksekanten når jeg setter meg :/ Men jeg har ingen mål om å bli "TYNN". Hvorfor skull jeg det? Hvorfor er det noen mål? Synes det er fint vi ser forskjellige ut. Det prøver jeg også lære mine barn, vi er forskjellige, ingen er mer fine eller mindre fine enn andre.
Bustetroll Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2014 jeg syns hun med slipset og sort undertøy hadde flott kropp. samme med hun med aprikosfarget bikini. kanskje litt tynn rundt hofter, men det så ikke usunt ut likevel Anonymous poster hash: a8d04...4da Hun ed aprikosfarget er livingdoll.no Elise. Jeg hadde glemt 3 bilder i kategorien "tjukk". De kom nå.
Bustetroll Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2014 Hun med slipset er fin. Hvordan enig mener du, jeg er ikke enig med alle bildene nei? Anonymous poster hash: 96e93...c48 Nei det er jo tusenvis av eksempler.. Jeg hadde forsåvidt glemt "tjukk" kategorien. Den er lagt til nå.
Bustetroll Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2014 Litt lei av at vi skal "proppe" oss selv full av dårlig samvittighet, gi oss selv dårlig selvfølelse fordi vi ser ut som vi gjør. Greit ta noen grep, jeg skal begynne rokke siden det er ubehagelig når magen klumper seg over buksekanten når jeg setter meg :/ Men jeg har ingen mål om å bli "TYNN". Hvorfor skull jeg det? Hvorfor er det noen mål? Synes det er fint vi ser forskjellige ut. Det prøver jeg også lære mine barn, vi er forskjellige, ingen er mer fine eller mindre fine enn andre. Ikkesant! Jeg også irriterer meg over den magen ... buksekanten gnager osv. Jeg syntes så mange kropper er fine.. Jeg elsker elise sin (hun i aprikosbikinien) og fotballfrue. Samtidig som hun med slipset har en helt fantastisk kropp. Alle kropper er fine på sin måte. Man må finne den man selv trives best med. Ikke velge utifra blader. (Litt ironisk nå som jeg har gitt den optimale guiden:P)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Huff jeg har helt galt selvbilde. Føler meg egentlig ganske flott, men ser nå at jeg er i tjukk-kategorien 😞 I morgen starter jeg !!! Trening og mindre mat .., Anonymous poster hash: 7a0b3...b61
Bustetroll Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 10. januar 2014 (endret) Huff jeg har helt galt selvbilde. Føler meg egentlig ganske flott, men ser nå at jeg er i tjukk-kategorien I morgen starter jeg !!! Trening og mindre mat .., Anonymous poster hash: 7a0b3...b61 De er da ganske flotte de også Tjukk er ikke synonymt med stygg eller feil, vet du Endret 10. januar 2014 av Bustetroll
Følelsesvims Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Jeg ville lagt inn "slank" et sted mellom tynn og former, men kommer ikke på noen gode eksempler i farta
Bustetroll Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 10. januar 2014 Jeg ville lagt inn "slank" et sted mellom tynn og former, men kommer ikke på noen gode eksempler i farta Jeg vurderte det... Men de bildene jeg da hadde plukket ut som "tynne" Hadde jeg fått kjeft for, for de burde ligget under anorektiske, osv. Derfor tok jeg en mellomting mellom slank og tynn.
Følelsesvims Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Jeg fikk meg forresten en skikkelig aha-opplevelse i jula om hvor mye jeg faktisk har blitt påvirket (og jeg regner meg selv som rimelig bevisst over alt som er mulig med retusjeringer osv). Leste gamle moteblader (og ikke eldre enn tidlig 2000-tall), og fy flate hvor mye tynnere modellene har vært, og hvor mye som har skjedd innenfor bildebehandling! Ei jente som jeg husker jeg synes så flott ut da jeg var på den alderen, og som jeg ville kle meg som og være som, synes jeg nå var på grensen til lubben Påvirket blir man jaggu...
Bustetroll Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 11. januar 2014 Jeg fikk meg forresten en skikkelig aha-opplevelse i jula om hvor mye jeg faktisk har blitt påvirket (og jeg regner meg selv som rimelig bevisst over alt som er mulig med retusjeringer osv). Leste gamle moteblader (og ikke eldre enn tidlig 2000-tall), og fy flate hvor mye tynnere modellene har vært, og hvor mye som har skjedd innenfor bildebehandling! Ei jente som jeg husker jeg synes så flott ut da jeg var på den alderen, og som jeg ville kle meg som og være som, synes jeg nå var på grensen til lubben Påvirket blir man jaggu... ja det er sikkert og visstt!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #16 Skrevet 11. januar 2014 Jeg synes faktisk at de du beskriver som tynne egentlig er normale.. Hvis vi går noen år tilbake i tid var det helt normalt å være sånn som de tynne, men vi blir tyngre og tyngre og da flyttes vel grensene for hva som regnes som normalvektig. Anonymous poster hash: 815d3...af8
Følelsesvims Skrevet 11. januar 2014 #17 Skrevet 11. januar 2014 Jeg fikk meg forresten en skikkelig aha-opplevelse i jula om hvor mye jeg faktisk har blitt påvirket (og jeg regner meg selv som rimelig bevisst over alt som er mulig med retusjeringer osv). Leste gamle moteblader (og ikke eldre enn tidlig 2000-tall), og fy flate hvor mye tynnere modellene har vært, og hvor mye som har skjedd innenfor bildebehandling! Ei jente som jeg husker jeg synes så flott ut da jeg var på den alderen, og som jeg ville kle meg som og være som, synes jeg nå var på grensen til lubben Påvirket blir man jaggu... Hvor mye tynnere modellene har BLITT, så klart...
Følelsesvims Skrevet 11. januar 2014 #18 Skrevet 11. januar 2014 Jeg synes faktisk at de du beskriver som tynne egentlig er normale.. Hvis vi går noen år tilbake i tid var det helt normalt å være sånn som de tynne, men vi blir tyngre og tyngre og da flyttes vel grensene for hva som regnes som normalvektig. Anonymous poster hash: 815d3...af8 Jeg er forsåvidt - delvis - enig. MEN, de tynneste har blitt tynnere (og flere). Samtidig som de tyngste har blitt tyngre (og flere). Jeg får ikke på meg klærne moren min brukte da hun var på samme alder... Nå er jeg litt større, men alikavel. Beste målet på det synes jeg er overarmstykkelsen. Hvis man ser på gamle bilder av pin-up-modeller og filmstjerner ser man at mange av dem har ekstremt tynne overarmer - og det får man stort sett ikke uten å være veldig tynn. Er forøvrig mye kragebein hos en del av dem og... Og Marilyn Monroe, som jo nevnes som det store eksempelet på at "menn vil ha litt å ta i", hadde en midje på omtrent 50-60 cm. (Hun hadde dog ekstreme mål). Med mine 160 cm kan jeg veie fra omtrent 48 til omtrent 65, og fremdeles regnes som normalvektig. Jeg er nå omtrent 65, og regnes som slank (kanskje mest fordi jeg har ganske definert midje). På et eller annet tidpunkt må nok samfunnet akseptere at normalspekteret faktisk er stort, og at et ekstremt tynt skjønnhetsideal ikke er helt heldig. Men at man skal akseptere et "kroppsideal" hvor kvinner har større midjemål enn hoftemål, synes jeg ikke noe om - for det er faktisk usunt. Og der vil noen være heldigere enn andre. Livet er urettferdig, sånn er det bare, noen må jobbe mer enn andre. En liten epistel helt på tampen før jeg legger meg, men... Håper det var sånn noenlunde forståelig
Følelsesvims Skrevet 11. januar 2014 #19 Skrevet 11. januar 2014 Trøtte hjernen min prøvde vel egentlig å komme frem til noe som er så enkelt som at: Kanskje vi har gått litt langt i "tynnhetshysteriet" med negativt fortegn? At de som er "normalt" tynne automatisk stemples som "sykelig tynne"...? Tror nok også normalitetsbegrepet har blitt forskjøvet i retning av flere kilo enn tidligere.
monson Skrevet 11. januar 2014 #20 Skrevet 11. januar 2014 Jeg synes "former kategorien" er finest. (Så lenge man er trent.)
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 11. januar 2014 #21 Skrevet 11. januar 2014 Jeg synes du bommer litt på enkelte av dem du har puttet i ulike kategorier. Det hjelper ikke til å redusere kroppspresset det heller!
Cruella De Vil Skrevet 11. januar 2014 #22 Skrevet 11. januar 2014 Jeg må gå mot strømmen her og si at de du har kategorisert som "former" er de jeg anser som "normale"/"slanke". De du har i "tynn"-kategorien mener jeg er helt på grensen til sykelig tynn (gjelder ikke alle, selvsagt, men mange som vil falle under denne kategorien ut fra bildene du har valgt, mener jeg er på grensen til å få en sykelig kropp). Jeg tror alder har endel å si her i forhold til hvordan vi ser på oss selv og andres kropper, vi som ikke er blant de yngste på forumet setter nok mer pris på det jeg mener er normale kropper enn de yngre, som foretrekker så tynne kropper som mulig (men ikke anoreksi)? Bare en personlig teori, det er jo lov å slenge ut sånt her. For øvrig, til dere som snakker om at modellene var så utrolig mye tynnere før, ikke glem at hvis bare bare går noen tiår mer tilbake, var modellene mye mere formfulle, da var f.eks. Marilyn Monroe idolet. (Og man kan gå lengre tilbake i tid og se på alle formfulle malerier fra tidligere tider, men da må jeg friske opp historiekunnskapene mine igjen, og det gidder jeg ikke nå ).
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #23 Skrevet 11. januar 2014 Hun i den sorte bikinien er slik jeg ser ut. Hun i den stripete bikinien er grensa på normal, fra orange bikinien og oppover er for mye fett på kroppen. Ligger som polstring i klumper jo. Hvor mange på 50 tallet så sånn ut uten å evt være gammel? Livstil og overforing gjør at mange er større enn de trenger nå. Anonymous poster hash: 0d713...1f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå