Gå til innhold

Ditt beste holde-det-ryddig-tips? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt er: skjult lekeoppbevaring! Hadde alle leken stående framme på hylla før, ALT lå utover huset ved dagens slutt. Nå har jeg kjøpt en sånn benk med stor skuffe under fra ikea, 3 åringen vet at lekene er der men henter de ikke opp så ofte. Har noen favoritter stående framme, og skifter de ut. Som oftest de lett tilgjengelige som blir lekt med.

Hva er ditt?

Anonymous poster hash: 120a4...59c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri gå tomhendt noe sted. Skal du opp, ta med deg noe rent tøy, skal du inn på kjøkkenet, ta med deg skitne kopper, skal du på do, rydd tre legeklosser på veien.

Anonymous poster hash: bb7fb...b3b
Skrevet

Legg ting tilbake på sin faste plass umiddelbart etter bruk og ha lav terskel for å kaste/gi bort/resirkulere ting du ikke bruker :)

Skrevet

Kast alt du aldri bruker og ha faste plasser til ting.

Anonymous poster hash: 6e5d4...252
Skrevet

Smårydder hele tiden. Går aldri tomhendt ut av et rom. Og rydder alltid minst en ting i der rommet jeg befinner meg i.

Har gode rutiner.

Anonymous poster hash: 051cc...232

Skrevet

alt bør ha en fast plass.da går ryddingen fortere og man finner det man trenger kjapt uten å måtte lete i rot eller rote mens man leter

Anonymous poster hash: 48ee6...bd7

Skrevet

Giftet meg med en ekstremt ryddig mann med støv på hjernen. Rekker aldri å rote før han er der:)

Anonymous poster hash: 7b545...ce8

Skrevet

rydd vekk det som ble brukt ila dagen etter legging, ikke lov å slenge seg på sofaen før det er gjort :) ellers blir det ofte veldig tiltak å reise seg for å rydde senere på kvelden.

Anonymous poster hash: fd7a9...050
Skrevet

Samme som over her. Etter småen er lagt, mens jeg venter på at han skal sovne, tas det en nullstilling av huset. Alle leker og ting legges på plass og kveldsmaten ryddes bort før kjøkken og bad vaskes over raskt. Tar toppen 5min :-)

Skrevet

Vasker du kjøkkenet og badet HVER DAG?

Anonymous poster hash: e0127...2f0

Skrevet

Vaskehjelp! Eneste jeg har prøvd som har gitt varige resultater. Alt må ryddes før hun kommer, og hun kommer en dag i uken. Er mye lettere å sortere og rydde når alt annet er rent og pent. Har hatt det strøkent de siste fem årene ;)

Anonymous poster hash: 85aa3...dd2

Skrevet

Vasker du kjøkkenet og badet HVER DAG?

Anonymous poster hash: e0127...2f0

Det er vel vanlig å vaske kjøkkenbenken daglig? Jeg vasker over den hver gang vi har laget mat...Noe annet er ganske uhygienisk. Badet vasker jeg over når det trengs.

Anonymous poster hash: dc9ec...3fa

Skrevet

Her har alt en fast plass. Da er det mye lettere å rydde. Tar også ting etterhvert.

Anonymous poster hash: dc9ec...3fa

Skrevet

Rydd litt hele tiden, ikke ha for mange ting (gi bort, eller kast det som ikke brukes)

Anonymous poster hash: 5a0a3...1e2
Skrevet

Smårydder hele tiden, hele dagen, særlig i helgene! Blir helt sprø, men jeg tåler ikke rot, og har fire barn og en mann som roter. Lær barna å rydde etter seg. 

Anonymous poster hash: bd9c1...2c0
Skrevet

Gjør ting med en gang! Da blir det ikke rotete. Altså: sett på plass skoene og heng opp jakken i gangen med en gang du kommer inn. Rydd av bordet og ta oppvasken rett etter mat, heng opp klesvasken med en gang den er ferdig. osv..

Anonymous poster hash: ec349...4af
Skrevet

Ett råd: Ikke har for mange ting..... Mye ting = mere rot og støv.

-Småryddig hjelper. F. eks. ha en liten kurv på vaskerommet(kjøkken, bad, osv) til nips og mynter. Mye lettere å få et ryddig inntrykk

-Ha en fast plass/kurv på kjøkkenet som du samler post og regninger

-Hver gang du er på badet, ta med deg skittentøyet inn på vaskerommet

-Gå igjennom hvert rom i huset, og ta med deg alt du finner av søppel

-Ha kun de skoene/jakkene du bruker i ganga - jo mindre, jo bedre

-Brett pleddene fint i sofaen/ i ei kurv, og ordne putene, da ser det 100 ganger bedre ut :-)

Anonymous poster hash: 3a1f3...7dd
Skrevet

Ingen mellomlandinger! Om du har brukt en ting, så legg den tilbake der den hører til med en gang. Alle "jeg legger den her så lenge" skaper rot.

Vi har også noe i familien som vi kaller 10 eller 20, alt ettersom. Det vil si at vi f,eks når vi spiser middag, bestemmer at alle rydder 20 ting før de starter med noe annet. Det tar 3 minutter, og vips- så er det ryddig. Det er lett å få ungene med på, for dt er konkret og avgrenset, og mye enklere å si ja til enn den evinnelige, eviglange, uendelige "gå og rydd" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...