Gå til innhold

Hva tenker dere om at barna bor hos hver sin forelder ved samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke "offisielt" ha en hver hvis det er NAV-penger dere er ute etter, men la de få være sammen ei uke til mor og sammen ei uke til far?

Synes det er forferdelig å skille søsken slik.

Anonymous poster hash: 89ac0...819

Enig i at det er forferdelig å skille søsken, men det er ikke spesielt smart å foreslå trygdesvindel for folk heller... Løsningen du skisserer gjør at de begge risikerer fengsel og tilbakebetalingskrav fra nav.. Smart? Nei, absolutt ikke... 

Anonymous poster hash: 56163...99a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt tragisk, tenker jeg..... Å skille et søskenpar er det verste jeg hører om når jeg sitter og behandler samværssaker.. Du ødelegger et søskenforhold, og hvis søsknene ikke har noe særlig godt søskenforhold, blir det i alle fall ikke bedre. Verste eksemplene på søskendeling jeg har sett er der et foreldrepar har et søsken hver, annenhver uke. Søsknene traff "aldri" hverandre. Kun ved spesielle anledninger. Jeg tror også at eldstemann vil synes at du favoriserer minstemann veldig....

Anonymous poster hash: a0855...79c

Anonymous poster hash: a0855...79c

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke ha begge barna sammen annen hver uke? Evt annen hver uke for den eldste og litt mindre samvær hos far fr den yngste til hun i starten? Tror du ikke barna kommer til å lure på hvorfor de ikke ble "valgt" hvis dere velger løsninger i hovedinnlegget?

Anonymous poster hash: 5838c...444

Skrevet

Forferdelig egoistisk av dere foreldre!!! Blir forbanna på vegne av to uskyldige små.

Skrevet

Jeg tenker at det er en dårlig løsning. Trist for søsken å skilles slik. Tror det er godt for dem å ha hverandre i dagliglivet.

Anonymous poster hash: 3f4f6...eee
Skrevet

Har hatt det slik i vår familie. 4 søsken, 2 og 2 med samme mor, alle samme far. To bodd sammen med mor, to delt hos far og mor. De som har bodd sammen har best og nærmest kontakt. For noen kan det være gull verdt å ha søsken å støtte seg til!!

Anonymous poster hash: de7fc...99d

Skrevet

Jeg er skilsmissebarn med en eldre bror. Jeg bodde med pappa og broren min med mamma. Vi var sammen hver helg. Dette skjedde da jeg var 9 og broren min 12. Mamma og pappa bodde i gåavstand fra hverandre og skiltes ikke som uvenner. Kan ikke huske noe fælt med det der og da. Men nå er jeg 25 og han 28 og tror at vi kanskje kunne hatt et tettere forhold om vi hadde bodd sammen, men vi har det fortsatt veldig bra. Vil også ta med at mamma og pappa var ikke kjempe strenge på hvor vi var, hadde jeg lyst en dag etter skolen å dra til mamma så fikk jeg lov til det. Men det er nok ikke den mest ideelle løsningen.

Anonymous poster hash: bca4a...153

Skrevet

Tenker at slikt bare er greit om barna er mye eldre.

Vi var tre barn hvor eldste på 16 bodde hos faren, og oss jentene var 15 og 11. Da er det ikke så farlig og vi mistet ikke kontakten av den grunn.

Så små barn som dine er jeg derimot skeptisk på.

Anonymous poster hash: 987a8...8d0
Skrevet

Jeg kjenner noen som har gjort det. På en måte like greit. Mora dreit i eldstejenta, og skrev hun fra seg før de fikk flere barn og før de gikk fra hverandre. Hun ønsket seg nemlig en gutt. Så hun skrev papirer på at hun ikke ønsket jenta om de gikk fra hverandre. Så kom gutten. Han ble skikkelig favorisert av mora og hu satte datteren til side. Faren forgudet begge barna fra dag en. Når de gikk fra hverandre tok hun gutten å dro. Hun ville ikke ha jenta, akkurat som hun hadde sagt tidligere. Så far har samvær med gutten annenhver helg, hun har samvær med jenta ett par ganger i halvåret.

De skriver aldri om det barnet de ikke har, og lever hvert sitt liv med hvert barn. Far ønsker egentlig begge, men får ikke sønnen.

Trist hele greiene, selv om barna har det bra hos forelderen sin. Men de kjenner ikke hverandre selv om de er to tette, og har absolutt ikke noe søskenforhold pga sin mor. De fungerer som alenebarn dessverre.

Anonymous poster hash: e992c...759

Skrevet

Vet om et foreldrepar som gjør dette. De har 2 barn, moren ville ikke ha sønnen din fordi det var så stress, så han bor hos faren sin, men moren har datteren sin hos deg, og så er de hos hverandre ( altså søskene er sammen) annenhver helg. Kan legge til at denne moren allerede har fått et nytt barn med en ny mann, og faren har fått 2 nye barn med en annen kvinne, og det verste av alt er at begge foreldrene er lite i stand til å være foreldre.....:( Moren har hatt barnevernet på nakken vet jeg.

Anonymous poster hash: a0f27...f73
Skrevet

Dette høres ut som en utrolig dårlig idé. Først skal familien, den trygge og gode basen brytes opp. Også skal man miste søskenet sitt i tillegg.

Anonymous poster hash: 4464e...88f

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke "offisielt" ha en hver hvis det er NAV-penger dere er ute etter, men la de få være sammen ei uke til mor og sammen ei uke til far?

Synes det er forferdelig å skille søsken slik.

Enig i at det er forferdelig å skille søsken, men det er ikke spesielt smart å foreslå trygdesvindel for folk heller... Løsningen du skisserer gjør at de begge risikerer fengsel og tilbakebetalingskrav fra nav.. Smart? Nei, absolutt ikke... 

Anonymous poster hash: 56163...99a

Det er ikke trygdesvindel. Til og med NAV foreslår dette innimellom - at foreldrene tar hver sin unge. Men at ungene bor "samtidig" hos foreldrene 50/50. Selv om foreldrene velger hvert sitt barn så vil ikke det si at den andre foreldren sier ifra seg ansvaret. Her hvor jeg bor er det en del som gjør dette - etter forslag fra NAV.

Skrevet

Dårlig ide. Med andre ord er jeg enig med flertallet som har svart deg. 

Anonymous poster hash: cf574...565
Skrevet (endret)

Jeg ville aldri i verden skilt søsknene! Hva vil eldste tenke om at lillesøster bor mer hos deg; er ikke mamma like glad i meg som i henne? Hva med tilknytning søstrene imellom. Hun er liten ja, men om et års tid vil jeg tro dere kan nærme dere 50/50 deling. Er det mulig at dere frem til da har en 30/70 eller 40/60, at det er hovedsakelig hos deg. Så kan eldste ha en overnatting ekstra hos far.

Greit nok at dere er enige nå men husk at samarbeidet kan endre seg etterhvert. Kanskje dere kan få hjelp at Familievernkontoret om hva som kan være best.

Endret av Frokens
Skrevet

Herregud, jeg har ikke ord. At det i det hele tatt er mulig å tenke på en slik løsning. Stakkars barn...

Skrevet

Skjønner at du vil barna dine det beste HI. Kanskje det høres ok ut i teorien. Men jeg tror det kan bli katastrofalt i praksis. La søskene holde sammen - kjempeflott at du og barnefar har en god tone! Det er det ALLER viktigste for barna som opplever at foreldrene får i fra hverandre + at det er viktigst at barna holder samme selvsagt. 

Min personlige mening, ingen erfaring eller utdannelse innen det ;) 

Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...