Gå til innhold

Hva tenker dere om at barna bor hos hver sin forelder ved samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på fem og en jente på to år. Vi er i ferd med å gå hver til vårt. Har en grei tone, tror vi kommer til å samarbeide godt, er enige om bruddet osv.

Tenker på å la eldstemann bo hos eksen, og så har jeg minstemann...  Ser for meg at jeg har minstemann en uke, og så begge to en helg og en ukedag, for så å ha minstemann en uke, og så at begge er hos eksen nesten helg der igjen..

Hva tror dere? Vil eldstemann føle seg avvist av meg? Vil det bli sjalusi?

Anonymous poster hash: 7d253...d2d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dust! Du skiller ikke søsken!

Anonymous poster hash: 4135c...b3d

Skrevet

Hvorfor ikke?

Skrevet

Det høres ut som en dårlig ide, som vil ødelegge søskenforholdet til barna.

Skrevet

Hvorfor kan ikke begge bo fast hos 1? Og samvær med den andre?

En på fem er heller ikke i stand til og bestemme selv hvor hn vil bo

Anonymous poster hash: 332ba...9c4
Skrevet

Hvorfor tenker dere på denne ordningen? Barna bør få være sammen, så er ihvertfall den delen av livet deres konstant, og de har hverandre uansett. Det bør være svært tungtveiende grunner for å skille dem.

Skrevet

Det handler vel egentlig mest om at eldstemann er pappagutt - veldig knyttet til pappan, mens yngste er så liten enda at hun bør være hos meg... Men.. ja... nei.. kanskje en dårlig ide da... Er bare redd eldstemann vil føle seg fryktelig sviktet av pappa hvis han ikke får bo sammen med han..

Skrevet

Wow... Snakk om å gjøre det tydelig at lille gulljenta er favoritten du helst skulle hatt for deg selv...

Anonymous poster hash: 93dd1...0b9

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg en situasjon hvor det er en god ide å skille søsken.

Ikke nok med at verden blir snudd på hode når mamma og pappa ikke skal bo sammen, men de skal miste den daglige kontakten med søsken i tillegg.

Skrevet

Når mamma og pappa skilte seg ble jeg og min søster delt. Jeg bodde hos mamma og hun hos pappa. Vi har kontakt, men hun er mer en fjern venninne enn søster dessverre. Vi har prøvd i voksen alder å få den gode søskenkontakten, men det var nok 15år for sent. Enda vi så hverandre hver helg i oppveksten.

Pappa prøvde å få omsorgen for meg, men retten sa nei pga jobben hans. Mamma ville bare ha et barn. Føler meg mer sviktet av mamma enn av pappa.

Anonymous poster hash: 4135c...b3d

Skrevet

For meg høres dette lite lurt ut. Livet deira vil endre seg drastisk ved samlivsbrot, eg tenker at dei vil ha godt av å ha kvarandre som ein konstant faktor.

Skrevet

Her har vi det sånn, men må understreke at ungene her er mye større. En på 13 og en på 7. De et sammen to ganger i uken og hver helg. Her fungerer det bra, men er litt i stua om jeg hadde gjortcfet visst de var mindre. Her ville eldstemann bo hos faren.

Anonymous poster hash: 66d5e...5d3

Skrevet

Man skiller ikke søsken. Tror ikke det er lurt på noen måte. Ihvertfall ikke for barna. Hadde vært noe annet om det var stor aldersforskjell.

Skrevet

Jeg tenker at det kan være gode grunner til å gjøre det sånn. I utgangspunktet bør man ikke skille søsken, men i noen familier kan det være faktorer som gjør at det er det beste likevel.

Det er vanskelig å si noe om det med så lite informasjon, og jeg reagerer litt på at så mange kan svare så bastant på dette spørsmålet uten å vite noe særlig.

Anonymous poster hash: a13d3...6d6
Skrevet

Det handler vel egentlig mest om at eldstemann er pappagutt - veldig knyttet til pappan, mens yngste er så liten enda at hun bør være hos meg... Men.. ja... nei.. kanskje en dårlig ide da... Er bare redd eldstemann vil føle seg fryktelig sviktet av pappa hvis han ikke får bo sammen med han..

Kan eldstemann ha noe samvær alene i tillegg til det de har sammen, i hvert fall til den minste blir litt større?

Anonymous poster hash: 68fcd...6e5

Skrevet

En veldig ugunstig ordning for barna. Ikke bare skal mamma og pappa skilles, men søskene skal også skilles. Det blir mange omveltninger for barna og jeg ville aldri skilt søsken.

Eneste jeg vet om som gjør slike ting er par som ønsker å få mest mulig penger av NAV.

Anonymous poster hash: 7609b...e5d
Skrevet

Hvorfor skal man ikke skille søsken? Ikke alle søsken som liker hverandre. 

Skrevet

Nei, fysj!!

Anonymous poster hash: 90e15...fc6
Skrevet

Det handler vel egentlig mest om at eldstemann er pappagutt - veldig knyttet til pappan, mens yngste er så liten enda at hun bør være hos meg... Men.. ja... nei.. kanskje en dårlig ide da... Er bare redd eldstemann vil føle seg fryktelig sviktet av pappa hvis han ikke får bo sammen med han.. Anonymous poster hash: 7d253...d2d

Barna deres kommer til å føle seg fryktelig sviktet av dere samme hva dere gjør når dere går fra hverandre.

Anonymous poster hash: 1d305...5a7

Skrevet

Vet faktisk om 3 par som har denne ordningen. Jeg vil kalle alle ressurssvake. Grunnen til ordningen er at de ikke makter ha begge barna samtidig og ene moren i ene paret har tilogmed privat avlastninga til barna den ene helgen i mnd hun har begge samtidig. Stakkars barn.

Tror mange av dagens barn vil slite som voksne. Virker som mange tar lite hensyn.

Anonymous poster hash: 6a970...4a7

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke "offisielt" ha en hver hvis det er NAV-penger dere er ute etter, men la de få være sammen ei uke til mor og sammen ei uke til far?

Synes det er forferdelig å skille søsken slik.

Anonymous poster hash: 89ac0...819
Skrevet

Slik er mine søskenbarn oppvokst. Veldig trasig. Vil absolutt ikke gjort det!

Anonymous poster hash: ee111...487

Skrevet

Jeg kjenner hverken deg eller din situasjon, men utfra det du beskriver her ville jeg ikke skille barna. De er jo så små! Ser at ungdommer kanskje kan velge dette selv, men synes dine barn skal få vokse opp som søsken.

Anonymous poster hash: 18445...4de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...