Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp. Er det noen her som er flink på farge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal farge veggen på kjøkkenet mitt. Jeg har kun en vegg som jeg har overskap på, resten er det ikke noe overskap på, så da tenkte jeg å kline på med farge på veggen.

Kjøkkenet er hvitt. 15kvm og to vinduer. Det er ikke åpen kjøkkenløsning, det rommet er liksom for seg selv.

Jeg har sett litt på farger, og er veldig glad i grå farger, ikke så mørke.

Tenkte litt på Kalkgrå fra Jotun, den tror jeg hadde blitt fin og selve kjøkkenet hadde kommet mer fram.

Hva mener du?

Jeg skal også farge veggene der trappene er, i fargen Hvit Lin. Da blir det en slags rød tråd gjennom huset, og det er det jeg vil trives med.

Dere som har greie på farger, tror dere disse to fargene blir fine?

Ville satt stor pris på om dere kunne kommet med tips til meg.

PS: litt smårotete forklart kanskje, men sjeldent jeg spør om hjelp her;)

Anonymous poster hash: 49aab...727

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil svare? :(

Skrevet

Vi har hvit kjøkken med fargen marraches(?) på veggen meget godt fornøyd.får mye skryt for den.den er litt mørkere da

Skrevet

Vi har hvit kjøkken med fargen marraches(?) på veggen meget godt fornøyd.får mye skryt for den.den er litt mørkere da

Takk for tips! :)

Noen fler?

Skrevet

Hvis du skal ha noe med kalk fra jotun er det aller penest med listverk i klassisk hvit. Standar farge på listverk er bomull (eldre eggehvit) og kalkfarger ser gjerne litt skitne ved siden av kalkfarger. Mitt tips, ta med bilder av kjøkkenet, de andre fargekodene du har, og spør om hjelp på byggmakker ol. De er superflinke til å hjelpe, min opplevelse hvertfall :)

Anonymous poster hash: 43783...cf0

Skrevet

Vi har grå harmoni. Kjempefin mellomgrå rolig farge. Fått masse skryt.

Skrevet

Ved siden av bomull skulle det stå :)

Skrevet

Farge veggen?? Really??

Anonymous poster hash: f3b75...f27

Skrevet

Farge veggen?? Really??Anonymous poster hash: f3b75...f27

Oh my god, tragisk!

Skrevet

Hvis du skal ha noe med kalk fra jotun er det aller penest med listverk i klassisk hvit. Standar farge på listverk er bomull (eldre eggehvit) og kalkfarger ser gjerne litt skitne ved siden av kalkfarger. Mitt tips, ta med bilder av kjøkkenet, de andre fargekodene du har, og spør om hjelp på byggmakker ol. De er superflinke til å hjelpe, min opplevelse hvertfall :)Anonymous poster hash: 43783...cf0

Listverk er i bomull, og maler jeg de i klassisk hvit så må jeg male vinduskarmer, dører, kjøkkenet osv....og det gidder jeg ikke.

Skrevet

Da er det noen farger du burde styre unna. Kalk farger er en av de som burde unngås når man har ferdigmalt listverk. Jotun har en veldig fin blogg, med masse tips:)

Skrevet

Da er det noen farger du burde styre unna. Kalk farger er en av de som burde unngås når man har ferdigmalt listverk. Jotun har en veldig fin blogg, med masse tips:)Anonymous poster hash: 43783...cf0

Hm...var på malerbutikken igår og fikk hjelp til å velge farger. Kjøkkenet = Kalkgrå og trappen = hvit lin.

Ble anbefalt det av damen som jobber der. Vil det si at hun tok feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...