Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Ble plutselig litt engstelig og forstår ikke om det er meg eller firmaet de undersøker. De ber om fakturaopplysninger, kontrakt (det var muntlig og kun skriftlige avtaler pr mail), hva de har utført, når det er fakturert og betalt. Det eneste jeg kan gi skatteetaten er fakturaen (hvor mva er inkludert) og kommunikasjon pr mail mellom meg og firmaet. Var en liten jobb som kostet ca 4000 kr. Jeg har vel gjort alt riktig sant? På fakturaen er jo moms inkludert og når jeg regner ut avtalt pris + 25 prosent så blir det fakturabeløpet som jeg har betalt. Anonymous poster hash: 8eab6...51c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Oppført liksom...utført mente jeg selvfølgelig:-) Anonymous poster hash: 8eab6...51c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Så lenge du har betalt mva så er det vel greit? Anonymous poster hash: 7a2f5...c40
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Så lenge du har betalt mva så er det vel greit? Anonymous poster hash: 7a2f5...c40 Ja det må vel være det, selv om jeg ikke har skrevet under på en kontrakt? Anonymous poster hash: 8eab6...51c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 De mistenker nok svart arbeid, derfor ber de om disse opplysningene. Anonymous poster hash: d1893...d66
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Ble plutselig litt engstelig og forstår ikke om det er meg eller firmaet de undersøker. De ber om fakturaopplysninger, kontrakt (det var muntlig og kun skriftlige avtaler pr mail), hva de har utført, når det er fakturert og betalt. Det eneste jeg kan gi skatteetaten er fakturaen (hvor mva er inkludert) og kommunikasjon pr mail mellom meg og firmaet. Var en liten jobb som kostet ca 4000 kr. Jeg har vel gjort alt riktig sant? På fakturaen er jo moms inkludert og når jeg regner ut avtalt pris + 25 prosent så blir det fakturabeløpet som jeg har betalt. Anonymous poster hash: 8eab6...51c Jeg har også fått det en gang. Det er firmaet de er ute etter. Jeg hadde ikke spart på fakturaen, hadde gått flere år og det var ikke så mye penger. Sendte inn kopi av bilaget fra jeg overførte betalingen, var ikke noe problem det Anonymous poster hash: f74c2...1ab
mamma_til_gutt Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Det er ikke deg de er ute etter. De tar stikkprøver av mange selskaper hele tiden. Det kan også være de mistenker noe. Det er dette som heter bokettersyn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Phu, da puster jeg lettet ut.. Anonymous poster hash: 8eab6...51c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Så lenge du har betalt moms, betalt med kort eller nettbank og sjekket at firmaet er momsregistrert så har du gjort ditt. Skattemyndighetene er nok først og fremst ute etter firmaet men de er også ute etter privatpersoner som bruker betaler håndverkere svart. Anonymous poster hash: a20ce...681
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Så lenge du har betalt moms, betalt med kort eller nettbank og sjekket at firmaet er momsregistrert så har du gjort ditt. Skattemyndighetene er nok først og fremst ute etter firmaet men de er også ute etter privatpersoner som bruker betaler håndverkere svart. Anonymous poster hash: a20ce...681 Jeg sjekket ikke den gangen at firmaet er momsregistrert, men har gjort det nå og det er det. Jeg betalte med nettbank...Og på fakturaen så står det at mva er inkludert Anonymous poster hash: 8eab6...51c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Det er kontroll av firmaet som blir gjorde jobben. De sjekker om fakturaen/det du har betalt stemmer iforhold til hva dette firmaet har bokført i sine regnskaper. At det er skatteetaten som forespør kan være at de har mistanke om feilinnberetning, eller at dette firmaet er så heldig å blitt trukket ut til kontroll. Ellers så er det vanlig at det er firmaet som reviderer regnskapet som sender slike forespørsler. Vi får masse sånne forespørsler på jobben om dagen av revisjonsfirmaer. Det er tid for revisjon og årsoppgjør. Hurra Anonymous poster hash: 25b16...e6b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Det er kontroll av firmaet som blir gjorde jobben. De sjekker om fakturaen/det du har betalt stemmer iforhold til hva dette firmaet har bokført i sine regnskaper. At det er skatteetaten som forespør kan være at de har mistanke om feilinnberetning, eller at dette firmaet er så heldig å blitt trukket ut til kontroll. Ellers så er det vanlig at det er firmaet som reviderer regnskapet som sender slike forespørsler. Vi får masse sånne forespørsler på jobben om dagen av revisjonsfirmaer. Det er tid for revisjon og årsoppgjør. Hurra Anonymous poster hash: 25b16...e6b Det er ikke vanlig at revisor sender sånn forespørsel til privatpersoner, kun til firmaer. Anonymous poster hash: afba0...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå