Gå til innhold

Nå må jeg ta tak.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de bælfeite her inne. Er redd jeg har fått en livsstilssykdom og ønsker nå å ta grep for om mulig å bli kvitt den.

Jeg har medlemsskap på et treningssenter og skal øke frekvensen med trening.

Jeg må drikke mer vann

Mer grønnsaker

Mer frukt

Kutte sauser

Annet?

Jeg liker å svømme, så det gjør jeg. Liker helle styrke fremfor kondisjon.

Alle råd og tips taes i mot med takk. Ønsker ikke lavkarbo, da jeg er skeptisk til langtidsvirkningene av det kostholdet (jada, ikke bra det jeg har pr nå heller!)...

Anonymous poster hash: 28304...606
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er 😊. Maten tar kiloene og treningen grammene, heter det. Kutt ut usunn og fetende mat slik at du kniper inn på kaloriene.

Aerob trening gjør deg slankere enn vekttrening. Hjertepumpa må gå. Er løping uaktuelt, så gå turer. Begynn pent slik at du ikke får belastningsskader. Ikke belast samme muskelgruppe 2 dgr på rad, pga at musklene må restitueres.

Husk at litt trening er bedre enn null trening. Har du egentlig ikke ork en dag, så gjør noe bare i 10 min. Det får du til uansett.

Lykke til 😊

Anonymous poster hash: e51ee...1fb

Skrevet

Dette klarer du :)

Tenk gjennom dagen var du putter i deg. Anbefaler app som teller kalorier i mat, da får du et innblikk i hva det er mye kalorier i og kanskje det blir enklere for deg å styre unna? Litt dressing, ekstra smør ol blir gjerne tilsammen mange ekstra kalorier pr dag.

Det er mye kalorier i godt drikke, gjør det til en vane og drikke mest mulig vann.

Skrevet

Så flink du er . Maten tar kiloene og treningen grammene, heter det. Kutt ut usunn og fetende mat slik at du kniper inn på kaloriene.

Aerob trening gjør deg slankere enn vekttrening. Hjertepumpa må gå. Er løping uaktuelt, så gå turer. Begynn pent slik at du ikke får belastningsskader. Ikke belast samme muskelgruppe 2 dgr på rad, pga at musklene må restitueres.

Husk at litt trening er bedre enn null trening. Har du egentlig ikke ork en dag, så gjør noe bare i 10 min. Det får du til uansett.

Lykke til

Anonymous poster hash: e51ee...1fb

Ikke HI her.

Men om jeg bruker f.eks treningsstrikk og vil stramme opp grevinnearmene. kan jeg ta mange rep fort (merker at det tar) eller er det lurt og ta sakte rep.

Får man noen effekt av raske men mange rep? Må man svette og la blodpumpa gå for og få resultater?

Anonymous poster hash: f057a...bf7

Skrevet

Så flink du er som har satt deg et slikt mål

Jeg ville meldt meg inn på vg vektklubb, det er et supert verktøy i fht å få kontroll over matinntak og mosjon.

Anonymous poster hash: c3c21...70c
Skrevet

Lykke til HI.

Dette klarer du. Holde oss oppdatert, kanskje det kan være en motivator?

Jeg skal ned ca 20kg. Må bare komme inn på riktig spor først og hente meg opp etter et brudd.

Anonymous poster hash: f057a...bf7
Skrevet (endret)

Flink du er. !

Viktigste tipset: Tenk over hva du DRIKKER !
En halvliter Øl, inneholder ca 200 kcal. 

En halvliter cola 210 kcal

Kaloriene (Kcal) er oppgit per glass (1,5 dl) og står i parentes.

(Da legger jeg til. De vanlige glassene man har hjemme til brus, juice osv, er minst 2,5 DL. så 1,5 DL er IKKE et glass. Gang det som står i parantes med 2.)

Brus:

Brus med sukker (61)

Brus, light (0)

Melk:

Kulturmelk, skummet (50)

Skummet melk (51)

Lettmelk, ekstra lett, 0,7% (57)

Biola, syrnet melk, naturell (66)

Lettmelk 1,5% (69)

Biola, syrnet melk, blåbær, mager (89)

Kulturmelk, syrnet melk (94)

Sjokolademelk, Litago (95)

Sjokomelk (97)

Helmelk (99)

Milkshake, jordbærsmak (109)

Kaffe:

Kaffe, traktet, kokt (0)

Kaffe latte med lettmelk 1,5% (46)

Juice, saft og smoothie

Tomatjuice (30)

Solbærsirup, drikkeferdig (61)

Husholdningssaft, drikkeferdig (64)

Eplenektar (64)

Appelsinjuice (65)

Eplemost (65)

Druejuice (71)

Tine Smudi Rød Frukt (73)

Endret av Bustetroll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...