Gå til innhold

Jeg klarer ikke å slå meg til ro med det legen sa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har liksom aldri tenkt tanken på at hun trenger briller da hun er en av de flinkeste i klassa. Leser best av alle og får alltid ekstra oppgaver pga at hun blir ferdig før alle andre.

Kan hun ha hatt dårlig syn en stund på tross av at hun er flink på skolen, inkludert lesing?

Anonymous poster hash: 8816c...344

Jada, jeg var akkurat lik. Var ene læreren som kommenterte at jeg myste så veldig, da gikk jeg i 6. eller 7.klasse. Hadde ikke merket noe selv, men merket jo stor forskjell når jeg fikk på meg briller ;)

Anonymous poster hash: 50a76...fd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville også ringt en privatklinikk med leger som er spesialister på hodet evt.

Er dyrt, men ikke fryktelig dyrt. Da får du fortere time som regel og kan få stillet bekymringen fortere om det ikek er noe alvorlig.

Anonymous poster hash: 71563...f9c
Skrevet

Godt å høre at det kan være "bare" synet. Selv om vi ikke har merket noe til det. Men, hvordan kan det ha seg at hun plutselig la merke til det selv? Må jo ha blitt verre sånn plutselig da?

Har sjekket litt på nett ang private leger og klinikker. Det er ingen i nærheten her vi bor. Men, får da evt vurdere lang reisevei om ting går tregt i det offentlige.

Skrevet

Godt å høre at det kan være "bare" synet. Selv om vi ikke har merket noe til det. Men, hvordan kan det ha seg at hun plutselig la merke til det selv? Må jo ha blitt verre sånn plutselig da?

Har sjekket litt på nett ang private leger og klinikker. Det er ingen i nærheten her vi bor. Men, får da evt vurdere lang reisevei om ting går tregt i det offentlige.

Kan være at hun har vært mer sliten, kanskje har vært litt syk, selv om dere ikke har merket så mye, og ikke "orker" like mye kompensering som tidligere. Og når hun først merker det, merker hun det hele tiden. Sånn var det iallefall for meg, det var først etter at læreren sa det til meg at jeg virkelig la merke til det selv. Kan jo være hun har holdt på med et eller annet sammen med noen venner, og merket at hun ser mye dårligere? Og så ballet det på seg?

Men nå bare lager jeg teorier :P 

Anonymous poster hash: 50a76...fd4

Skrevet

Begge mine måtte plutselig ha briller. Han i 2. Trinn sa en dag at han ikke så alt på tavla. Han trodde jo det skulle være sånn. Hadde hatt det sånn lenge. Leste godt og er skoleflink. Læreren sa jo alt hun skrev på tavla!

Han var nærsynt og fikk briller. Tok de på og nektet å ta de av! Sa at nå såg han alt!

Jeg har hatt feil styrke på en linse. Ble kvalm, svimmel og vondt i hodet. Gikk over når det ble justert.

Jeg var hos legen og tok litt tester. Feks stå på et bein med øynene igjen. Hold armene på linje ut fra kroppen (hver sin side). Før en og en pekefinger på nesen. La pekefingrene møtes på midten!

Anonymous poster hash: ec994...ae5

Skrevet

Jeg tenker at hodepinen vil gi seg når hun har fått briller.

Anonymous poster hash: fa069...cf5
Skrevet (endret)

Enda et forslag: bihulebetennelse kan gi hodepine over tid, da sitter smerten ofte rundt øynene/neserota på en eller begge sider, og for meg som ser dårlig fra før gjør det at jeg blir ekstra sliten og ikke alltid orker å fokusere. Og man trenger ikke være forkjøla, snørrete, tett i nesen eller ha feber og være veldig syk selv om man har bihulebetennelse. Kvalme og dårlig matlyst kan godt være en følge av sterk hodepine.

Min datter har forresten +1,25 og +6, og har aldri klaget på dårlig syn på tross av at hun manglet totalt samsyn/dybdesyn og hadde mer eller mindre "skrudd av" det dårlige øyet. Barns evne til å kompensere er ganske utrolig... vi merket det utelukkende på en liten skjeling.

Og som kone til en diabetiker: sjekk blodsukkeret snarest mulig. Det kan gi alvorlige, varige skader å gå lenge med høyt blodsukker. Normalen skal være 5-7, i følge gubben (men dette vet du sikkert, siden dere har måler i huset...)

Endret av Roheryn
Skrevet

Målte blodsukkeret nå som var 4,6. Så det var jo bra.

Det jeg reagerer på er at hun plutselig nå sier at hun ikke ser ordentlig, og hun sier også at det ikke har væært sånn før.

Skrevet

Dette er bare troll.

Anonymous poster hash: 8b19e...0dd

Skrevet

Det jeg reagerer på er at hun plutselig nå sier at hun ikke ser ordentlig, og hun sier også at det ikke har væært sånn før.

Måler du blodsukker midt på natta på et barn????

Er ikke det en litt merkelig ting å gjøre?

Jeg fikk akutt dårligere syn rett etter jeg hadde fått en vaksine. Fikk da også hodepine.

Nå har jeg plutselig fått dårlig syn pga noen låsninger i nakken.

Anonymous poster hash: 69b2b...c51

Skrevet

Da ville jeg ringt legevakta igjen for en "second opinion", man tuller ikke med hodepine og plutselige synsforstyrrelser (selv om det godt kan være helt ufarlig). Synes egentlig det er rart at de ikke tok mr/ct med en gang... men ta det tidlig på morran, det er sikkert langt mindre pågang da :-)
Skrevet

Moderne målere er bare som et myggstikk og man trenger ikke vekke ungen overhode ;-) (mi ville ikke våkna). Evt kan det hende hun var oppe på do eller noe?

Jeg ville gjort det samme om jeg plutselig fikk mistanke om noe sånt... hva om det var diabetes, og de timene fra nå til i morra tidlig kostet jenta synet? Better safe than sorry...

Skrevet

Troll? Hvorfor i alle dager skulle dette være trolling? Blir oppgitt over visse her inne.

Jeg målte blodsukkeret fordi hun stod opp og måtte på do og ville ha vann. Hva er galt med det?

Skrevet

KREVE CT og MR pga de symptomene der? Vet dere hvor mye stråling CT avgir? Tror dere legen rekvirerer en MR fordi moren KREVER det? Dere er så kunnskapsløse at det er helt latterlig! 👼

Anonymous poster hash: f9e4f...3eb

Skrevet

Moderne målere er bare som et myggstikk og man trenger ikke vekke ungen overhode ;-) (mi ville ikke våkna). Evt kan det hende hun var oppe på do eller noe?

Jeg ville gjort det samme om jeg plutselig fikk mistanke om noe sånt... hva om det var diabetes, og de timene fra nå til i morra tidlig kostet jenta synet? Better safe than sorry...

Seriøst? Du kan ikke mye om diabetes nei!! 👼

Skrevet

Troll? Hvorfor i alle dager skulle dette være trolling? Blir oppgitt over visse her inne.

Jeg målte blodsukkeret fordi hun stod opp og måtte på do og ville ha vann. Hva er galt med det?

Med tanke på at du har blodsukkerapparat liggende, så går jeg utifra at en i huset har diabetes. Og du tenkte først midt på natten at du skulle måle bs? Med de symptomene der? Latterlig. Blir mer og mer overbevist jeg også om at dette kun er tromming. Heldigvis 👼

Skrevet

Tromming.. Trolling.. 👼

Skrevet

Små barn kan fokusere synet slik at de ser godt selv med stor nærsynthet/ langsynthet. Når de blir større (6-8 år )blir dette vanskeligere og gjør at de blir trette/ vondt i hodet. Hilsen en mor med en gutt som har +7 og + 8 ( Dvs svært langsynt)

Anonymous poster hash: 56f9e...e85

Skrevet

Min gutt som er nærsynt hadde aldri vondt i hodet, han bare myste.

Men gutten som er langsynt var mye plaget med vondt i hodet før han fikk briller.

Synet er jo det som er enklest å få sjekket, så jeg hadde begynt med en time h optiker. Finner ikke han noe så hadde jeg ringt legen på mandag!

Skrevet

Ah, herregud sier jeg bare. Da jeg snakket med legen sa hun at hun ikke trodde det kom av diabetes. Da stoler jeg på legen.

Men, ble mer og mer usikker utover kvelden og da er det jo rimelig greit å ta et blodsukker?

Vi har apparat i hus fordi mannen hadde høyt blodsukker før han slanket seg.

Og hvorfor i alle dager skulle dette være tull? Uansett så spiller det liten rolle for meg hva du måtte tro. Kjenner bare jeg blir provosert.

Skrevet

Masse god bedring til jenten din.

Skrevet

Seriøst? Du kan ikke mye om diabetes nei!!

Nei, jeg er ingen ekspert. Men jeg er gift med en diabetiker og vet såpass mye at jeg ville testa fordi følgene av høyt blodsukker over tid er svært alvorlige - og jeg vet at moderne apparater slett ikke ville vekket en unge som sover tungt og at det dermed slett ikke er noen dramatikk i å sjekke blodsukkeret midt på natta.

Ut over det vet jeg ikke nok til å utelukke diabetes basert på symptomene HI beskrev - og når hun hadde utstyr til det tilgjengelig er det jo en veldig enkel sak å sjekke for å utelukke det.

Skrevet

Nei, jeg er ingen ekspert. Men jeg er gift med en diabetiker og vet såpass mye at jeg ville testa fordi følgene av høyt blodsukker over tid er svært alvorlige - og jeg vet at moderne apparater slett ikke ville vekket en unge som sover tungt og at det dermed slett ikke er noen dramatikk i å sjekke blodsukkeret midt på natta.

Ut over det vet jeg ikke nok til å utelukke diabetes basert på symptomene HI beskrev - og når hun hadde utstyr til det tilgjengelig er det jo en veldig enkel sak å sjekke for å utelukke det.

Høyt blodsukker over tid, du tror det er snakk om noen timer, siden du ville fryktet at hun ville miste synet sitt i løpet av natten? Når det er snakk om "over tid", så er det litt lengre enn over natten ja..! Ikke uttal deg om temaer du ikke har kunnskap om!! 👼

Skrevet

Høyt blodsukker over tid, du tror det er snakk om noen timer, siden du ville fryktet at hun ville miste synet sitt i løpet av natten? Når det er snakk om "over tid", så er det litt lengre enn over natten ja..! Ikke uttal deg om temaer du ikke har kunnskap om!! 👼

Hvis barnet hadde hatt høyt blodtrykk når mor sjekket det, hvordan vet du at det da ikke kunne ha vært høyt lenge? Bedrevitende eller? Skjerp deg.
Skrevet

Fikk dere time hos optiker idag HI? I såfall hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: 7e72f...84f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...