Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Eller er det bare det at symptomene blir forsterket av å være gravid? Jeg har så mange symptomer på det og har hatt endel av samme symptomene før jeg ble gravid. Anonymous poster hash: eba50...415
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Vet ikke svar på spørsmålet ditt, men dersom du mistenker det må du teste deg. Det er ikke bra for fosteret ditt hvis du har lavt stoffskifte, da må du medisineres Anonymous poster hash: bb1f7...c46
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Fikk lavt stoffskifte da jeg gikk gravid, håpa det retta seg da babyen kom men må fortsatt bruke medisiner. Di pleier ta blodprøver i førsten da man er gravid, men be om nye prøver. Di fant det tilfeldig på meg, jeg bytta lege og vips tok di blod og stoffskifte var lavt, mangel på b12, og hjalp ganske fort. Så gå og ta prøver. Anonymous poster hash: bfe07...b71
Nodisc Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Jeg hadde det legen kalte stoffskiftesykdom grunnet svangerskap eller noe lignende. Jeg var veldig dårlig under og etter svangerskapet og raste ned vekt. Visste ikke om at jeg va syk før 8 mnd senere og innen den tid jeg skulle få ordentlig time på sjukehuset så var jeg frisk igjen. Hadde hatt ekstremt lavt stoffskifte men var da i faresonen for å få høgt, noe de ikke forstod seg helt på. Gutten min var nå hvertfall stor og frisk når han kom
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Må du bruke medisiner enda, el stabiliserte det seg? Anonymous poster hash: bfe07...b71
1+1=4 <3 Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Hvis du har lavt stoffskifte må du ta medisiner resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Be om henvisning til Vågen Spesialistsenter om du er nær Bergen. Begge mine barn er helt friske, men jeg var så elendig at det var skremmende. Hadde blodprøver rett innenfor den omdiskuterte normalen, men utenfor optimalen og hadde hatt det pluss symptomer i over 12 år før jeg fikk Levaxin. - Etter begge svangerskap. Er blitt så utrolig bra selv på lave doser! Det er viktig å få det sjekket skikkelig i svangerskap. Anonymous poster hash: ad07e...cd1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 hvor dårlige var dere??? hva er symptomene? greit å vite i tilfelle man skulle bli rammet selv. Anonymous poster hash: e1727...94f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Hi her. Jeg har siden jeg var 14-15(om jeg husker rett) hatt veldig store smerter i huden ved berøring. Kjennes ut som om noen tar meg i et stort blåmerke om noen tar lett borti meg, når jeg klør meg får jeg en lik smerte lokalisert rundt området og det kan rett og slett være vondt å klø seg noen ganger. Har hatt for lave(106, normalverdi er over 150)antall blodplater fram til nå og forhøyede leververdier uten at legen forstår hvorfor. Ser det er noen med lavt stoffskifte som har det. Pappa har diagnosen lavt stoffskifte, men jeg har aldri testet meg for det da jeg alltid har hatt andre ting å ta opp med lege når man først har vært der. Når jeg ikke er gravid har jeg ikke direkte vektøkning, men det skal ikke mye til før jeg legger på meg og sliter med å holde meg der. Jeg er forholdsvis slank(172cm og ca 67 kg). Har denne nedstemtheten ofte, lav hb, lave ferritinnivåer, tørr hud, tørre sprukne negler året rundt(spiser nok sunt fett og fet fisk), fryser faktisk når jeg dusjer(selv om vannet er glovarmt), blir veldig fort for kald/for varm, og de siste årene vært ganske surrete. Ekstremt øm i musklene rundt "rumpa", og trodde det kom av scooterulykken jeg var med i 2008, men nå begynner jeg å lure når ikke trening hjelper noe særlig. Går jeg ute i noen få minus blir jeg så kald i beina at jeg begynner å klø forferdelig. Det samme om jeg er kald og går i dusjen. MEn jeg blir tydeligvis enkelt gravid(på første forsøk begge ganger) og førstemann var over gjennomsnittet stor(4,3kg) og regner med at nestemann sikkert blir større. Det er bare 2-3 uker igjen av svangerskapet, men skal få tatt prøver på det. Har aldri tenkt over at det kan være det. Anonymous poster hash: eba50...415
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Jeg har lavt stoffskifte og har hatt dette siden før svangerskapet. Hver 4.-6. uke tar jeg blodprøver for å sjekke om medisineringen må endres da svangerskap påvirker behovet for mange. Så ja, du kan få svangerskapsbetingrt lavt stoffskifte selv om du ikke har hatt dette fra før. Lett å teste m blodprøver hos legen! Anonymous poster hash: 96eed...5ea
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Symptomene mine var at alt gikk tregt, alt var tiltak, sliten, trøtt, mista hår og frøs mye. Også gått opp i vekt i perioder, som kroppen holder på alt. Følte meg generelt syk, stå opp og dusje tok all energien. Lurt og teste seg, jeg er innenfor normalen men føler meg ik helt i form alikevel. Anonymous poster hash: bfe07...b71
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #12 Skrevet 11. januar 2014 alle disse symptomene har jeg når jeg er gravid, men legger bare lett på meg hvis jeg ikke trener og spiser mye, holder vekta mer stabil hvis jeg spiser sjokolade ironisk nok. håravfall og sprukken hud rundt negler er jeg plaget med. sprukken hud rundt negler bare vinterstid og da blør jeg gjerne også. kan spise masse når jeg er gravid uten å legge på meg. bare babymagen. Er normalvektig. Fryser lett. når jeg er gravid må jeg dusje i glohett vann... er helt hummerrød når jeg kommer ut av dusjen. er ikke sånn når jeg ikke er gravid. alltid hatt normal blodprosent. forferdelig dårlig form i starten på svangerskapet, men det er vel normalt. ubehagelig at magen vrenger seg av sult en halvtime-time etter at jeg har spist. må spise hele tiden for å unngå ubehag på den måten...men plages ikke med vektoppgang uansett. Anonymous poster hash: e1727...94f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Di tar jo blodprøver og en statusrapport i begynelsen av svangerskapet, er jo bare ogbe om nye prøver så vet du. Men å være gravid kan jo gjøre mye med kroppen. Hormoner er gøy:-) Anonymous poster hash: bfe07...b71
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #14 Skrevet 11. januar 2014 Jeg har hatt knutestruma som ble en stor synlig cyste siden jeg var 18. Den tømte seg og ble en stor forkalkning når jeg var litt over tjue. Jeg har alltid vært aktiv og spist sunt, men likevel hatt en bmi på typisk 26-27. Har karakteristiske runde, faste overarmer og bindevev der man ikke kan knipe sammen huden slik som hun på YouTube viser her: http://m.youtube.com/watch?v=oI9yurd3jQk Etter oppstart på Levaxin har hender, føtter, ansikt og ikke minst overarmene blitt mer "drenerte", myke og definerte. Jeg fikk ikke diagnose og behandling før nesten ett år etter andre svangerskap. Da har jeg hatt dårlige, men ikke dårlige "nok" stoffskifteprøver i over ti år i følge fastleger som jeg stolte på. Så lenge jeg kan huske har jeg hatt smerter i nakke og skuldre, frosset lett (føltes som nesetippen og øyelokkene var gjennomfrosne, samt iskalde yttersider på lår og rumpe), generelt kalde hender og føtter, men på det verste snudde dette. Ellers har jeg fra første svangerskap hatt karpaltunnelsyndrom og "fibromyalgismerter" fra topp til tå, hatt dårlig, tykk, tørr hud, konsentrasjonsvansker, utmattelse, stoffskiftetåke (trodde det var ammetåke fra helvete), "uforklarlig" stor vektøkning på 30+ kg kun i løpet av de 5-6 siste mnd av svangerskapene. Gikk ned igjen i mellom svangerskapene (uten spesiell) innsats, men denne gangen går det tregere. I første svangerskap dusjet jeg også i glovarmt vann. Skjønner ikke at det var mulig. Kortere lunte fikk jeg også, og jeg opplevde det ofte som at alle rundt meg var innstilt på "fast forward" i sosiale sammenkomster. Er så frisk og smertefri som aldri før nå. Har mye hypotyreose i familien, men de har oppdaget det enda senere enn meg og blitt enda sykere. Anonymous poster hash: ad07e...cd1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #15 Skrevet 12. januar 2014 Dytter i tilfelle flere henger seg på. Anonymous poster hash: ad07e...cd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå