Gå til innhold

3 1/2 åring som blir sur og ødelegger ting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hva jeg skal gjøre med henne! Om hun blir sur, går hu åå rommet sitt og ødelegger en eller annen leke. Kaster ting på gulvet og knuser ting.. har prøvd å ta det med henne, men da er hun veldig lei seg over hva hun har gjort. Også neste gang så skjer det igjen.

Anonymous poster hash: 6a25f...427

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En løsning kan være å prate å hjelpe henne med å finne alternative handlingsmåter. Gutten min hadde en periode i den alderen hvor han slo meg. Jeg jobbet knallhardt med å snakke med han om hvordan han følte det inn i seg, at det er helt fint å være sint, men at det ikke er ok å slå....  og prøve å finne ut hva han kunne gjøre i stedet. Vi ble enige om at han kunne hoppe i stedet for, og jeg minnet han på det, hoppet sammen med han, og roste han overstrømmende de gangene han greide å stoppe seg selv fra å slå, eller de gangene han sluttet å slå og hoppet i stedet... Det tok litt tid, men han slår aldri lenger nå... er nå fire år...

Snakk mye med henne om at det er greit og lov å være sint og lei seg, men ikke er ok oppførsel... si at dere sammen må finne en måte å håndtere det på, finne på en annen måte å håndtere sinnet på... Når hun går til rommet sitt, bli med, minn henne på en eller annen strategi dere har blitt enige om... Ikke sikkert hun klarer det de første gangene, men fortsett å snakke om det... - på en rolig, men bestemt måte..

Hun trenger bare hjelp til å finne en hensiktsmessig måte å håndtere følelsene sine på...

Anonymous poster hash: 93550...b30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...