Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Hva liker dere godt/dårlig at barna har med i nista? Trenger tips til mat som er klar for å spises, og mat som kan varmes på bål. Hvilke klær foretrekker dere på barna til alle årstidene? Og hva liker dere av utstyr? Vil så gjerne sende avgårde barnet med riktig mat, klær og utstyr til turdagene :-) Anonymous poster hash: 06f2f...1b6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Dytt Anonymous poster hash: 06f2f...1b6
catchbaby Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 I barnehagen jeg jobber i bruker vi bare mat vi har i barnehagen. Altså foreldrene betaler kostpenger og vi står for maten. Når vi er på tur er det litt forskjellig. Av og til griller vi pølser, men ofte har vi med vanlig brødskiver, med skinkeost, hvit og brunost, servelat, leverpostei og kaviar. Hvis vi uansett skal ha bål lager vi ekstra med hvitost som vi pakker i aluminiumsfolie slik at de kan varmes på bål for dem som vil ha. Også har vi med melk eller vann. De forskjellige årstidene krever jo forskjellige klær og man ser an vær og vind, men på vinterstid bør ungene ha ullklær både bukse, genser, og ullsokker og en god dress, en hals og en god lue og gode fora votter. På høsten holder det ofte med tynn fleece og overtrekksdress eller parkdress.samme på våren.Om sommeren ser vi det veldig an. Er det vått ute kan parkdress være lurt, ellers kler jeg dem sånn jeg ville kledd meg selv, handler om å bruke fornuften Det viktigste er at barna har klær som passer, ikke for stort ikke for smått, er mange foreldre som synes det er godt barna har noe å "vokse i" men for gudsskyld ikke overdriv, det er ikke behagelig!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Mat som krever skje er ikke gunstig turmat Ferdigsmurt, klar til og spises der og da er det beste. Når det gjelder klær: Ull, ull, ull! Spesielt de store jentene har ofte med seg sånne fløyelsjakker og bomullstights, helt elendige uteklær. Fleece funker hvis det er tørt ute, men bør droppes når det regner. Ha alltid godt med ekstra truser, ullsokker, ullstillongs (ikke strømpebukser) og tynne ullgensere. Ekstra votter er et must. Og følg med på været, ved plutselige væromslag har 50 % av barna alltid feil klær i bhg. Fint at vi har låneklær på sånne dager Anonymous poster hash: 283ae...cef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå