Guttaboys Skrevet 11. januar 2014 #26 Skrevet 11. januar 2014 Eh...nei! Man pynter seg i bursdag, store som små. Går du i joggebukse i bursdag?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #27 Skrevet 11. januar 2014 Heldigvis er det noen som syns det er greit. Mitt barn nekter å ha på seg noe annet enn joggebukse. Han har vært strittet i mot tøy med knapper helt fra han var to år. Har sluttet å tvinge han for lenge siden. Da blir det joggebukse. Anonymous poster hash: b1372...f6a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #29 Skrevet 11. januar 2014 Ville aldri sendt barna mine i joggebukse hverken på skole eller barnehage og i alle fall ikke i bursdag! Må bare spørre... Hva går barna dine med i barnehagen? Hva er galt med joggebukse i bhg/skole?? Anonymous poster hash: 261d4...d30
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #30 Skrevet 11. januar 2014 Nei, men hos oss skjedde følgende en gang: min datter var hos sin tante på en overnatting, de skulle bare kose seg å være inne og i skogen. Når datteren min kom hjem forteller hun de ble spontant invitert inn i en bursdag hos naboen der og "grøss" hun hadde bare joggeklær med.... Ellers er utebursdager osv rimelig populært her vi bor... Anonymous poster hash: c6bb5...321
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. januar 2014 #31 Skrevet 11. januar 2014 Nei. Selvfølgelig kan det komme spontane invitasjoner eller invitasjoner som gjør at det ender med joggebukse, men jeg tror aldri det har skjedd her. Joggebukser brukes forresten nesten aldri her utenfor huset så lenge det ikke dreier seg om trening etc, Ungene hos oss har forholdsvis stor frihet når det gjelder å kle seg og å velge selv, men de lærer om kleskoder og vet godt hva de kan velge mellom. Unger kan godt bestemme, men vi voksne setter rammene, både for klær og andre ting. Synes at joggebukse er greitt nok i barnehage, men jeg blir litt trist når jeg ser unger på skolen i joggebukser - synes at det ser ganske sjuskete ut.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #32 Skrevet 11. januar 2014 Nei, stort sett alltid joggis i bhg, men finere klær om vi skal noe. Enten det er bursdag, ut å spise, kafé, bare vanlg besøk til venner osv. Anonymous poster hash: bcd65...5fb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #33 Skrevet 11. januar 2014 Nei, joggebukse brukes aldri ute blant andre, heller ikke da de gikk i barnehagen. De har fortsatt på komfortable klær. Finnes mange gode bomullsbukser, myke olabukser osv. Anonymous poster hash: 13218...2d5
Zalosalutt Skrevet 12. januar 2014 #34 Skrevet 12. januar 2014 Tja, om barnet vil ha på joggebukse får mitt barn lov til det. Jeg sier selvfølgelig at barnet burde pynte seg fordi det er vanlig når man skal i bursdag, men mitt barn velger klær det selv synes er fint. Ikke alltid mammaen er enig Så hvis barnet ditt ønsker å gå i en joggebukse i bursdag, så betyr det at hun får lov - ikke blir veiledet at "i bursdag pynter vi oss"?Anonymous poster hash: c11d9...4f7 Mitt barn er gammelt nok til å vite at vi pynter oss på spesielle anledninger. Om han vil ha joggis eller en spesiell genser han synes er fin er det helt greit for meg. Jeg synes det er bra at han har egne meninger, og klesvalg er ikke noe jeg gidder å krangle om
Mandala Skrevet 12. januar 2014 #35 Skrevet 12. januar 2014 Ja, en periode måtte jeg sende sønnen i bursdag med joggebukse. Det var noe ekstraordinært - tvangstanker hos barnet- men det visste selvsagt ingen. Så det så nok litt sluskete ut. Prøvde å ha en spesiell svart joggebukse, som "finbukse", men uansett så er det jo fortsatt en joggebukse med sine begrensninger i hvor fint det kan være.
me_87 Skrevet 12. januar 2014 #36 Skrevet 12. januar 2014 Nei joggebukse kommer jeg aldri til å sende i bursdag med. I bursdager bruker vi skjorte å en svart bukse,
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. januar 2014 #37 Skrevet 12. januar 2014 Nei ikke joggebukse. Men skal sende lillebror i sånn myk dongri bukse når de skal på lekeland.
Snuppa09 Skrevet 12. januar 2014 #38 Skrevet 12. januar 2014 Ville aldri sendt barna mine i joggebukse hverken på skole eller barnehage og i alle fall ikke i bursdag!Må bare spørre... Hva går barna dine med i barnehagen? Hva er galt med joggebukse i bhg/skole?? Anonymous poster hash: 261d4...d30 Har bestandig brukt behagelige klær på de. Gjerne tunika og strømpebukse, pent ulltøy ( jeg synes det ser bedre ut en joggebukser), andre vanlige gode bukser og kjoler. Jeg har bare jenter så kanskje det hadde vært annerledes hvis jeg hadde gutter:)
Snuppa09 Skrevet 12. januar 2014 #39 Skrevet 12. januar 2014 Ville aldri sendt barna mine i joggebukse hverken på skole eller barnehage og i alle fall ikke i bursdag!Helt alvorlig? Aldri joggebukse i barnehage? I barnehage har jeg alltid brukt mykt ulltøy, joggebukse, fleecetøy eller tights på ungene de første årene. Spesielt i utedress-sesong (som er mesteparten av året her...) Kun myke jeans dersom de har hatt på seg det. Synes det viktigste er at barna kan leke og bevege seg fritt i barnehage! Det siste halvannet året i barnehagen har de nok hatt vanlige jeans om sommeren. Skolebarna bruker jeans eller andre "vanlige" bukser, bare treningstøy i gym og på aktivitetsdager. Når det gjelder bursdager synes jeg ikke noe om joggebukse - med mindre det er invitert til aktivitetsbursdag av noe slag :-) Det viktigste for meg er alltid at barna har hensiktsmessige og behagelige klær på seg. Som jeg skrev i et annet innlegg så har de brukt mye tunika m/ strømpebukse, pent ulltøy, myke bukser og kjoler. De har selvfølgelig også brukt fleecetøy når de er ute:)
Bananen Skrevet 12. januar 2014 #40 Skrevet 12. januar 2014 Idag sendte vi i joggebukse! Men barna kom pyntet og byttet til joggis etter mat. Men det var bursdag i lekeland da. Hehe Til vanlig pynter vi såklart:)
sug lut Skrevet 12. januar 2014 #41 Skrevet 12. januar 2014 Ville aldri sendt barna mine i joggebukse hverken på skole eller barnehage og i alle fall ikke i bursdag! Jøss.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. januar 2014 #42 Skrevet 12. januar 2014 Har nok sendt min i joggebukse, men da var det rett etter skolen. Synes ungen bør få slippe å gå pyntet hele skoledagen fordi det er bursdag etterpå.
I scream for icecream! Skrevet 12. januar 2014 #43 Skrevet 12. januar 2014 Jeg vil helst at de pynter seg litt, men minstemann (3 år) har penklærskrekk ut av en annen dimensjon. Han var i bursdag idag, og idag valgte jeg å ikke ta den kampen. Så han kom i en ny, pen joggebukse med matchende fin genser til. Jeg tok kampen når han skulle på juletrefest, så tenkte det fikk holde.
*Lissi* Skrevet 12. januar 2014 #44 Skrevet 12. januar 2014 Nei, her pynter ungene seg alltid. Jentene mine hadde nektet plent uansett å reise uten kjole/skjørt i bursdager. De elsker å pynte seg. Gutten min har reist i bursdager i dongeribukse. Men, da er det en litt stilig en med skjorte til. Heldigvis liker de å pynte seg, men de hadde uansett ikke fått reise i joggebukse.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #45 Skrevet 13. januar 2014 Enig med en over her, joggebukse brukes verken i barnehage, skole og i alle fall ikke i bursdag! Finnes mange andre myke og behagelige plagg som i tillegg er pene om de skulle i bursdag i lekeland mm. Anonymous poster hash: b2a81...f84
me_87 Skrevet 13. januar 2014 #46 Skrevet 13. januar 2014 Ser virkelig ikke problemet med å ha joggebukse på 2 åringen min i BARNEHAGEN. Eneste gangen jeg har reagert på at ett barn kom i joggedress var når vi skulle ta barnehagebildet. De fleste hadde jo pyntet seg litt den dagen,mens det var en gutt som kom i joggedress.
MammantilNurket Skrevet 13. januar 2014 #47 Skrevet 13. januar 2014 Joggebukse skal brukes til trening - det ligger i navnet: JOGGEbukse Grusomt plagg som burde forbys ved lov (?!). Barn skal venne seg til å kle seg passende fra de er små. Det er viktig at vi voksne går foran som gode forbilder. Til dere (unge og egentlig ganske pene) mødre som dasser rundt på Storsenteret i tynn grå joggebukse (som virkelig aksentuerer cellulittene deres), hvit singlet (med melkeflekker på og en BH som burde vært kondemnert for lengst!), en decimeter ettervekst og håret i en tufs midt oppe på hodet: Se dere i speilet, ta dere sammen og vær GODE rollemodeller for barna deres. Jeg har sagt det før - og jeg sier det igjen: At man har fått en baby er ingen unnskyldning for å se ut som et takras.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #48 Skrevet 13. januar 2014 Synes det er helt greit! Kan jo være lurt med ei skjorte til eller et kult antrekk, men viktigste er st barnet er komfortabelt og at logistikken er såpass grei at man får det til uten å stresse slik at det blir dumt for barnet. Vi har fulle jobber og tre barn, så om bursdagen starter halv fem, så er det helt klart greiere å kjøre rett fra barnehagen i bursdag, ellers rekker man det ikke. Er det derimot en lørdag, kommer finstasen :-) Hvorfor ikke ta med klær og skifte i barnehagen eller det bursdagen skal være? Det tar vel ca ett minutt? Anonymous poster hash: 03a72...f92
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #49 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har ett barn som ELSKER å pynte seg, og ett barn som trives best i joggebukse. Det har hendt at han har blitt levert i besøk uten at han har sett så veldig pyntet ut, selv om han har møtt opp i skikkelig bukse. Jeg synes det er viktig å velge sine kamper, jeg ser stadig vekk at ting som aldri har vært et problem med det ene barnet kan være en kjempeutfordring med det andre. Det er imponerende at noen klarer å være perfekte på alle områder, i min famile går vi av og til for kompromisser. F.eks at hvis ungene gjør "problem-lekser" med flid har vi picnic-kvelds (sitter på gulvet på et teppe, ungene synes det er stas). Anonymous poster hash: 017db...ec1
Iiiiik Skrevet 13. januar 2014 #50 Skrevet 13. januar 2014 Ser virkelig ikke problemet med å ha joggebukse på 2 åringen min i BARNEHAGEN. Eneste gangen jeg har reagert på at ett barn kom i joggedress var når vi skulle ta barnehagebildet. De fleste hadde jo pyntet seg litt den dagen,mens det var en gutt som kom i joggedress. Jeg synes det er greit med joggedress på barnehagebildet. Heller det enn pent pyntet. Jeg synes barnehagebilder er finest når ungene ser ut som om de faktisk er i barnehagen og at det er greit å leke med de klærne de har på seg. Bursdag i joggebukse er ikke greit for meg. Liker ikke joggebukser i det hele tatt, men en av mine tre liker veldig godt å gå i dem. Å ha dem i bursdag er ikke aktuelt og helst ikke på skolen heller. Vet hvem av mine barns venner som kommer i bursdag i joggebukser, så kan ikke si at jeg ikke bryr meg, men jeg bryr meg ikke utover å tenke at "Å ja, joggebukse i dag også ja. Har jeg noen gang sett ham uten? Lurer på hva han skal konfirmeres i".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå