Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Hallo! Sender dere barna deres i barnebursdag med joggebukse på? Skifter dere ikke til nytt klesplagg før barna skal i bursdag? Takk for svar! Anonymous poster hash: a9b1f...bb6
Serepta Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 De pyntes litt før bursdag jo. Går ikke i joggebukse på skolen heller da.
Gjest MMJ Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Nei, ville skiftet plagg fra barnehage til bursdagsselskap. Tror nok ikke jeg hadde sendt han i joggebukser... da måtte de vært ganske "kule" eller fine i allefall
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Nei... Dersom noen gjorde det ville jeg tenkt at det enten skyldtes noe ekstraordinært, utrolig dårlig tid pga en hendelse av noe slag... eller at foreldrene hadde sine utfordringer.. Uansett ville jeg tenkt at det viktigste var at barnet kom:) Anonymous poster hash: c7cf5...743
Gjest Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Sender ikke i joggebukse nei, med mindre det er aktivitetsbursdag ute i naturen eller på et lekeland
Zalosalutt Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Tja, om barnet vil ha på joggebukse får mitt barn lov til det. Jeg sier selvfølgelig at barnet burde pynte seg fordi det er vanlig når man skal i bursdag, men mitt barn velger klær det selv synes er fint. Ikke alltid mammaen er enig
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Vi pynter alltid to-åringen vår når vi skal i bursdag Som regel pen skjorte og chinos. Hemmer ikke bevegelsesfriheten hans akkurat, han leker fint på gulvet med de andre barna. Nå har vi ikke sendt ham alene i barnebursdag ennå siden han er så liten, men kommer definitivt til å pynte ham med pent tøy før vi drar. Men sier som noen over, hadde ikke brydd meg nevneverdig om et barn dukker opp i bursdag hos oss iført joggebukse. Det viktigste er at barnet kommer, og jeg vet godt hvilken utfordring det kan være å få på barn klær det ikke vil ha på seg. Bedre at barnet kommer i joggebukse enn å få et timeslangt trassanfall hjemme og hele ettermiddagen ødelagt. Anonymous poster hash: f90fe...d9a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Såfremt det ikke fremgår i invitasjonen at spesiell type antrekk er å foretrekke (type bondegårdsbursdag, utebursdag, badebursdag), har han på seg den fineste buksen (ikke dressbukse) han har og en fin skjorte til. Anonymous poster hash: 52353...aa5
☆☆☆ Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Ikkje snakk om at eg sender i bursdag utan å pynte. Det er ikkje så mange anledningar til å vise fram kjolane
augustjanuar Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Nei. Men det har kommet barn ( gjerne de samme) med Joggebukse i bursdag hit. Spiller ingen rolle for meg.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Aldri i verden. Da hadde de heller blitt hjemme. Synes det er respektløst å dra i bursdag i joggebukse. Anonymous poster hash: 698fb...289
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #13 Skrevet 10. januar 2014 Jeg kommer til å gjøre det i morgen! Fordi det er aktiv bursdagsfeiring i en gymsal! Anonymous poster hash: 08011...bd8
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Gjør det kun når det er bursdag i gymsal Ellers er det kul jeans & skjorte sånn er de fleste gutta i klassen hans kledd i bursdager. De er 9 år. Anonymous poster hash: 88c4c...b24
Snuppa09 Skrevet 10. januar 2014 #15 Skrevet 10. januar 2014 Ville aldri sendt barna mine i joggebukse hverken på skole eller barnehage og i alle fall ikke i bursdag!
MrsMilla Skrevet 10. januar 2014 #16 Skrevet 10. januar 2014 Synes det er helt greit! Kan jo være lurt med ei skjorte til eller et kult antrekk, men viktigste er st barnet er komfortabelt og at logistikken er såpass grei at man får det til uten å stresse slik at det blir dumt for barnet. Vi har fulle jobber og tre barn, så om bursdagen starter halv fem, så er det helt klart greiere å kjøre rett fra barnehagen i bursdag, ellers rekker man det ikke. Er det derimot en lørdag, kommer finstasen :-)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. januar 2014 #17 Skrevet 10. januar 2014 Nei, Her blir de lært opp til at man pynter seg i bursdag, til jul , når vi blir bedt bort på middag og lignende.
Rivjernet Skrevet 10. januar 2014 #18 Skrevet 10. januar 2014 Nei, men sender de lett i dongeribukser. Her går det i dongeribukse og skjorte eller en litt fin genser. Lørdagsfin, om dere skjønner hva jeg mener da?
*Yuna* Skrevet 10. januar 2014 #19 Skrevet 10. januar 2014 Nei. Her pynter vi oss alle til bursdager.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #20 Skrevet 10. januar 2014 Tja, om barnet vil ha på joggebukse får mitt barn lov til det. Jeg sier selvfølgelig at barnet burde pynte seg fordi det er vanlig når man skal i bursdag, men mitt barn velger klær det selv synes er fint. Ikke alltid mammaen er enig Så hvis barnet ditt ønsker å gå i en joggebukse i bursdag, så betyr det at hun får lov - ikke blir veiledet at "i bursdag pynter vi oss"? Anonymous poster hash: c11d9...4f7
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #21 Skrevet 10. januar 2014 Nei det har vi aldri gjort. Anonymous poster hash: 4892e...09c
alvemamma Skrevet 11. januar 2014 #22 Skrevet 11. januar 2014 Ville aldri sendt barna mine i joggebukse hverken på skole eller barnehage og i alle fall ikke i bursdag! Helt alvorlig? Aldri joggebukse i barnehage? I barnehage har jeg alltid brukt mykt ulltøy, joggebukse, fleecetøy eller tights på ungene de første årene. Spesielt i utedress-sesong (som er mesteparten av året her...) Kun myke jeans dersom de har hatt på seg det. Synes det viktigste er at barna kan leke og bevege seg fritt i barnehage! Det siste halvannet året i barnehagen har de nok hatt vanlige jeans om sommeren. Skolebarna bruker jeans eller andre "vanlige" bukser, bare treningstøy i gym og på aktivitetsdager. Når det gjelder bursdager synes jeg ikke noe om joggebukse - med mindre det er invitert til aktivitetsbursdag av noe slag :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #24 Skrevet 11. januar 2014 Nei, det har jeg aldri gjort. Men opplevd flere ganger å ha bursdagsgjester i joggebukse. Det gjør da ingenting. Anonymous poster hash: beffe...4ee
SmellyCat Skrevet 11. januar 2014 #25 Skrevet 11. januar 2014 Nei. Vi pynter oss når vi er invitert i selskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå