Gå til innhold

Om jeg har gutten min på 1,5 år 2 dager i barnehage. Hva blir kontantstøtta, og hva blir barnehageprisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? 

2 dager blir jo under 20 timer. Lurer på om jeg får kontantstøtte da... Noen som vet?

Anonymous poster hash: 4a435...22e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2500kr frem til og med 18 mnd, og 1652kr fra 19 mnd til 23 mnd. Dette er da hvis man har mindre enn 20 timer i uka.

Anonymous poster hash: 88a32...036

Skrevet

Hah, der røk anonymen min ;) 

Jajja. Men da skal jeg si opp en dag i uken da. Må kanskje regne med om jeg sier opp nå, at jeg må betale ut februar. 

Nå mistet jeg med 3 dager all kontaktstøtte + jeg må betale 1700 kr i mnd. Ble veldig dyrt. Kan ordne barnevakt hver 6 uke når jeg jobber fredag på dag... 

Takker for svar :)

Skrevet

Du er sikker på det blir under 20 timer?

Det blir regnet ut ifra åpningstiden til bhg. Jeg fikk ikke noe kontantstøtte da jenta mi gikk 2 dager i bhg, da åpningstiden var på 10,5 timer..

Teit :P

Anonymous poster hash: 855dc...f46

Skrevet

Hmmm... du har et godt poeng. Åpent fra 07.00 til 17.00.... Eller er det 16.30 kanskje? Åi, må sjekkes ut! Takk for tips!

Skrevet

Fant det ut, de har oppe fra 07-16.30 Da lar det seg gjøre! Må ta en prat med barnehageopptaket...

Alt for mye penger ...

Skrevet

Tenkt og sette sine egene behov foran ungen... STAKKARS... Her bør du la han gå 100% eller drite i det,dette blir vanskelig for barnet

Anonymous poster hash: f8e4e...474
Skrevet

Bare sjekk om det er mulig å ha 40% plass, ikke alle bhg som tillater det.

Anonymous poster hash: 21ce6...0af

Skrevet

Tenkt og sette sine egene behov foran ungen... STAKKARS... Her bør du la han gå 100% eller drite i det,dette blir vanskelig for barnet

Anonymous poster hash: f8e4e...474

Jeg skjønner faktisk ikke argumentet om at to dager i uken er for LITE å gå i bhg! Min 15 mnd gamle jente er hjemme med meg, men en gang i uken er hun noen timer hos tante og det er stor stas hver gang. Hun kjenner seg igjen, løper inn og vinker fornøyd når jeg går.

Vi har egentlig lite kontakt med tante utenom de faste dagene, men hun klarer jo å huske og kjenne seg igjen fra gang til gang.

Så lenge det er snakk om trygge barn tviler jeg på at det er feil å bruke bhg såpass lite. Det er tross alt snakk om noen dager hver uke og det blir fort en rutine at f.eks mandag og onsdag er bhg-dag.

Og bedre økonomi kommer da tross alt barnet til gode også?

Anonymous poster hash: 9061c...2b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...