Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #51 Skrevet 11. januar 2014 Jeg er 21. Adventspynt fra 1. søndag i advent. Julepynten fram bittelillejulaften og juletreet kom inn og ble pyntet lillejulaften. All julepynt inkludert juletreet var ute på morgenen 31. desember :-) Er vokst opp med at julepynten er laaaangt ut i januar, det samme er samboeren min. Men jeg fikk for meg at det var fint å starte det nye året uten julepynt, og tror nok det kommer til å bli sånn de neste julene også. Anonymous poster hash: f2950...532
Vinterlilje Skrevet 11. januar 2014 #52 Skrevet 11. januar 2014 Trettonde knut ska jula ut, sa min farmor som var svensk. Knut har navnedag 13 januar.. selv kaster jeg ut jula når jeg er lei. Det sier mormor også "Trettende dag knut skal jula ut", bruker hun å si. Er ikke svensk, emn bor nærme grensa.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #53 Skrevet 11. januar 2014 2 januar! Anonymous poster hash: 10053...f16
Trimsi Skrevet 11. januar 2014 #54 Skrevet 11. januar 2014 Jeg blir nok regnet som gammel og her varer julen til 13 dag jul - med tre og det hele. Skjønner ikke de som syns det er så godt å rydde bort julen jeg. Vi pynter til jul på lille julaften og da syns jeg vi får det så fint at jeg gjerne har det fremme et par uker altså. Den kan jeg svare på. Jeg synes det er mer ok å ha julepynt frem e i desember når vi baker, har julestemning, gleder oss, julehandler osv. For meg er dt helt bak mål å ha julepynt fremme når jula faktisk er over, slutt på ferien og vi har begynt på jobb igjen. Merkelig tradisjon det der med 13 og 20 dag jul i Norge Anonymous poster hash: a4491...df9 Det kan jo diskuteres hva som er merkelig.. "Egentlig" tar jo julen for mange slutt når den egentlig begynner http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Julen-tar-slutt-nar-den-egentlig-begynner-7412393.html De siste tiårene har julen "begynt" tidligere og tidlgere. Dette kommer nok bla av at handelsstanden starter julehandelen så tidlig som mulig, samtidig som ukeblader og media følger opp. Skolene hiver seg også på, og de nye tradisjonene som Lucia og adventskalender følger opp. Ser ikke noe galt i at tradisjoner forandrer seg, og at man påvirkes av media og handelsstanden, men synes faktisk det er litt hyggelig med de opprinnelige tradisjonene og merkedagene. Uansett, det viktigste at vi har muligheten til å selv velge hvordan vi vil skape egne tradisjoner i vår egen familie.
DramaMama Skrevet 11. januar 2014 #55 Skrevet 11. januar 2014 Her står pynten til 20. dag jul. Er forresten 24 år. Men jeg pynter ikke før siste uka før jul heller da... Juletreet pyntes lille julaften. Ser mange begynner å pynte 1.desember, da er det ikke rart man er lei til nyttår.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #56 Skrevet 11. januar 2014 13 dag jul hær. Anonymous poster hash: 24826...bcf
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #57 Skrevet 11. januar 2014 Alt forsvant 2 januar- da var det hverdag igjen! Vurderte å vente til helgen, men hadde bedre mulighet da. Deilig, har ikke hatt julestemning i år:-( Anonymous poster hash: 56faa...420
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå