Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #26 Skrevet 11. januar 2014 Hadde ikke orket lang flyreise med så liten baby, mye risiko for infeksjoner, ikke fullført vaksinasjonsprogram osv, vent heller. Er ingen motstander av å reise, men det første leveårene til de små trenger de ikke lange reiser til fjerne strøk. Da kan man heller ta korte turer innenlands, gjerne bil. Har flydd med baby selv, 2 mnd gammel, var stressende og ikke noe jeg gjør igjen. Vi kommer til å ta et direktefly til Spania nr sistemann er 1 1/2 år, leie hus et par uker, men før den tid holder vi oss hjemme og i Skandinavia. Blir nok biltur til DK ol.Anonymous poster hash: 3dd2a...e62 Føler vi selvfølgelig må få klarsignal fra lege/helsesøster før vi drar mtp vaksine o.l. Men kan ikke helt se for meg hva som skulle være så farlig med New York? Det er ikke akkurat malaria-land? Ingenting galt med NY, skal dere fly hold dere unna influensa sessong i hvertfall. Jeg ville ventet. Når det gjelder reise med små er det ofte lettere enn med større barn med tanke på at de sover i vogn og ikke kommer seg noe sted selv. Jeg hadde ventet litt, lånt bort barnet til bateforeldrene og reist å tatt en kjæreste weekend med mannen. Vi har gjort det med hver av barna rundt 1 års alderen, plassert dem bort en helg og reist bort og kost oss, shopping, flott hotell. Blir Londontur når neste er ca 1 år på oss alene. Her er besteforeldrene involvert fra starten av, så det har gått fint, tatt det i forbindelse med puppavvenning. Anonymous poster hash: 3dd2a...e62
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #27 Skrevet 11. januar 2014 Ingen problem:) Jeg har aldri reist så mye som da jeg var i permisjon. Nå er poden 4 og reisevant som bare det. Anonymous poster hash: e1c98...8fe
@nonym Skrevet 11. januar 2014 #28 Skrevet 11. januar 2014 Har dere vært i NY før? Siden dere har så bastante meninger, mener jeg? Jeg har vært der før, og anser det ikke som noe problem i det hele tatt. Vi kommer til å dra på et tidspunkt der babyen er så liten at han/hun sover mye, og vi ikke er nødt til å være lenket fast på hotellrommet fra kl 19. Det er jo en helt perfekt tid å reise med baby på, mener nå jeg. Flyturen er jeg ikke bekymret for. Babyen ammer, sover og bæsjer/tisser. Ikke altfor lang flytid, er det heller. Når det kommer til bakterier, så mener jeg det holder med vanlig, fornuftig hygiene. Forøvrig er amerikanerne ufattelig hjelpsomme og glade i barn, så jeg er ikke redd for at det ikke skal være "barnevennlig". Tenk hvor mange barn som bor i New York! Jeg er ikke førstegangsmor, og det er derfor jeg er ganske avslappet mtp å dra. Det er bare det med ammingen jeg er usikker på. jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du spør, utifra dette svaret har du allerede bestemt deg..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #29 Skrevet 11. januar 2014 Når babyen er så liten er det jo ikke slik at den er spesielt bevegelig og trenger å røre på seg, MEN jeg hadde ikke gjort det selv, særlig på grunn av tidsforskjellene. Den lange flyturen betyr jo også å snu døgnet og det er ikke sikkert det er så greit. Forbered deg på en skikkelig slitsom flytur (det kan hende det ikke blir det, men det vet du ikke). Jeg har vært mye ute å reist. Langtur er ikke noe for de minste etter min mening. Jeg synes faktisk synd på barna på flyet som var mindre. Vår var 5,5 år og stor nok til å skjønne poenget, men jeg så at det var en del foreldre som slet ganske mye med barn som var yngre. Anonymous poster hash: f70ac...a72
Appelsinpiken Skrevet 11. januar 2014 #30 Skrevet 11. januar 2014 Jeg ville reist med god samvittighet. Synes det er adskillig lettere å reise med så små barn enn når de bikker året og begynner å bli mer mobile. Har flydd 6 timer med en på 2 mnder (og da snakker vi trangt charterfly) og det gikk smertefritt. Det viktigste er vel å ha en god avbestillingsforsikring og reiseforsikring.
FirstAidKit Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #31 Skrevet 11. januar 2014 Har dere vært i NY før? Siden dere har så bastante meninger, mener jeg? Jeg har vært der før, og anser det ikke som noe problem i det hele tatt. Vi kommer til å dra på et tidspunkt der babyen er så liten at han/hun sover mye, og vi ikke er nødt til å være lenket fast på hotellrommet fra kl 19. Det er jo en helt perfekt tid å reise med baby på, mener nå jeg. Flyturen er jeg ikke bekymret for. Babyen ammer, sover og bæsjer/tisser. Ikke altfor lang flytid, er det heller. Når det kommer til bakterier, så mener jeg det holder med vanlig, fornuftig hygiene. Forøvrig er amerikanerne ufattelig hjelpsomme og glade i barn, så jeg er ikke redd for at det ikke skal være "barnevennlig". Tenk hvor mange barn som bor i New York! Jeg er ikke førstegangsmor, og det er derfor jeg er ganske avslappet mtp å dra. Det er bare det med ammingen jeg er usikker på. jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du spør, utifra dette svaret har du allerede bestemt deg.. Åneida, da har du ikke lest hele tråden Ingenting er bestemt, jeg liker bare å være forberedt!
FirstAidKit Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #32 Skrevet 11. januar 2014 Når babyen er så liten er det jo ikke slik at den er spesielt bevegelig og trenger å røre på seg, MEN jeg hadde ikke gjort det selv, særlig på grunn av tidsforskjellene. Den lange flyturen betyr jo også å snu døgnet og det er ikke sikkert det er så greit. Forbered deg på en skikkelig slitsom flytur (det kan hende det ikke blir det, men det vet du ikke). Jeg har vært mye ute å reist. Langtur er ikke noe for de minste etter min mening. Jeg synes faktisk synd på barna på flyet som var mindre. Vår var 5,5 år og stor nok til å skjønne poenget, men jeg så at det var en del foreldre som slet ganske mye med barn som var yngre. Anonymous poster hash: f70ac...a72 Ja, det med tidsforskjell KAN jo være et issue. Det må definitivt tas med i betraktningen.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #33 Skrevet 11. januar 2014 Jeg hadde kjørt på! Vi skal selv reise dit med to babyer på 7 mnd! Anonymous poster hash: 653d8...2fc
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #34 Skrevet 11. januar 2014 Hadde aldri dratt til NY med baby/småbarn, det er da ingen barnevennlig by. Vent et par år, parker ungen hos besteforeldre og dra dit alene på en romantisk langweekend Stemmer at amming er nokså tabu i USA, der må de fleste mødre tilbake i jobb etter 3-4 uker så svært få har mulighet til å amme barna sine. Anonymous poster hash: 71f50...3a5 Om det finnes en barnevennlig by så må det være New York! Hadde ikke nølt! God tur :-) Anonymous poster hash: 653d8...2fc
*Lykkelig 1984* Skrevet 11. januar 2014 #35 Skrevet 11. januar 2014 Hadde aldri orket! Min baby sov jo ikke!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå