Gå til innhold

New York med 3-4 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i NY med en baby på 3-4 mnd? Vi vurderer å ta en tur, og jeg lurer på hvordan dere gjorde det med ammingen osv? Mener å huske at NY ikke er så ammevennlig. Ble det stress? Ønsker jo å amme når jeg er der. Håper noen kan fortelle om sine erfaringer rundt NY-tur med så liten baby og amming :)

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri dratt til NY med baby/småbarn, det er da ingen barnevennlig by. Vent et par år, parker ungen hos besteforeldre og dra dit alene på en romantisk langweekend ;) Stemmer at amming er nokså tabu i USA, der må de fleste mødre tilbake i jobb etter 3-4 uker så svært få har mulighet til å amme barna sine.

Anonymous poster hash: 71f50...3a5
Skrevet

Har du født barnet:)? For å være helt ærlig høres det grusomt ut for dere og baby. Masse inntrykk, forurensning og støy, for ikke å snakke om lang flytur. For ikke å snakke om alle bakterier o.l. Andre sykdommer der en i Norge. Mulig jeg er hysterisk, men det høres bare stress ut. 

Anonymous poster hash: 7b9cb...9b4
Skrevet

Har dere vært i NY før? Siden dere har så bastante meninger, mener jeg? Jeg har vært der før, og anser det ikke som noe problem i det hele tatt. Vi kommer til å dra på et tidspunkt der babyen er så liten at han/hun sover mye, og vi ikke er nødt til å være lenket fast på hotellrommet fra kl 19. Det er jo en helt perfekt tid å reise med baby på, mener nå jeg. Flyturen er jeg ikke bekymret for. Babyen ammer, sover og bæsjer/tisser. Ikke altfor lang flytid, er det heller. Når det kommer til bakterier, så mener jeg det holder med vanlig, fornuftig hygiene. Forøvrig er amerikanerne ufattelig hjelpsomme og glade i barn, så jeg er ikke redd for at det ikke skal være "barnevennlig". Tenk hvor mange barn som bor i New York!

Jeg er ikke førstegangsmor, og det er derfor jeg er ganske avslappet mtp å dra. Det er bare det med ammingen jeg er usikker på.

Skrevet

Amming er vel ikke noe problem. Og barn er jo stort sett lette å reise med når de er så små.

Hadde gått for en eller annen form for bæresele, barnevogn i NY må være et mareritt. Mye folk over alt. 

Skrevet

Amming er vel ikke noe problem. Og barn er jo stort sett lette å reise med når de er så små.

Hadde gått for en eller annen form for bæresele, barnevogn i NY må være et mareritt. Mye folk over alt.

Tenke å ta med bæreselen og evt kjøpe en trille der borte. Det er stort sett det de bruker der for å komme seg frem, og trillene kan brukes på så små barn. Jeg tenker også at det er lett å reise med barn når de er så små. Angrer fælt på at vi ikke gjorde det med nr.1, men da var vi for hysteriske. Skal ikke gå i samme felle igjen :)

Skrevet (endret)

Jeg har vært i New York tre ganger, elsker byen :) Ville derimot aldri ha dratt dit med en baby. Men det er fordi mannen og jeg elsker å shoppe, dra på spa, spise på velrenommerte restauranter, dra på show på kveldene osv. Ting som hadde vært umulig å gjennomføre med de to babyene vi har hatt. Førstemann var barnevognhater og sov 9 timer i døgnet i månedsvis mens nr 2 har sovet 30 min x 3 på dagtid siden han var 7-8 uker gammel (før det sov han 20 t i døgnet). Begge har krevd pupp annenhver time døgnet rundt til de var over 5 mnd gamle. For oss hadde det altså bare vært stress, og vi måtte ha begrenset VELDIG hva vi ønsket å gjøre. Om vi først skal bruke tid og penger på å dra tilbake til New York så blir det uten en baby å ta hensyn til hele tiden.

Men dere virker jo ganske så bestemte på å dra, så ønsker dere en god tur :D Bæresele og ammetelt/sjal er sikkert lurt å ta med, i tillegg til å finne telefonnummer og adresse på en god klinikk om noen skulle bli syke med behov for legetilsyn.

Endret av Madolyn
Skrevet

Jeg hadde jo mye heller reist dit med en baby på 3-4 måneder, enn en eldre baby. Når de er så små ligger de jo stort sett nedi vogna og sover.. Amming er nok ikke noe problem - du trenger jo ikke å dra frem puppen på restaurant liksom! :)

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å reise med noengang mine da de var babyer i hvert fall

Anonymous poster hash: 7263d...39d

Skrevet

Jeg har vært i New York tre ganger, elsker byen :) Ville derimot aldri ha dratt dit med en baby. Men det er fordi mannen og jeg elsker å shoppe, dra på spa, spise på restauranter, dra på show på kveldene osv. Ting som hadde vært umulig å gjennomføre med de to babyene vi har hatt. Førstemann var barnevognhater og sov 9 timer i døgnet i månedsvis mens nr 2 har sovet 30 min x 3 på dagtid siden han var 7-8 uker gammel (før det sov han 20 t i døgnet). For oss hadde det altså bare vært stress, og vi måtte ha begrenset VELDIG hva vi ønsket å gjøre. Om vi først skal bruke tid og penger på å dra tilbake til New York så blir det uten en baby å ta hensyn til hele tiden.

Men dere virker jo ganske så bestemte på å dra, så ønsker dere en god tur :D Bæresele og ammetelt/sjal er sikkert lurt å ta med, i tillegg til å finne telefonnummer og adresse på en god klinikk om noen skulle bli syke med behov for legetilsyn.

Takk for svar :) Vi har ikke kjøpt billetter enda, hehe. Så fullt så bestemte på å dra, er vi nok ikke. Har tenkt til å se an babyen først. Men jeg liker å planlegge og undersøke (et annet ord for å beskrive meg er vel "kontrollfreak"), så vil gjøre litt research før vi booker oss inn. Det er klart det hadde vært best å ventet i 2-3 år, men vi har ventet så lenge på å dra dit sammen (vi har bare vært der hver for oss tidligere), og føler at den eneste sjansen vi har til å dra uten å vente i 2-3 år, er å dra når babyen er så liten at han/hun kan sove gjennom det meste. Men som sagt, vi skal se an babyen først.

Skrevet

Funker superbra!! Eneste er barnesete & taxi... Du må evnt ta med eget & drasse på det.

Anonymous poster hash: e297b...1f6

Skrevet

Vi planlegger å tilbringe sommeren i USA (baby vil være ca. 3 mnd når vi reiser) og har tenkt å legge inn et besøk til både NYC og Chicago i løpet av sommeren. Hvis babyen blir veldig urolig får vi eventuelt revurdere. Ser ikke for meg at det skal bli noe problem. Har også med to barn eldre barn, så det sier seg selv at turen uansett vil gå på barnas premisser. Tenker å bruke bæresele for det meste (vi bor i en annen europeisk storby og kommer til å bruke dette mest hjemme også) + eventuelt ha med vognen som vi kjøper til bruk hjemme (må også ha en liten og nett her) eller eventuelt kjøper en til å bruke mens vi er der. Jeg kommer ikke til å amme, så jeg har dessverre ikke noen tips der, men det hadde vært min minste bekymring.

Anonymous poster hash: 6573f...746
Skrevet

Vi planlegger å tilbringe sommeren i USA (baby vil være ca. 3 mnd når vi reiser) og har tenkt å legge inn et besøk til både NYC og Chicago i løpet av sommeren. Hvis babyen blir veldig urolig får vi eventuelt revurdere. Ser ikke for meg at det skal bli noe problem. Har også med to barn eldre barn, så det sier seg selv at turen uansett vil gå på barnas premisser. Tenker å bruke bæresele for det meste (vi bor i en annen europeisk storby og kommer til å bruke dette mest hjemme også) + eventuelt ha med vognen som vi kjøper til bruk hjemme (må også ha en liten og nett her) eller eventuelt kjøper en til å bruke mens vi er der. Jeg kommer ikke til å amme, så jeg har dessverre ikke noen tips der, men det hadde vært min minste bekymring. Anonymous poster hash: 6573f...746

Herlig! Tusen takk for svar! Blir så glad når noen sier: "kjør på!". For innerst inne er jeg litt skeptisk av natur, men har så lyst til å legge det til side og bare dra. Og siden jeg både har vært i NY før, og har hatt baby tidligere, så føler jeg meg mye bedre rustet til å dra. Alt ordner seg jo :)

Skrevet

Ja, det ordner seg som regel! Skjønner jo av seg selv at det ikke blir lange middager på fine restauranter, sene kvelder med vin og dager med shopping fra morgen til kveld, men det blir faktisk muligheter for begge deler også. NYC er en morsom by for barn også, regner med at storesøsken også er med? Med mindre babyen har kolikk, bør det gå helt fint, tenker jeg. :)

Anonymous poster hash: 6573f...746
Skrevet

Noen som har vært i NY med en baby på 3-4 mnd? Vi vurderer å ta en tur, og jeg lurer på hvordan dere gjorde det med ammingen osv? Mener å huske at NY ikke er så ammevennlig. Ble det stress? Ønsker jo å amme når jeg er der. Håper noen kan fortelle om sine erfaringer rundt NY-tur med så liten baby og amming :)

På forhånd takk for svar.

Jeg har aldri vært der med baby, men tenker følgende.

1. ha med god bæresele ala manduca eller ergobaby (sistnevnte er min favoritt!)

2. skaff deg et ammesjal :) Det er et slags forkle du kan ha foran babyen, slik at du og baby kan ha blikkontakt men uten at du viser frem noe bryst! Vet man kan få tak i det i USA.

Om dere har bæresele trenger dere heller ikke drasse på barnesete for da kan dere ofte ta tbane og ha med en liten trille som er lett å slå sammen/bære opp og ned trapper til subwayen.

God Tur  :wink:

Anonymous poster hash: 45467...239

Skrevet

Noen som har vært i NY med en baby på 3-4 mnd? Vi vurderer å ta en tur, og jeg lurer på hvordan dere gjorde det med ammingen osv? Mener å huske at NY ikke er så ammevennlig. Ble det stress? Ønsker jo å amme når jeg er der. Håper noen kan fortelle om sine erfaringer rundt NY-tur med så liten baby og amming :)På forhånd takk for svar.

Jeg har aldri vært der med baby, men tenker følgende.1. ha med god bæresele ala manduca eller ergobaby (sistnevnte er min favoritt!)2. skaff deg et ammesjal :) Det er et slags forkle du kan ha foran babyen, slik at du og baby kan ha blikkontakt men uten at du viser frem noe bryst! Vet man kan få tak i det i USA. Om dere har bæresele trenger dere heller ikke drasse på barnesete for da kan dere ofte ta tbane og ha med en liten trille som er lett å slå sammen/bære opp og ned trapper til subwayen. God Tur  :wink:Anonymous poster hash: 45467...239

Har både ergobaby og ammesjal fra før ;)

Skrevet

Noen som har vært i NY med en baby på 3-4 mnd? Vi vurderer å ta en tur, og jeg lurer på hvordan dere gjorde det med ammingen osv? Mener å huske at NY ikke er så ammevennlig. Ble det stress? Ønsker jo å amme når jeg er der. Håper noen kan fortelle om sine erfaringer rundt NY-tur med så liten baby og amming :)På forhånd takk for svar.

Jeg har aldri vært der med baby, men tenker følgende.1. ha med god bæresele ala manduca eller ergobaby (sistnevnte er min favoritt!)2. skaff deg et ammesjal :) Det er et slags forkle du kan ha foran babyen, slik at du og baby kan ha blikkontakt men uten at du viser frem noe bryst! Vet man kan få tak i det i USA. Om dere har bæresele trenger dere heller ikke drasse på barnesete for da kan dere ofte ta tbane og ha med en liten trille som er lett å slå sammen/bære opp og ned trapper til subwayen. God Tur  :wink:Anonymous poster hash: 45467...239

juhuuuuu!!! da er det jo bare å bestille billetter ;)

Anonymous poster hash: 45467...239

Skrevet

juhuuuuu!!! da er det jo bare å bestille billetter ;)Anonymous poster hash: 45467...239

Uuuuuuuuuh! Det er jo skummelt! Må tygge litt til på tanken. Aaaaah, blir helt sprø av reisenerver uten å i det hele tatt ha kjøpt billetter, jo!

Skrevet

Dra og kos dere :) Elsker New York og er der 2 ganger i året. Ene gangen hadde jeg med meg en 4 åring og en på 6 mnd  (alene). Det gikk strålende. Jeg hadde kjøpt en vogn der med barnesete, så er det problemet løst :) Billige er de også. Jeg skjønner ikke helt hva folk mener med at det er vanskelig med vogn der ? Har aldri hatt noe problemer med det. Og med ammesjal er det ikke noe problem å amme heller :)

Skrevet

Har dere vært i NY før? Siden dere har så bastante meninger, mener jeg? Jeg har vært der før, og anser det ikke som noe problem i det hele tatt. Vi kommer til å dra på et tidspunkt der babyen er så liten at han/hun sover mye, og vi ikke er nødt til å være lenket fast på hotellrommet fra kl 19. Det er jo en helt perfekt tid å reise med baby på, mener nå jeg. Flyturen er jeg ikke bekymret for. Babyen ammer, sover og bæsjer/tisser. Ikke altfor lang flytid, er det heller. Når det kommer til bakterier, så mener jeg det holder med vanlig, fornuftig hygiene. Forøvrig er amerikanerne ufattelig hjelpsomme og glade i barn, så jeg er ikke redd for at det ikke skal være "barnevennlig". Tenk hvor mange barn som bor i New York!

Jeg er ikke førstegangsmor, og det er derfor jeg er ganske avslappet mtp å dra. Det er bare det med ammingen jeg er usikker på.

He he he, må le litt når du sier at det bor barn i New York også, fordi for noen år siden havnet jeg i en diskusjon her inne, hvor det var noen som mente at det ikke bodde barn i Manhattan :)

Skrevet

Kjør på. Jeg ville reist. God tur og kos dere masse😃😃👍. Bor jo masse barn i NY og😉

Skrevet

STAKKARS unge,her setter dere foreldre deres lyster og behov foran babyen

Anonymous poster hash: ceb4a...106
Skrevet

Hadde ikke orket lang flyreise med så liten baby, mye risiko for infeksjoner, ikke fullført vaksinasjonsprogram osv, vent heller.

Er ingen motstander av å reise, men det første leveårene til de små trenger de ikke lange reiser til fjerne strøk. Da kan man heller ta korte turer innenlands, gjerne bil. Har flydd med baby selv, 2 mnd gammel, var stressende og ikke noe jeg gjør igjen. Vi kommer til å ta et direktefly til Spania nr sistemann er 1 1/2 år, leie hus et par uker, men før den tid holder vi oss hjemme og i Skandinavia. Blir nok biltur til DK ol.

Anonymous poster hash: 3dd2a...e62

Skrevet

STAKKARS unge,her setter dere foreldre deres lyster og behov foran babyen

Anonymous poster hash: ceb4a...106

Haha! Nå som vi endelig hadde klart å holde en tråd fri for sånne svar som du kommer med. Jaja. Litt må man vel tåle for underholdningens skyld. Takk skal du ha, du kan nå tre av scenen. Klapp, klapp :)

Skrevet

Hadde ikke orket lang flyreise med så liten baby, mye risiko for infeksjoner, ikke fullført vaksinasjonsprogram osv, vent heller.

Er ingen motstander av å reise, men det første leveårene til de små trenger de ikke lange reiser til fjerne strøk. Da kan man heller ta korte turer innenlands, gjerne bil. Har flydd med baby selv, 2 mnd gammel, var stressende og ikke noe jeg gjør igjen. Vi kommer til å ta et direktefly til Spania nr sistemann er 1 1/2 år, leie hus et par uker, men før den tid holder vi oss hjemme og i Skandinavia. Blir nok biltur til DK ol.

Anonymous poster hash: 3dd2a...e62

Føler vi selvfølgelig må få klarsignal fra lege/helsesøster før vi drar mtp vaksine o.l. Men kan ikke helt se for meg hva som skulle være så farlig med New York? Det er ikke akkurat malaria-land? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...