Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 De hadde ikke noe tidligere enn sent neste uke og jeg må ha hjelp! Og kan arbeidgiver sende inn inntektsopplysninger før jeg har sendt mine papirer? Anonymous poster hash: 30875...a4c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 For sent er det jo ikke, men om utbetalingene skal komme fra NAV kan du risikere at saksbehandlingstiden er noen uker lengre enn tiden du har på deg før fødsel. Om du har råd til det fungerer det jo fint. Anonymous poster hash: 29d21...d75
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Ja, utbetalingene er fra nav, men får min siste lønn fra arbeidsgiver etter jeg har gått ut i permisjon (halvannen uke før fødsel). Så sånn sett skal det vel gå. Får jeg foreldrepenger etterbetalt da eller? Anonymous poster hash: 30875...a4c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Jeg sendte søknaden min i det jeg gikk ut i permisjon og fikk pengene utbetalt før terminen og da var til og med påsken, med helligdager, i løpet av de tre ukene. Jeg trodde det var 1mnd før permisjonstart de helst vil ha søknaden og da har du god tid. Anonymous poster hash: b95a8...c65
jostine Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Jeg er 33 uker og fyllte ut søknadene i dag Syns det er så tiltak så er kun min egen feil. Men så får jeg noe lønn etterbetalt så det skal nok gå fint om nav ikke rekker å behandle søknaden til første utbetaling. Det var absolutt ikke svar på spørsmålet ditt men da vet du hvertfall at det er andre som er treger enn deg Står på nav.no at det anbefales å søke 4-6 uker før perm.start så det går nok fint for din del
jostine Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Jeg er 33 uker og fyllte ut søknadene i dag Syns det er så tiltak så er kun min egen feil. Men så får jeg noe lønn etterbetalt så det skal nok gå fint om nav ikke rekker å behandle søknaden til første utbetaling. Det var absolutt ikke svar på spørsmålet ditt men da vet du hvertfall at det er andre som er treger enn deg Står på nav.no at det anbefales å søke 4-6 uker før perm.start så det går nok fint for din del
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Du får etterbetalt inntil tre måneder før søknadstidspunkt. Så det holder at du søker innen tre måneder etter den datoen du begynner i permisjon, så lenge du kan takle å vente litt på utbetalingene. Noen steder har to måneders behandlingstid, andre har bare noen uker. Anonymous poster hash: 29d21...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå