Gå til innhold

Ang bilder av andres barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har fått være fadder ved dåp for fem herlige barn.

Har mye med alle å gjøre og har ett godt forhold til alle.

Hver jul har jeg fått ett innrammet barnehagebilde av tre av barna. Har nå over ti forskjellige bilder. Jeg kan ikke ha alle disse hengende på vegger og stående i hyller.

Jeg har nylig flyttet og prioriterte å henge opp malerier og kunst (er kunstner og også noen i familien) og bilder av egne barn, hang ikke opp noen av barnebildene.

Nå viser det seg at hun ene moren til ett av barna jeg er fadder til har uttrykt at jeg ikke liker barnet hennes eller noe i den retning fordi jeg har alle bildene av han i en skuff.

Ble litt lei meg fordi det er jo ikke sant.

Henger jeg opp bilde av hennes sønn må jeg jo henge opp av de andre også?

Hva synes dere? Er det normalt å gi ett nytt bilde hvert år og forvente jeg henger de opp? Hun som ble sur er en venninne.

Anonymous poster hash: d8725...51b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke en normal forventning.

Anonymous poster hash: a1967...6e6
Skrevet

Jøje meg...Ganske drøy påstand av hun moren som sier du ikke liker hennes barn fordi du ikke har bilder av det på veggen hjemme i stua.
Jeg på min side ville jo synes at det hadde virket merkelig om du hadde dekorert hele stua med bilder av andre sin barn på veggene :P Det får da være grenser..

Anonymous poster hash: 6d190...a24
Skrevet

Er fadder til 4 selv og har ikke bilde av de på veggen. Er ikke vanlig for meg..... Vil jo ha bilder av mini på veggen:)

Skrevet

Derfor gir jeg kun bilder uten ramme hvert år. Så kan folk bytte ut gamle bilder med nye ettersom barna vokser. Gir uansett kun til besteforeldre og oldeforeldre, da andre har nok av barn selv å henge opp:)

Skrevet

Godt å høre. Fikk så dårlig samvittighet når jeg fikk vite det.

Er kjempe glad i mine fadderbarn og er kjempe stolt av de.

Skrevet

Jeg syns heller det er sært å gi innrammede bilder av egne barn til andre enn beste/oldeforeldre. Jeg har ikke bilder av andre enn egne barn på veggen selv om jeg har mange tantebarn jeg har et tett forhold til

Anonymous poster hash: 29735...171

Skrevet

Jeg synes din venninne er på bærtur. Det er en merkelig forventning, at du skal nærmest tapetsere veggene dine med bilder av andres barn.

Men kan du ikke kjøpe et enkelt fotoalbum og sette bildene inn der, så ligger de ikke slengt i en skuff? Kanskje det vil føles litt bedre for denne hårsåre venninnen?

Skrevet

Jo det kan jeg gjøre. Har vurdert å kjøpe en kolasjramme og bytte litt på bilder der. MEN de bildene jeg får er ganske store. De nøyer seg ikke med ett lite bilde. :-)

Mannen sier jeg må slutte å være lei meg for dette og sier hun er idiot som kan tro noe slikt.

Selv ville jeg ikke gitt bilder av mine barn til annet enn besteforeldre så synes hele greia er litt rar. Får jo digre julekort med bilder også som liksom skal stå fremme en tid også.

Ikke lett å gjøre alle til lags heller.

Skrevet

Har et bilde av et fadderbarn som henger fremme. Det er det enste jeg har fått noengang, og er 1års bilde. Hun er i tillegg kusinen min. De andre har jeg ikke bilde av.

Skrevet

Jeg kjøper sånne litt store album med kartongsider, litt større enn A4, og merker dem i ryggen. Jeg hadde glatt kjøpt et sånt album, skrevet "Mine fadderbarn" på det og limt inn bilder. Skriv årstallet under. Neste gang venninnen surver, klasker du albumet i bordet og sier: "Se her, her har jeg faktisk et eget skrytealbum med disse flotte bildene!"

Og kvitt deg med eventuelt dårlig samvittighet du måtte ha. Det er hun som er på bærtur her, ikke du.

Skrevet

Jeg kjøper sånne litt store album med kartongsider, litt større enn A4, og merker dem i ryggen. Jeg hadde glatt kjøpt et sånt album, skrevet "Mine fadderbarn" på det og limt inn bilder. Skriv årstallet under. Neste gang venninnen surver, klasker du albumet i bordet og sier: "Se her, her har jeg faktisk et eget skrytealbum med disse flotte bildene!"

Og kvitt deg med eventuelt dårlig samvittighet du måtte ha. Det er hun som er på bærtur her, ikke du.

Takk. :-)

Det albumet var en veldig god ide. Tror jeg rett og slett skal gjøre det.

Skrevet

jeg ville byttet ut bildene etterhvert og bare hatt det nyeste bildet framme.

Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Jeg har ikke bilder av noen fremme, men skulle jeg hadde det, hadde i hvert fall ikke bilder av barna mine måtte vike for fadderbarnbilder.

Skrevet

Digitaliser bildene. Kjøp 1 digital fotoramme, og la alle bildene rulle og gå når fadderbarna med foreldre er på besøk.

Anonymous poster hash: 1ba28...85e

Skrevet

Jeg tror ikke vi har så mye som 10 store innrammede bilder av vårt eget barn engang... det er nok ikke du som er rar:)

Anonymous poster hash: b2279...b7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...