Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Vedrørende at jeg gir flaske. Ja, jeg gir flaske! Hvorfor? Fordi ellers hadde ungen sulta. Hvorfor skal alle spørre om dette. Til og med folk jeg knapt kjenner! Anonymous poster hash: 76fc8...c83
Gjest Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Det er en forbanna uting om du spør meg. Husker jeg fikk kjeft av ei butikkdame da jeg fikk min første og sa at jeg ga både flaske og pupp. Hva folk skal bry seg med. Fortsett å gi flaske du
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Jeg møtte en dame for første gang i dag som spurte om hvorfor jeg ikke hadde tatt abort siden bf stakk da jeg ble gravid. (barnet er 2 år). Slapp av, folk tar seg til rette og spør om hva det skulle være, det er ikke bare angående flasker Anonymous poster hash: 20af3...06e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Snodig. Jeg har ikke møtt andre enn helsesøster og barnelege som har spurt om det. Men "fordi babyen behøver det" er vel et greit svar. Anonymous poster hash: db7f1...92f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Fordi jeg ikke har melk ville jeg sakt da. Anonymous poster hash: e6999...fc4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Tror jeg skal begynne å svare at folk ikke har noe med det.. Anonymous poster hash: 76fc8...c83
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Nummer 3: Det er det drøyeste jeg har hørt! At det går an! Folk er frekke Anonymous poster hash: 76fc8...c83
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Fikk mange ganger spørsmål om det var prøverør siden jeg skulle ha tvillinger, og det av folk jeg nesten ikke kjente. Jeg spør ikke andre om hvordan de lagde sine barn. Anonymous poster hash: 38315...22f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Fikk mange ganger spørsmål om det var prøverør siden jeg skulle ha tvillinger, og det av folk jeg nesten ikke kjente. Jeg spør ikke andre om hvordan de lagde sine barn.Anonymous poster hash: 38315...22f Signerer denne. Vi ventet trillinger, og svært, svært mange spurte oss om det var naturlig. Herlighet altså, selvsagt er barna naturlige, enten det er IVF eller ikke. set verste var at de spurte i alle mulige settinger. Kan ikke folk tenke litt før de snakker?? Anonymous poster hash: 64510...9d7
Gjest MMJ Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Jeg tenker at kanskje man ikke trenger henge seg opp negativt i alt. Forstår om det er en "sår" sak for deg.. men likevel. Vi kan ikke bestemme hvordan andre skal være, vi kan kun bestemme hvordan vi selv vil være. Om de spør om du gir flaske, så kan du jo svare med: Ja, ser du ikke det Eller om hvorfor du gir flaska: Fordi jeg har valgt det Ikke at jeg sitter på fasitsvarene altså!!! Men jobber selv med å ikke tolke alt i værste mening, heller le litt av nyskjerrige mennesker, ikke ta alt så alvorlig... Ja... høres ut som den bedreviteren Men det er jo ikke meningen altsåååå
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Jeg har aldri blitt spurt om hvorfor jeg gir flaske. Er det vanlig? Anonymous poster hash: 58dd9...ab4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg om man gir morsmelk eller mme. Mitt barn klarte rett og slett ikke å ta brystet pga diagnosen barnet mitt har, fikk hjelp både her og der, men nei barnet mitt fikk det ikke til. Så da bestemte jeg meg for å pumpe meg og gi morsmelk på flaske. Husker en gang jeg var med en venninne som også hadde en liten baby. Vi var på et kjøpesenter og gikk bort til ammerommet for å mate de små. Jeg ga flaske til babyen min, mens venninnen min ammet. Var et par andre mødre der også, de var i 30-årene mens vi bare var 23 år. Plutselig bryter den ene damen ut "enkelte er mer opptatt av utseende på puppene, enn å gi barnet sitt det beste de kan få, MORSMELK nemlig!" Spurte om det var meg hun hintet til. Og fikk et skarpt ja i svar. Svarte bare "jo jeg gir morsmelk til barnet mitt, spiller det noe rolle om at det er på flaske?" Hun begynte å mase i vei om amming og ditt og datt. Og trodde ikke et sekund på meg. Når vi gikk ba jeg henne om å gå hjem og lese litt om barn som er utviklingshemmet, om at de ikke er helt slik som andre babyer og ofte har problemer med å ta bryst. Dere skulle sett ansiktet hennes da, hun ble så flau, ble tomatrød i ansiktet og klarte ikke å få frem et eneste ord. Om man gir mm eller mme så er det da ikke noe andre skal brys seg med. Babyen får mat, det er vel det viktigste! Anonymous poster hash: c5c6e...3ad
☆☆☆ Skrevet 10. januar 2014 #13 Skrevet 10. januar 2014 Enkelte bryr seg med det meste. Sånn er det berre. Eg tok heis saman med ei totalt fremmed dame her om dagen som ville vite om babyen var "snill" om natta, om ho la på seg og om ho tok smukk. Folk er rare..
wanda71 Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Pleide å svare som sant var at jeg hadde pupper som ikke virket og sånn var det, da spurte de ikke nærmere. Gikk ned mye vekt året som gikk etter jeg fikk det siste barnet mitt, fikk da spørsmål om jeg hadde vært gravid med tvillinger, var visst ment som et slags komplement....
Superdolly Skrevet 10. januar 2014 #15 Skrevet 10. januar 2014 Svært mange later til å tro at de kan legge seg opp i det meste som har med barn og famile å gjøre, selv hos mer eller mindre fremmede. Selv har jeg opplevd å få kjeft på grunn av for stor aldersforskjell mellom to av mine barn. De ville ikke bli "ordentlige søsken" og kunne krangle(!) siden det var så langt mellom dem. Neida, med samme mor, samme far og samme hjem kan man jo ikke bli "ordentlige søsken". Det defineres av krangling, det. (Dersom noen skulle lure: Det går fint an å krangle med fem års aldersforskjell også.) Jeg har også fått påpakk fordi et av mine barn er født på høsten. Av to fremmede damer på butikken. Fordi de syntes det var dårlig planlagt at jeg måtte gå høygravid om sommeren. Prøv å ikke ta det for personlig. Og av og til, når begeret renner over, ta en mer eller mindre ond hevn. Jeg begynte for eksempel å gråte til de damene på butikken. Laget en kjempescene, hulket og skrek. Gråt og ropte at når man har strevd med å bli gravid, spiller det virkelig ingen rolle når på året barnet blir født. (Nå hadde ikke jeg strevd spesielt mye med å bli gravid, men jeg ville få dem til å skamme seg.) Finn ut hva som funker for deg. Overse og la det prelle av. Det erk anskje best, for det meste. Eller ta igjen. Det er godt å lette litt på trykket av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå