Gå til innhold

Bli eller ikke bli gravid

Anbefalte innlegg

Samboern har bynt å spørre/mase om nr 3. Han ønsker seg gutten, og vi har to skjønne jenter fra før. 

Jeg kunne godt ha tenkt meg nr 3, rett og slett fordi det hadde vært kos med baby igjen. (jentene våre er snart 4 og 6 år)

MEN det er så mye å tenke på:
Gravid kvalme
Søvn mangel 
rasløse bein
Fødsel (hadde to styrtfødsler, en 2,5 timer og en på 34 minutt)

Våken netter
Bleieskift
amming (noe som ikke har fungert for meg før også har jeg et par venninner som er super ammere, så jeg føler meg veldig utilstrekkelig)

osv osv osv listen er langt.

Samtidig som jeg godt kunne tenkt meg en liten jente/gutt til. 

Noen som kan dele litt erfaring, eller komme med tips? =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144110965-bli-eller-ikke-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

GO FOR IT !!!

om du nå skulle få gutt, så er du ikke kvalm - det er bare med jenter det !!!

fødsel på 2,5 timer, I wish, min var på 32 timer !!! fød iveg !!!

søvnløs skal du være hele ungdomstiden til jentene alikevel, kan likevell begynne nå...

bleieskift?? ja ja, det er da ikke så gale, kun 2500 ganger første året...

amming... det fikk heller ikke jeg til... fikk støtte av min fastlege som mente t jeg skulle gi morsmelkerstatning, og droppe hele opplegget med amming, og det fungerte sååååå fint !!!

Good Luck !!

• 2 måneder senere...

Annonse

Tumla litt utenoim forum her. Kaotiske tider =D

Takk for masse svar, tror kanskje jeg bare skal "go for it". Etter bryllupet i august.

Grunnen til at jeg trekker inn styrtfødsel som en nei-argument var at selv om de var korte var de veldig heftige. Når det går så fort rekker ikke kroppen å reagere med natuligsmertelindring. Ingen tid til vanlig smertelindring, og jada kjempe tøft å ha vært gjennom to fødsler uten smerelindring, men gud hvor jeg ønsket meg epidural sist. =P Samt at når det går så fort så henger ikke hode med. Har jo ikke erfaring med hvordan dette er ved lengre fødsler, men jeg slet en del til å begynne med. Fakta/foruften fortalet at dette var mine barn, men det tok sin tid før følesen av at noen skulle komme å hente ungen forsvant. Var så uvirkelig at det var min unge og ikke skulle tas bort.

Har også veldig lyst å prøve på gutten etter 2 jenter. Har derfor begynt å sette meg litt inn i forskjellige metoder osv for å prøve å påvirke litt. Ikke sikkert det hjelper men verdt et forsøk♡♥

Anonymous poster hash: e319d...0f1

Har hørt at det er 70 % sjanse for en jente til når man har to jenter, vet ikke om det stemmer, men lest det flere steder.. Men du kan forsøke "guttediett" for å påvirke oddsen litt, bare å Google hvordan bli gravid med gutt så kommer masse opp! Ha sex så nært opp som el som mulig! Her fikk vi en gutt etter sex på el dagen ;) lykke til med valget om å bli gravid :)

Anonymous poster hash: 17292...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...