WonderWoman✌ Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Jeg og min samboer med vår syke sønn har møtt henne 2x20 minutter på ett år. Første møte satt vi med en ubehagelig følelse etter det andre satt jeg med gråten i halsen og følte meg hjelpeløs Samboer var med som støtte på gangen fordi han var syk og holdt seg nærmest et toalett. Jeg gikk inn med ungen alene. Problemet gjelder refluks og at han utvikler astma. Jeg ba om råd om hva barnehagen kunne gjøre når han fikk pustevansker og om hva vi kunne gjøre for å få hverdagen og natta til å bli bedre for mini. Hun svarte ikke på noen av spørsmålene mine, men begynte heller med dette; 1. Sa klart og tydelig at fastlegen vår ikke har hjulpet oss noe som helst (fastlegen er den eneste som har hjulpet oss med råd og medisiner de siste 15 månedene og sendt henvisninger) # Hun satt å undergravde vår fastlege og i tillegg kunne hun ikke skjønne at barnevernet ikke var koblet inn. Hvorfor spør jeg? Jeg har en syk unge som trenger utredning og medisiner. Hva kan barnevernet hjelpe med? Barnelegen kunne ikke få sykdommenes hans til å stemme og mente at vår oppdragelse ikke var LOV av alle ting. Så derfor måtte barnevernet inn i bilde. 2. Hun spør om min samboer og far til mini er snill mot mini og hvilke fortid min samboer har. Er dette normal praksis? Jeg bare stotra frem et svar og ble helt satt ut. TILSLUTT SKAL DET SIES: Mini er verdens tryggeste gutt med bare skryt fra barnehagen. Vi samarbeider tett med barnehagen og fastlegen. Vi har ingen spøkelser i skapet og styreren i barnehagen veit om vår kamp for sønnen vår og hva som skjedde under dette legebesøket. Hun datt nesten av stolen for dette hadde hun aldri trudd... Vi trudde sykehuset kunne hjelpe, men kan vi virkelig ikke kjempe for sønnen vår uten å bli truet med barnevernet og den holdningen hun viser om vår fastlege og min samboer syns jeg er skremmende. Vi fikk ingen råd eller henvisning til pusteprøve og røntgen. Min samboer som er den snilleste og en kjempe flink far har det vondt etter dette. For vi fikk ingen hjelp, men bare beskyldninger og kritikk. Så nå blir det enda en ny runde med ny barnelege for henne kan vi ikke ha. Skal sies at da mini i ferien fikk pusteproblemer i ferien og vi ringte for råd og hjelp fikk vi slengt i trynet fra samme lege: at vi måtte ta hensyn til at det var felles ferie og at ungen på fanget hennes var sykere enn vår. TRUDDE PUSTEPROBLEMER VAR ILLE JEG? Uff... er så lei meg for mini er fortsatt syk og nå gikk vi heller to skritt tilbake enn ett frem....
catchbaby Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Dette var helt grusom lesning.Jeg kan ikke råde deg til noe annet enn å be om en annen barnelege, og fortell gjerne den nye barnelegen om hva som skjedde hos den forrige?Jeg tenker at det er mulig det ikke finnes en annen barnelege akkurat i nærheten av deg, men at jeg trur du vil føle det er verdt å finne en annen, for den barnelegen du har vært hos nå har jo ikke vært til særlig støtte og hjelp. Finnes det ikke ei klagenemd i forhold til slike ting? Jeg ville prøvd å finne ut av det og rett og slett bare ta den kampen. Maken til respekløshet. Skjønner at du føler deg maktesløs, men ikke la dette forbi gå i stillhet. Det er mitt råd. Og masse god bedring til lille! Og utifra hva du skriver er jeg ikke i tvil om at dere er gode ansvarsfulle foreldre som tar barnet deres på alvor. Det skal verdsettes, ikke kritiseres.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Dette burde du klage inn. Anonymous poster hash: 28831...687
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Dette var helt grusom lesning. Jeg kan ikke råde deg til noe annet enn å be om en annen barnelege, og fortell gjerne den nye barnelegen om hva som skjedde hos den forrige? Jeg tenker at det er mulig det ikke finnes en annen barnelege akkurat i nærheten av deg, men at jeg trur du vil føle det er verdt å finne en annen, for den barnelegen du har vært hos nå har jo ikke vært til særlig støtte og hjelp. Finnes det ikke ei klagenemd i forhold til slike ting? Jeg ville prøvd å finne ut av det og rett og slett bare ta den kampen. Maken til respekløshet. Skjønner at du føler deg maktesløs, men ikke la dette forbi gå i stillhet. Det er mitt råd. Og masse god bedring til lille! Og utifra hva du skriver er jeg ikke i tvil om at dere er gode ansvarsfulle foreldre som tar barnet deres på alvor. Det skal verdsettes, ikke kritiseres. Jeg har heldigvis ikke syke barn selv, men hadde vi trengt utredning og bi ble møtt slik hadde jeg kontaktet private aktører. Har noen venner som desverre har slitt en del med syke barn, og måtte ha kjempet for å få hjelp. Anonymous poster hash: fd63c...b08
lohne Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Uff. Har selv et barn med reflux. Kan forstå din frustrasjon. Om du bor i oslo så er Beint Bentsen på ullevål sykehus kjempe dyktig. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Hadde ikke nølt med å klage inn legen til fylkeslegen. Fy! Så slemt!! Anonymous poster hash: cbd92...1fd
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Vær så snill og lever inn klage så ikke andre trenger å bli møtt av en sånn lege. Helt ubeskrivelig dårlig og uproft. Bytt lege og KLAG!!! Anonymous poster hash: 44819...21b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Jeg ville bedt om utskrift av journalen legen har skrevet etter disse samtalene. Dette får du om du henvender deg til sykehuset. Så ville jeg hørt med fastlegen om han har fått noen epikrise fra barnelegen - det mener jeg fastlegen skal ha fått så lenge det var han som henviste. Avhengig av hva som stod der ville jeg vurdert hvordan jeg gikk frem videre. Undersøkte legen barnet? Hva sa legen var galt med barnet? Henviste legen til videre undersøkelser? Hvis legen mente at det var god grunn til at barnevernet skulle blitt koblet inn så har faktisk legen plikt til å varsle barnevernet om det. Siden dette ikke er gjort må man anta at legen faktisk ikke mente det som ble sagt. Det å koble barneoppdragelse inn i et barns fysiske helse forsterker bare inntrykket av at dette er en lege som i beste fall ikke har greid å "se" akkurat din gutt sin sykdom og behov. I verste fall snakker vi om en inkompetent lege. Mest trolig ville jeg ha klaget inn denne legen uansett! Anonymous poster hash: d0bbd...3d1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Høres merkelig ut. En lege tar ikke slike beskyldninger ut av løse luften? Anonymous poster hash: ef18d...d6f
WonderWoman✌ Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2014 Jeg ville bedt om utskrift av journalen legen har skrevet etter disse samtalene. Dette får du om du henvender deg til sykehuset. Så ville jeg hørt med fastlegen om han har fått noen epikrise fra barnelegen - det mener jeg fastlegen skal ha fått så lenge det var han som henviste. Avhengig av hva som stod der ville jeg vurdert hvordan jeg gikk frem videre. Undersøkte legen barnet? Hva sa legen var galt med barnet? Henviste legen til videre undersøkelser? Hvis legen mente at det var god grunn til at barnevernet skulle blitt koblet inn så har faktisk legen plikt til å varsle barnevernet om det. Siden dette ikke er gjort må man anta at legen faktisk ikke mente det som ble sagt. Det å koble barneoppdragelse inn i et barns fysiske helse forsterker bare inntrykket av at dette er en lege som i beste fall ikke har greid å "se" akkurat din gutt sin sykdom og behov. I verste fall snakker vi om en inkompetent lege. Mest trolig ville jeg ha klaget inn denne legen uansett! Anonymous poster hash: d0bbd...3d1 Det er absolutt ingen grunn til å koble inn barnevernet ved astma og refluks. Hun ga ungen ingen undersøkelse og jeg fikk ingen svar på mine spørsmål. Ikke barnehagen heller. Vi er uenige om barneoppdragelsen. f.eks.: hun samsover aldri med sine barn. Vi gjør det når ungen er så tett at han er hvit i ansiktet og blå på leppene. Vi frykter for livet hans når han blir tett, men ifølge henne skal ungen ligge alene på rommet og samsoving er ikke lov. Ordrett fra denne legen. Vi har ikke noe i mot barnevernet, men samtalen gikk fra pustevansker til at far var snill og at barnevernet burde bli koblet inn. Hadde ingen sammenheng. hvert fall ikke når fastlegen og barnehagen gjør alt de kan og denne legen får ikke sykdommene på vår gutt til å stemme. Ordrett fra henne igjen. Vi får prate med fastlegen og bytte barnelege. For min samboer er knust og jeg tørr nesten ikke å kjempe mer på vår sønns vegne hvis det er sånn det er.... Takk for svar alle sammen
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Det hele høres litt for rart ut til å være sant, for å være helt ærlig. Tror med ganske stor sikkerhet at det noe vi ikke vet, eller noe du ikke sier. Anonymous poster hash: 49f05...976
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Høres ut som du har vært på Haukeland sykehus? Anonymous poster hash: b66c2...169
WonderWoman✌ Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 10. januar 2014 Høres merkelig ut. En lege tar ikke slike beskyldninger ut av løse luften? Anonymous poster hash: ef18d...d6f Skal si meg enig. Men 2x20 minutter på to år og hun har ikke hjulpet oss med noe. Fastlegen møter vi en gang i uken og barnehagen har vi samtaler med vær 14 dag. Han sliter mye med tungpust og han gulper ekstremt mye. Vi får bare positive tilbakemeldinger fra fastlege, barnehage og helsestasjon. Hva ser hun som de ikke ser? Hi
WonderWoman✌ Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #14 Skrevet 10. januar 2014 Det hele høres litt for rart ut til å være sant, for å være helt ærlig. Tror med ganske stor sikkerhet at det noe vi ikke vet, eller noe du ikke sier. Anonymous poster hash: 49f05...976 Sier dessverre alt... Utrolig at det kan tolkes sånn, men skjønner det. Som sakt barvernet er Velkommen. Hi
WonderWoman✌ Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 10. januar 2014 Høres ut som du har vært på Haukeland sykehus? Anonymous poster hash: b66c2...169 Drammen sykehus Hi
WonderWoman✌ Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #16 Skrevet 10. januar 2014 Høres merkelig ut. En lege tar ikke slike beskyldninger ut av løse luften? Anonymous poster hash: ef18d...d6f Skal si meg enig. Men 2x20 minutter på to år og hun har ikke hjulpet oss med noe. Fastlegen møter vi en gang i uken og barnehagen har vi samtaler med vær 14 dag. Han sliter mye med tungpust og han gulper ekstremt mye. Vi får bare positive tilbakemeldinger fra fastlege, barnehage og helsestasjon. Hva ser hun som de ikke ser? Hi Ett år mente jeg.... men vi pratet om pusteproblemer og hun hoppet over på å undergrave legen vår som faktisk anbefalte henne, at far tydeligvis ikke var snill og om vår barneoppdragelse som er på lik linje med de fleste andre. Hi
Tjofsen Skrevet 10. januar 2014 #17 Skrevet 10. januar 2014 Merkelig oppførsel av barnelegen. Dette ville jeg klaget inn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #18 Skrevet 10. januar 2014 Jeg ville bedt om utskrift av journalen legen har skrevet etter disse samtalene. Dette får du om du henvender deg til sykehuset. Så ville jeg hørt med fastlegen om han har fått noen epikrise fra barnelegen - det mener jeg fastlegen skal ha fått så lenge det var han som henviste. Avhengig av hva som stod der ville jeg vurdert hvordan jeg gikk frem videre. Undersøkte legen barnet? Hva sa legen var galt med barnet? Henviste legen til videre undersøkelser? Hvis legen mente at det var god grunn til at barnevernet skulle blitt koblet inn så har faktisk legen plikt til å varsle barnevernet om det. Siden dette ikke er gjort må man anta at legen faktisk ikke mente det som ble sagt. Det å koble barneoppdragelse inn i et barns fysiske helse forsterker bare inntrykket av at dette er en lege som i beste fall ikke har greid å "se" akkurat din gutt sin sykdom og behov. I verste fall snakker vi om en inkompetent lege. Mest trolig ville jeg ha klaget inn denne legen uansett! Anonymous poster hash: d0bbd...3d1 Det er absolutt ingen grunn til å koble inn barnevernet ved astma og refluks. Hun ga ungen ingen undersøkelse og jeg fikk ingen svar på mine spørsmål. Ikke barnehagen heller. Vi er uenige om barneoppdragelsen. f.eks.: hun samsover aldri med sine barn. Vi gjør det når ungen er så tett at han er hvit i ansiktet og blå på leppene. Vi frykter for livet hans når han blir tett, men ifølge henne skal ungen ligge alene på rommet og samsoving er ikke lov. Ordrett fra denne legen. Vi har ikke noe i mot barnevernet, men samtalen gikk fra pustevansker til at far var snill og at barnevernet burde bli koblet inn. Hadde ingen sammenheng. hvert fall ikke når fastlegen og barnehagen gjør alt de kan og denne legen får ikke sykdommene på vår gutt til å stemme. Ordrett fra henne igjen. Vi får prate med fastlegen og bytte barnelege. For min samboer er knust og jeg tørr nesten ikke å kjempe mer på vår sønns vegne hvis det er sånn det er.... Takk for svar alle sammen Haha! Vi samsover hver natt. Ingenting ulovlig med samsoving...merkelig ting å henge seg opp i! Skulle likt å snakke med den legen. Send en klage til fylkeslegen! Håper dere få hjelp av en annen lege som bryr seg om barnet deres og som tar problemene på alvor:-) Det kan være lurt å unngå dundyner og puter, men det vet dere nok:) Krysser fingrene for at det ordner seg:-) Anonymous poster hash: c1f8d...38c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #19 Skrevet 10. januar 2014 Det er absolutt ingen grunn til å koble inn barnevernet ved astma og refluks. Hun ga ungen ingen undersøkelse og jeg fikk ingen svar på mine spørsmål. Ikke barnehagen heller. Vi er uenige om barneoppdragelsen. f.eks.: hun samsover aldri med sine barn. Vi gjør det når ungen er så tett at han er hvit i ansiktet og blå på leppene. Vi frykter for livet hans når han blir tett, men ifølge henne skal ungen ligge alene på rommet og samsoving er ikke lov. Ordrett fra denne legen. Vi har ikke noe i mot barnevernet, men samtalen gikk fra pustevansker til at far var snill og at barnevernet burde bli koblet inn. Hadde ingen sammenheng. hvert fall ikke når fastlegen og barnehagen gjør alt de kan og denne legen får ikke sykdommene på vår gutt til å stemme. Ordrett fra henne igjen. Vi får prate med fastlegen og bytte barnelege. For min samboer er knust og jeg tørr nesten ikke å kjempe mer på vår sønns vegne hvis det er sånn det er.... Takk for svar alle sammen Er du sikker på at det faktisk er en barnelege dere har vært til - ikke bare en som vikarierer som lege på barnelege eller som kanskje er under spesialsiering? Eller en turnuslege? Jeg spør bare fordi jeg synes det er så totalt uprofesjonell jobb av denne legen! Når et barn kommer med pusteproblemer som gjør at det tidvis blir blå på leppene så er det en hel del undersøkelser barnelegen skal gjennomføre, både på lungefunksjon, men også hjerte og andre ting. Det at en lege får inn et barn med slike plager ikke bare en gang, men to ganger!, uten å undersøke barnet er etter min mening forsømmelse. Denne legen lar personlige meninger komme foran sin profesjonalitet, og det er rett og slett farlig. Jeg håper du klager på denne legen, HI, for en slik lege må få tilbakemelding på at det hun gjør ikke er bra nok! Så snakk med fastlegen og få utskrift fra sykehusjournalen. Krev å få ny lege på sykehuset. Og for all del - klag på den aktuelle legen!! Lykke til videre med lillegutt Anonymous poster hash: d0bbd...3d1
WonderWoman✌ Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #20 Skrevet 10. januar 2014 Det er absolutt ingen grunn til å koble inn barnevernet ved astma og refluks. Hun ga ungen ingen undersøkelse og jeg fikk ingen svar på mine spørsmål. Ikke barnehagen heller. Vi er uenige om barneoppdragelsen. f.eks.: hun samsover aldri med sine barn. Vi gjør det når ungen er så tett at han er hvit i ansiktet og blå på leppene. Vi frykter for livet hans når han blir tett, men ifølge henne skal ungen ligge alene på rommet og samsoving er ikke lov. Ordrett fra denne legen. Vi har ikke noe i mot barnevernet, men samtalen gikk fra pustevansker til at far var snill og at barnevernet burde bli koblet inn. Hadde ingen sammenheng. hvert fall ikke når fastlegen og barnehagen gjør alt de kan og denne legen får ikke sykdommene på vår gutt til å stemme. Ordrett fra henne igjen. Vi får prate med fastlegen og bytte barnelege. For min samboer er knust og jeg tørr nesten ikke å kjempe mer på vår sønns vegne hvis det er sånn det er.... Takk for svar alle sammen Er du sikker på at det faktisk er en barnelege dere har vært til - ikke bare en som vikarierer som lege på barnelege eller som kanskje er under spesialsiering? Eller en turnuslege? Jeg spør bare fordi jeg synes det er så totalt uprofesjonell jobb av denne legen! Når et barn kommer med pusteproblemer som gjør at det tidvis blir blå på leppene så er det en hel del undersøkelser barnelegen skal gjennomføre, både på lungefunksjon, men også hjerte og andre ting. Det at en lege får inn et barn med slike plager ikke bare en gang, men to ganger!, uten å undersøke barnet er etter min mening forsømmelse. Denne legen lar personlige meninger komme foran sin profesjonalitet, og det er rett og slett farlig. Jeg håper du klager på denne legen, HI, for en slik lege må få tilbakemelding på at det hun gjør ikke er bra nok! Så snakk med fastlegen og få utskrift fra sykehusjournalen. Krev å få ny lege på sykehuset. Og for all del - klag på den aktuelle legen!! Lykke til videre med lillegutt Anonymous poster hash: d0bbd...3d1 Ja dette er en anbefalt barnelege på Drammen sykehus. Trudde vi ville få prima hjelp, men vi har ikke fått noen undersøkelser i det hele tatt. Å dette med pusteproblemer skjer bare oftere og oftere. Barnehagen er like bekymra som oss og de har nå selv tatt kontakt med en astmaspesialist som kan gi litt råd. Dette fikk vi vite i dag så vi får all den hjelpa vi kan få bare ikke fra denne barnelegen. Vi skal klage, for selv om barnevernet er ønsket velkommen hvis de kommer så er følelsen fortsatt ekkel og ubehagelig Takk for svar Hi
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #21 Skrevet 10. januar 2014 Jeg er her sjokkert. Denne legen høres ikke helt bra ut. Det jeg anbefaler deg å gjøre er å sende en klage på denne legen, den sender du til avdelingsdirektøren på den avdelingen du var til. Og regner med det er flere barnelege på den avdelingen dere var på, ring å hør om dere kan få en ny time, men hos en annen lege. Anonymous poster hash: 6284b...77b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #22 Skrevet 10. januar 2014 Ville gått rett tilbake til fastlegen og sagt hva du opplevde. Fastlegen kan ta direkte kontakt med sykehuset (igjen), og høre hva som har blitt gjort. Dere har rett på innsyn i journalen, be om det. Dere har også rett på second opinion, og da ville jeg bedt om henvisning til et annet sykehus, faktisk... Eller, dvs, snakket med fastlegen om det og fått henvisningen sendt til et annet sykehus. Eventuelt blitt henvist privat, vil tror det finnes private barneleger med offentlig avtale i nærheten av Drammen. Dette høres ikke godt nok ut i det hele tatt! Anonymous poster hash: ad675...f00
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #23 Skrevet 10. januar 2014 Hvilken lege er det snakk om? Venter på å legehjelp på samme sykehus til barnet mitt. Anonymous poster hash: a3c49...59d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #24 Skrevet 11. januar 2014 Ville bare fortelle hva som ble gjort da vi var på sykehuset med jenta vår som også hadde episoder der hun slet ned pusten. Vi har fått oppfølging av fastlegen og medisinering. Men vi ville gjerne ha henne med til spesialist for å få mer utfyllende informasjon. Da vi kom inn på sykehuset ble vi vist inn på et rom der de tok ekg av hjertet hennes. Etterpå var vi inne hos legen som så på ekgen og så samtalet vi rundt barnet og anfallene hennes. Ettetpå lyttet han på henne og til slutt tok han ultralyd av hjertet. Vi følte vi ble godt ivaretatt og er nå trygge på at hun er grundig undersøkt. Skulle tro at det er de samme undersøkelsene batnet ditt også skulle hatt.. Hos oss ser det heldigvis ut til at pusteproblemene har bedret seg. Vi har faktisk vært uten medisinering i over 6 mnd. Håper dere kommer til en god lege som tar dere på alvor og gir dere den hjelpen dere trenger. Anonymous poster hash: c976e...c76
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #25 Skrevet 11. januar 2014 Jeg ville sendt en klage på legen, og snakket med fastlegen om timene og finne en annen lege om dere ikke har gjort det allerede. Det finnes dessverre endel leger som ikke burde jobbet innen yrket sitt (møtt endel), men heldigvis er det flere som er kjempe flinke Anonymous poster hash: c9e3d...940
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå