Gå til innhold

Dominerende og plagsom hannkatt i nabolaget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en hannkatt i nabolaget her som sloss med ALLE katter som kommer i nærheten av området.

Idag hørte jeg en rar mjauing utenfor kjøkkenet og når jeg gikk ut for å sjekke stod den gedigne hannkatten der og pressa katten vår opp i et hjørne. Hun var livredd stakkar.

Jeg måtte skremme ved hannkatten for å få den vekk og den tok lang tid før katten vår turte å komme frem fra hjørnet. 

Han har vært etter henne tidligere og hun er blitt svært skvetten etter at han har begynt å plage henne.

Er det noe vi kan gjøre?

Anonymous poster hash: ee6d2...321
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kastrere henne?

Anonymous poster hash: 67e80...214
Skrevet

Vår katt er sterilisert. Om nabokatten er det aner jeg ikke

Anonymous poster hash: ee6d2...321
Skrevet

Snakk med eier og hør om katten er kastrert. Hvis den ikke er det og eieren ikke vil kastrere den, hadde jeg gjort kort prosess på den katta.

Anonymous poster hash: a73b0...713

Skrevet

Den oppførselen får meg til å tro at han ikke er kastrert. Har katter selv, og de pleier som regel å unngå konflikter, men på egen tomt er de strenge, og dette respekterer de andre kattene i nabolaget, hvertfall de kastrerte.

Ville spurt naboen om dette, man skal ta hensyn når man bor tett på andre mennesker.

Jeg ville kanskje vurdert å ta inn en stor voksen kastert hankatt, min er i hvertfall veldig flink til å passe på, og pusene har mye selskap i hverandre. :)

Sån i tilfelle, naboen ikke vet hva hensyn er. ;)

Anonymous poster hash: 16b44...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...