Gå til innhold

Har jeg mye melk? *Bilde* !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd og pumpe for første gang. Har ammet siden hun ble født, altså i 9 uker.

Dette var alt jeg fikk ut (Har tatt av begge bryst) og brukte sirka 20 minutter på dette.

Har jeg greit nok med melk så jeg kan fortsette og pumpe, eller dette lite..??

Anonymous poster hash: aac49...260

post-42-39350_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det er iallefall mye mer enn jeg hadde. Og jeg fullammet tvillingene. 

Hadde ca 20 ml i begynnelsen da jeg begynnte å pumpe. 

Og den siste setningen forstod jeg ikke helt hva du mente med?

Men jo mer du pumper / ammer - jo mer melkeproduksjon vil du vanligvis få. 

Skrevet

Hvor mange ml er det da?

Og uansett, det som avgjør er jo hvor mye barnet trengee før det blir mett.

Anonymous poster hash: 7db99...248

Skrevet

Hvor mye du får pumpet ut har ikke noe med hvor mye melk du har :) ikke alle er "lett pumpet" visstnok.

Da jeg ammet hadde jeg masse melk men fikk likevel kun pumpet ut maks 20 ml fra begge bryst uansett hvor lenge jeg pumpet.

Hvis du vil lese mer om pumping:

http://ammehjelpen.no/artikkel/123/pumping

Skrevet

ikke mål utpumpa melk,for det kan ikke sammenlignes å pumpe og å amme.babyer er mye mer effektive enn pumpa,og legger de på seg så har du mer enn nok

Hvorfor pumper du egentlig?

Anonymous poster hash: fe77d...aae
Skrevet

Oki! :) Jeg skal fortsette og amme altså, men har litt lyst til at hun tar flaske så pappan også kan mate henne litt, hehe :P så er det jo greit hun venner seg til det hvis jeg plutselig må ha barnevakt noen timer en dag :)

Anonymous poster hash: aac49...260

Skrevet

Da lønner det seg å pumpe på formiddagen, etter at hun har spist. Da er det gjerne rikelig med melk. Ha melken i fryseposer, og samle opp til pappaen evt kan gi litt på flaske om han vil det. 

Ikke alle er lettpumpet som noen sier her. Selv har jeg sjeldent greid å få ut noe særlig mer enn 20 ml, selv om jeg har avlet opp en god og tjukk plugg som tydeligvis fikk mer enn nok mat. 

Anonymous poster hash: e4702...883
Skrevet

i forhold til det jeg hadde har du mye melk, jeg fikk ikke 10ml en gang samlet på begge puppene, og det var med slik nesespray jeg fikk av legen for utdrivningsrefleks.

Jeg prøvde å fylle opp et slikt avent mat beger, jeg brukte 4 dager på å fylle det, og det hadde utgjort èt måltid til mini. 

Jeg hadde mye melk når jeg ammet, i hvertfall de første 3 mnd, men så kom det mindre og mindre etter som tiden gikk og ved 5 mnd kom det ikke en dråpe.

Anonymous poster hash: dd73e...e6a
Skrevet

Jeg pleide å amme motsatt bryst av det hun diet på om morgenen. Fikk da ut mellom 100 og 150 ml ila 5-7 min.

Men som de over sier, det går ikke an å si hvor mye melk du har ved å pumpe. Babyen er så utrolig mye mer effektiv enn en pumpe.

Anonymous poster hash: c922b...201
Skrevet

Det er mindre enn det jeg hadde på et bryst da min baby var på samme alder.

Anonymous poster hash: a2551...611

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...