Gjest Helle_Høygir Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Diskusjon på jobb idag: Vått på vått på brødskiva? Altså f.eks smør og syltetøy? Smør og leverpostei? Makrell i tomat og majones? Laksepålegg (sånt smørbart jeg ikke aner hva smaker) med majones? Smør og nugatti? Det ble en interessant diskusjon, så jeg er spent - hva er konsensus?
frk Nilsen Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Spiser ikke smør så for meg holder det med kun syltetøy, leverpostei etc. Jeg tar gjerne rødbetsalat på leverposteien (vått på vått) Philadephia og lemoncurd er jo god kombo. For min del kommer det an på hva som kombineres på skiva. Smør og nugatti er jo rett og slett kvalmt
Ziva Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Smør er for å holde "tørt" pålegg fast på brødskiva.
Iiiiik Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Vått på vått er OK. Bringebærsyltetøy på prim. Generelt er jeg enig i at smør er lim.
mamman til to gutter Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Jeg bruker bare smør hvis jeg ikke kan ha på noe annet vått på brødskiva. Og smør under syltetøy er bare tull, det eneste man oppnår da er ekstra mye søl fordi syltetøyet sklir av. (Er faktisk litt irritert på mannen som har innført smør under syltetøy til barna våre). Smør og nugatti er en av favorittene til eldste her, men da må han smøre på brødskiva selv.
Appelsinpiken Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Smør på skiva uansett kan godt være vått på vått på vått
Barbarella og froskebarna Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Smør under alt smaker jo best. Men synes i grunnen at smør og nugatti blir som smør på flesk. Smør gjør jo at vått pålegg glir litt av. Men smaken av smør og nyrørt jordbærsyltetøy er verdt sølet! Evt nybakt brød med smør og en skål med nyrørt syltetøy, spist med skje
amandine Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Bruker ikke mye smør, det er i unntak når jeg raider et nybakt brød... Men som blomstre, om du en gang i tiåret ser meg spise nugatti er det nok smør( og da selvfølgelig ordentlig smør) på. Hmmm salt og søtt!
frk Nilsen Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 Bruker ikke mye smør, det er i unntak når jeg raider et nybakt brød... Men som blomstre, om du en gang i tiåret ser meg spise nugatti er det nok smør( og da selvfølgelig ordentlig smør) på. Hmmm salt og søtt! Helt enig, med unntak av smør og nugatti - det er og blir kvalmt. Peanøttsmør derimot, det kan jeg fint ha på nugatti
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Jeg elsker smør(dvs ordentlig smør) og bruker det på nesten alt. Smørbart pålegg er nok unntaket, kremost og smør frister ikke så veldig. Bruker selvfølgelig under syltetøy og sjokoladepålegg.
Mamma_til_2 Skrevet 11. januar 2014 #12 Skrevet 11. januar 2014 Smør og nugatti er nam nam nam og så pleier jeg og ha peanøttsmør og jordbærsylte på brødet
Barbarella og froskebarna Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Bruker ikke mye smør, det er i unntak når jeg raider et nybakt brød... Men som blomstre, om du en gang i tiåret ser meg spise nugatti er det nok smør( og da selvfølgelig ordentlig smør) på. Hmmm salt og søtt! Helt enig, med unntak av smør og nugatti - det er og blir kvalmt. Peanøttsmør derimot, det kan jeg fint ha på nugatti Mmm, peanøttsmør og nugatti og banan i tjukke lag
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. januar 2014 #14 Skrevet 11. januar 2014 Jeg bruker smør under alt unntatt leverpostei. Men jeg liker saltsmaken fra smøret sammen med feks det søte.
Krumelur Skrevet 11. januar 2014 #15 Skrevet 11. januar 2014 Har smør på alt. Brød med syltetøy uten smør er jo ikke vått men tørt?!?
junimamma81 Skrevet 12. januar 2014 #17 Skrevet 12. januar 2014 Smør under tørt og ikke under nugatti! Majones eller agurk på makrell i tomat
Gjest Helle_Høygir Skrevet 12. januar 2014 #18 Skrevet 12. januar 2014 Konsensus er tydelig: hver og en velger sitt siden alle liker forskjellig
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 Smør under alt smaker jo best. Men synes i grunnen at smør og nugatti blir som smør på flesk. Smør gjør jo at vått pålegg glir litt av. Men smaken av smør og nyrørt jordbærsyltetøy er verdt sølet! Evt nybakt brød med smør og en skål med nyrørt syltetøy, spist med skje What she said!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå