Gorine :) Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Det har jo stått bl.a. på barnimagen at en kan farge håret når en er gravid (har selv akkurat farget håret hjemme), men idag står det i VG at Mattilsynet advarer gravide og ammende mot å farge håret på grunn av hormonforstyrrende kjemikalier... Håper alt er greit med babyen i magen min, men ser med skrekk å gru på å ikke farge håret på et år.... http://www.vg.no/forbruker/helse/helse/kan-gi-alvorlig-allergi/10142318/
Stella&My+2 Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 (endret) Jeg har unngått farging de første 5 mnd, og har tidenes værste ettervekst nå;-) Har bestilt time hos Lime Organics nå,- en "grønn" frisør i Oslo som ikke bruker skadelige kjemikalier i produktene sine:) Så det finnes heldigvis alternativer:) Venninnen min er forøvrig (vanlig) frisør, og har farget håret sitt hver mnd i begge svangerskapene (i tillegg til å jobbe i salongen fulle dager med lukt etc). Det ser ut til at det har gått bra med begge barna, men jeg tar ingen sjanser. Endret 10. januar 2014 av Stella&My+2
BabyBoom-84 Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Jeg leste også den artikkelen og lurte på om det er noe forskjell på hjemmefarging vs å farge håret hos frisøren? Noen som vet? Jeg ventet til 2.tri med å fikse tidenes ettervekst, og tok striper slik at minst mulig kommer i kontakt m hodebunnen. Jeg hadde tenkt meg tilbake en tur til før fødsel, men man blir jo litt redd av sånne artikler..!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Den de selger på apotek inneholder ikke hormonforstyrrende midler, Organic tror jeg den heter, men finnes stoffer som kan være allergi fremkallende. Jeg unngår farging nå i første trimester i hvertfall. Har ingen allergier fra før og har brukt den hårfarging uten å reagere tidligere. Kommer til å farge med en farge som er nærmere min naturlige nå om noen uker. Er vinter og bruker mye lue uansett, dessuten er jeg så dårlig at jeg er ikke særlig sosial for tiden. Tenker jeg venter til feb, mars med fargingen...litt ettervekst får man leve med. Anonymous poster hash: 2f93e...1a3
wonderbaby Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Dette har de skrevet om en gang i året, hvert år. Mange kunder som ikke tester ut om de er allergiske før de setter i fargen. Da kan det gå galt. Selv har jeg farget det flere ganger etter jeg fant ut jeg var gravid. Synes det er mange viktige ting vi gravide skal ta hensyn til, men lar meg ikke se meg helt blind på anbefalinger.
Nettisen:) Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Jeg leste også den artikkelen og lurte på om det er noe forskjell på hjemmefarging vs å farge håret hos frisøren? Noen som vet? Jeg ventet til 2.tri med å fikse tidenes ettervekst, og tok striper slik at minst mulig kommer i kontakt m hodebunnen. Jeg hadde tenkt meg tilbake en tur til før fødsel, men man blir jo litt redd av sånne artikler..! Det lurte jeg også på, og kom frem til at (med litt godvilje) det må jo være litt bedre hos frisør siden man ikke er på et lukket bad og styrer på selv? Men uten å ha peiling så tror jeg vel ikke det er så mye mindre kjemikalier i den fargen frisøren bruker. Har farget håret hos frisøren en gang i andre trimester, men da visste jeg ikke dette. Frisøren er forøvrig også gravid og sa ikke noe om at det var farlig. Striper var ikke så dumt, det må jo være bedre:)
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Går med mitt tredje barn nå, og har lest slike artikler hver eneste svangerskap - men frisører som er gravid blir ikke permittert av den grunn. Heller tilrettelegging blandt de sterkeste og farligste kjemikaliene, som feks blekemiddel.. Så jeg har farget håret 1-2 ganger hver gang, men da i 2. eller 3.trumester og så nært fødsel som mulig. Skal farge det for første gang dette svangerskapet i slutten av denne mnd Og gleder meg sååå!!! ikke farget siden i juli. I tilegg ammer jeg mine barn lenge, og har tenkt å gjøre det denne gang også, så venter alltid med farging til ammerutinene er på plass Så alt med måte, og ingen grunn til panikk! ;D
BabyBoom-84 Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Ja min frisør sa vi burde unngå bleking, men at ved striper m farging er det så minimalt som kommer i kontakt m hodebunnen at det ikke har noen betydning. Og hun sa at de dessuten legger stripene litt unna hodebunnen uansett så jeg tror det er liten sjanse for skade. Men jeg ventet som sagt til ute i 2.tri for å gjøre noe, og tror det blir en tur til før fødsel. Har gått for å stripe håret nærmere mer mot min egen farge slik at det blir mindre vedlikehol (så nå er det en slags blond ombre) regner nemlig med jeg ikke har tid eller lyst til frisørbesøk like etter fødsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå