Gå til innhold

Hjelp kjære damer som kan noe om eggløsning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går nå vitenskapelig til verks og bruker eggløsningstest.

I morges var det en positiv test og selvfølgelig er mannen på reise.

Kommer hjem mandag morgen. Noen sjanse for at vi kan lykkes med unnfangelse på mandag da?

Jeg må virkelig lese meg opp på emnet.

Noen som vil fortelle meg litt rundt dette å planlegge graviditet?

Jeg har mistet flere ganger og blir raskt gravid på nytt så skal ikke ha noen utfordringer på området.

Kanskje disse testene ikke er nødvendig for meg?

Anonymous poster hash: 98eb1...70a

Skrevet

Egget løsner jo ikke før 24-48 timer etter el testen viser positivt så det er jo bare å prøve. Egget ligger jo også en stund i livmoren og kan vente på cellene, men lenge til mandag da.

Anonymous poster hash: 84db7...459
Skrevet

Egget løsner jo ikke før 24-48 timer etter el testen viser positivt så det er jo bare å prøve. Egget ligger jo også en stund i livmoren og kan vente på cellene, men lenge til mandag da.

Anonymous poster hash: 84db7...459

Ja. Er det. :-( hadde regnet på det og trodde jeg skulle bli positiv på søndag.

Typisk han måtte på jobbreise.

Han kan jo ikke si nei til sjefen fordi konemor har eggløsning.

Kniiiis. Det skulle tatt seg ut.

Skrevet

Er liten sjanse for at du kan bli gravid mandag. Eneste muligheten for det er hvis eggløsningen din nå ikke fullføres, men at kroppen selv holder tilbake eggløsningen noen dager.

Eggløsningstest viser at eggløsning er i anmarsj, den forteller ikke noe om kroppen faktisk gjennomførte eggløsningen.

Jeg anbefaler deg å tempe noen måneder for å få oversikt over syklusen din.

Fra første mensdag faller nemlig temperaturen og holder seg slik til eggløsning er gjennomført.

Hvis du da kombinerer med eggløsningstester, så finner du ut at nå kan du bli gravid, og ha sex - og en-to dager etterpå så øker temperaturen din hvis eggløsning er gjennomført. Hvis eggløsningen stoppet opp så stiger ikke temperaturen.

Etter at eggløsningen er ferdig holder temperaturen seg høy frem til første mensdag igjen.

Jeg tempet og tok el-tester i en del sykluser for to-tre år tilbake, og fikk mye større forståelse for min egen syklus etterpå, så det anbefaler jeg deg å gjøre :)

Temp på ca samme tidspunkt hver morgen, gjerne får du står opp av senga.

Anonymous poster hash: 73ab3...e97
Skrevet

Tusen takk for godt råd. :-)

Jeg får starte å ta temp også.

Skrevet

Tusen takk for godt råd. :-)

Jeg får starte å ta temp også.

Bruk fertilityfriend.com - jeg brukte den da jeg tempet. Hadde kun gratisversjonen, men de som har betalt for full tilgang har visst vært fornøyd med det. Jeg nøyde meg med registreringsskjemaet.

Bruker den fremdeles bare for å registrere når mensen begynner, så har jeg oversikten ;)

Anonymous poster hash: 73ab3...e97

Skrevet

Den var lur da.

Takk igjen. :-)

Skrevet

Det beste er å ha sex de siste 5 dagene før EL + tre dager etter positiv EL. Da ligger det allerede sædceller og venter på egget når det slippes. Her gikk det ganske så nøyaktig 48 timer fra positiv til negativ EL-test, dvs det tok faktisk 48 timer fra positiv test og til egget faktisk slapp. Så jeg hadde sex på feil dager i månedsvis før jeg fant ut det der :P

Anonymous poster hash: ac904...0a8
Skrevet

Tar med meg alle gode tips.

Føler jeg driver et seriøst forskningsprosjekt her nå. Har alltid trodd at når jeg bestemmer meg for å få barn er det bare å slutte på prevensjon og VIPS.

Det skal ikke være lett dette her.

Skrevet

Det er et "fertilitetsvindu" på omtrent 6 dager, hvor eggløsning er siste fertile dag

(http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199512073332301#t=articleTop , figur 4, hvis du er spesielt interessert ;) ).

Hva testene dine faktisk viser må du nesten se i bruksanvisningen...dvs om de viser at nå har eggløsning skjedd, eller om nå kommer eggløsning snart til å skje. 

Men siden det er et "fertilitetsvindu" på 6 dager før eggløsning vil sex 2-3 ganger i uka og særlig rett før du forventer eggløsning være et bra triks ;)

Anonymous poster hash: d0722...0df
Skrevet

mandag er nok for seint ja,om ikkje kroppen ikkje fullfører eggl. når hadde de sex sist? kanskje det kan klaffa pga tidlegare sex?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...